نحوه پخت بورک ترکی ساده با پنیر یوفکا

پس‌ازاینکه نحوه پخت این غذا را یاد گرفتید خودتان می‌توانید به‌تنهایی آن را بپزید. برای شروع به کمی کره نیاز دارید…

 

کره را ذوب کنید

نحوه پخت بورک ترکی: ذوب کردن کره

رول‌ها را پیش از آماده کردن باید به روغن یا کره آغشته کرد. بهتر است از کره استفاده کنید. آن را به‌آرامی ذوب کنید تا نسوزد. کره مانده می‌تواند مزه تندی به رول‌ها ببخشد.

حباب و حباب!

نحوه پخت بورک ترکی: جوشیدن روغن

زمانی که کره کاملاً ذوب شد می‌تواند حرارت را کمی افزایش دهید. زیرا هدف این است که تمام آب کره تبخیر شود و درعین‌حال ذرات شیر (شیر موجود در کره) هم نسوزد. زمان پختن ذرات شیر کره جدا شده و به توده‌های سفید تبدیل می‌شود، درعین‌حال حباب‌هایی هم شکل می‌گیرد.

کره تصویه شده

نحوه پخت بورک ترکی: کره تصویه شده

با صبر و حوصله کره را حرارت دهید، نیم ساعت بعد لایه زرد پررنگی بر روی سطح قرار گرفته و ذرات قهوه‌ای شیر هم در ته مایع انباشته می‌شوند. از آنجاییکه تمام آب کره تبخیر شد، بنابراین دیگر حبابی وجود نخواهد داشت. البته این مایع شبیه کره قهوه‌ای نیست اما قطعاً مزه خوبی خواهد داشت. می‌توانید کره روشن خود را تا چند ماه در یخچال نگهداری کنید. و یا اینکه به‌سرعت آن را استفاده کنید.

یوفکا

نحوه پخت بورک ترکی: یوفکا

بسیاری از بورک های ترکی از یوکفا تهیه می‌شوند. یوفکاهای مثلثی برای بورک عالی هستند و در هر بسته 30 یوفکا وجود دارد. یوفکا از فیلو ضخیم‌تر و از ترتیلا باریک‌تر است. هم می‌توانید آن را خودتان درست کنید و هم اینکه آن را به شکل آماده از فروشگاه‌ها خریداری کنید. اگر نتوانستید یوفکا پیدا کنید، سه لایه فیلو که بین آن‌ها کره روشن ریخته‌اید، را استفاده کنید. در این صورت تعداد لایه‌های بورک شما بیشتر بوده اما نسبت به بورک های ترکی چندان ترد نیست.

پنیر کاسری را رنده کنید

نحوه پخت بورک ترکی: رنده کردن پنیر

دو نوع کاسری وجود دارد: تازه و خامه‌ای (مانند تصویر)، و سفت و مانده. کاسری نوعی شیر گوسفند است. پنیرهای تازه به‌راحتی رنده و ذوب می‌شوند و برای بورک پنیری، بورک پنیر و سیب‌زمینی و پنیر کبابی، عالی هستند. البته نگران نشوید زیرا این پنیر فقط یکی از پنیرهایی است که برای تهیه بورک از آن استفاده می‌کنند. می‌توانید از مخلوط پنیر پرولونن، پکورینو و گرویر، استفاده کنید.

مخلوط سیب‌زمینی و پنیر

نحوه پخت بورک ترکی: مخلوط سیب زمینی و پنیر

زمانی که سیب‌زمینی‌های شما پخته و له شد، آن را با پنیر، خامه‌ترش و کمی نمک، مخلوط کنید. در این صورت یک پوره سیب‌زمینی خامه‌ای و نرم به دست می‌آید. میزان ادویه را بررسی کرده و سپس یک تخم‌مرغ به آن اضافه کنید.

بورک خود را پر کنید

نحوه پخت بورک ترکی: پر کردن بورک

یک ورق یوکفا را پهن کرده و با کره روشن چرب کنید، سپس دو قاشق از مخلوط سیب‌زمینی و پنیر را به آن اضافه کنید و آن را بپیچید. ته یوکفا را هم به داخل پیچیده و فشار دهید که مواد بیرون نریزند.

بورک خود را بپزید

نحوه پخت بورک ترکی: پختن بورک

بورک خود را به‌خوبی بپیچید. حالا می‌توانید بورک خود را در فریزر بگذارید و یا اینکه آن را با کره روشن چرب کرده و حدود 20 تا 30 دقیقه در فر بگذارید، تا ترد و طلایی شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم