بهترین و بدترین نکات درباره پایان سریال “سوپرنچرال” (Supernatural)

بالاخره “سوپرنچرال” به پایان خود رسید و با این که طرفداران از برخی نکات پایان سریال راضی بودند، اما برخی دیگر نکات را دوست نداشتند.

برای سریال “سوپرنچرال” پایان‌های زیادی ساخته شد و باور این که آخرین قسمت فصل 15 پایان این داستان را رقم زده، سخت است. درست مانند تمام سریال‌های بلند دیگر، پایان این سریال نیز طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد.

در کل، این قسمت برای پایان دادن به داستان “سم” و “دین” فوق العاده بوده است. اما، برخی افراد از آن راضی نبوده و این عدم رضایت را نشان دادند و اعتقاد داشتند برخی نکات پایانی می‌توانستند بهتر از این باشند. دیگر جنبه‌ها، بسیار عالی بوده‌اند. در اینجا این نکات را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بهترین: بازگشت “بابی” (Bobby)

تمام طرفداران سریال هم نظرند که “بابی” بهتر از “جان” برای “سم” و “دین” پدری کرده است. این که او کسی باشد که در دنیای دیگر به “دین” خوش آمد می‌گوید بسیار شاعرانه و احساسی است، زیرا خود او “دین” درباره زندگی پس از مرگ آرام کرده بود.

تا به این جا در طول پنج سال انتشار سریال همچنان جای “بابی” خالی بود، بنابراین تأیید این که او در بهشت به سر می‌برد بسیار خوشایند بود. رویارویی او با “دین” به گونه‌ای بود که طرفداران اصلاً حس نکردند گویی از آخرین باری که “بابی” و ” “دین” را  در کنار هم دیدند چندین سال می‌گذرد.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت درباره استراتژی شکار سم و دین در سریال سوپرنچرال (Supernatural)


9. بدترین: تفسیر دیالوگ‌ها

وقتی برنامه‌ای به پایان می‌رسد، تفسیر دیالوگ دقیقاً آخرین چیزی است که طرفداران انتظار آن را دارند. این کار شبیه به حرکتی از روی تنبلی است، که موضوعاتی که باید روی صفحه به تصویر در آیند، از دهان شخصیت بیان می‌شوند. در “سوپرنچرال” بسیاری از وقایع به جای به نمایش در آمدن، با صحبت گفته شدند.

اساسی‌ترین نکته نشان داده نشده این است که “جک” بهشت را به مکانی زیبا تبدیل کرده و “کاستیل” را از “خلاء” آزاد ساخته است. در پایان صحبت‌های “دین” و “بابی” به این نکته اشاره شد و شبیه به اطلاعاتی نیست که تنها در یک گفت و گو قابل فهم شود.


8. بهترین: استفاده از آهنگ (Carry On Wayward Son)

این آهنگ از همان ابتدای فصل اول به عنوان نشان این سریال در نظر گرفته شد، و در قسمت آخر نیز برجسته‌تر از آن نشان داده شد. به جای آن که (Road So Far) را از چهارده سال پیش بازگردانند، این آهنگ را در انتها استفاده نمودند.

طبیعت خوشبینانه این موضوع برای نشان دادن زندگی “سم” بدون “دین” و رفتن دین به بهشت بسیار عالی بود. نسخه کاور شده آهنگ توسط صدایی زنانه، و غم “سم” که صحنه را پر کرد بسیار غمگینانه تر بوده است.


7. بدترین: نبود پایان برای بسیاری از کاراکترها

در قسمت پایانی سرنوشت تمام کاراکترهایی که به بهشت نرفتند، ناگفته ماند. این موضوع نشان دهنده ساخته شدن اسپین آف هایی برای سریال می‌باشد، که البته هنوز چیزی تأیید نشده است. در واقع این موضوع نشان دهنده آن است که سرنوشت آنها هنوز مشخص نشده.

برای مثال، هرگز معلوم نشد “آدام” توانست به زندگی بازگردد و آرامش یابد یا خیر. همچنین، کاراکترهایی که توسط “چاک” ناپدید شدند نیز صحنه‌ای از مرگ یا پایان نداشتند.


6. بهترین: به تصویر کشیدن غم تنهایی “سم”

با این که هیچکس دوست ندارد اشک ریختن “سمی” را ببیند اما غمی که پس از، از دست دادن “دین” او را فرا گرفت به زیباترین شکل ممکن نشان داده شد. آهنگ متن در این صحنه احساسات را به خوبی نشان می‌داد و باید از” جرد پادالکی ” (Jared Padalecki)  نیز برای بازی عالیش تشکر کنیم.

در آن لحظه “سم” شدیداً احساس تنهایی می‌کرد، زیرا “دین” که باعث شد به همه چیز دست پیدا کند را از دست داده بود. مرگ “دین” ناگهانی بود و غم “سم” میزان هولناک بودن بدون هشدار از دست دادن عزیزی را به خوبی نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال سوپرنچرال (Supernatural) که باید تماشا کنید


5. بدترین: وداع نه چندان مفصل “دین”

در حالی که برای “دین” عادلانه بود تا پس از زندگی پر فراز و نشیبش به آرامش دست یابد، اما طرفداران عقیده دارند برای درست نبود که “دین” با این همه مسئولیت روی دوشش و آن همه صحنه‌های فوق العاده ای که داشت، مانند شخصیت‌های فرعی و کاملاً معمولی از دنیا برود.

“دین” لایق مرگی قهرمانانه‌تر بود، درست مانند “کستیل” که طرفداران مرگ او توسط یک خون آشام ناشناخته را کاملاً لمس کردند. خون آشامی که دشمن هیولا بود.


4. بهترین: زندگی عادی “سم”

در ابتدای داستان “سم” علاقه‌ای نداشت دوباره شکار کند و می‌خواست زندگی عادی خودش را داشته باشد. با این که مشخص نیست او به عشق زندگیش “الین” رسید یا خیر، اما به تمام چیزی که می‌خواست رسید.

“سم” و حتی طرفداران،نا امید شده بودند که او بتواند زندگیش را باز پس گیرد و این بسیار دلگرم کننده است که او توانست خانواده‌ای تشکیل دهد و بر عکس پدرش، پسرش را با عشق بزرگ کند.


3. بدترین: طولانی شدن صحنه مرگ “دین”

مرگ “دین” بسیار ناراحت کننده بود. از آنجایی که این پسرها بارها جان خود را از دست داده بودند، ممکن است طرفداران به این موضوع عادت کرده باشند، اما اینطور نبود. از طرف دیگر، صحبت‌های پایانی “دین” به قدری طولانی شد که تأثیر اصلی این صحنه را از بین برد.

کل صحنه حدود پنج دقیقه ادامه پیدا کرد، اما صحبت “دین” به قدری طولانی شد که ممکن است فراموش کنید این شخصیت در حال مردن است. مدل ایستادن او بدترین حالت ممکن بود چرا که احساس می‌شد، به آن اندازه که نشان داده می‌شود درد احساس نمی‌کند.


2. بهترین: تجدید دیدار “سم” و “دین” در بهشت

در انتها مشخص می‌شود که “سوپرنچرال” داستانی درباره برادری “سم” و “دین” می‌باشد. مهم نیست چند بازیگر مکمل معرفی شدند، این دو برادر همیشه تمرکز داستان را در دست داشتند.

نشان دادن “سم” و “دین” در کنار یک دیگر، بهترین پایانی است که برای فیلم در نظر گرفته شد. حتی این که “سم” پس از سال‌ها توانست “دین” را ببیند از زاویه دید خودش فوق العاده بود. پس از یک زندگی پر از ناراحتی، هر دوی آن‌ها لایق حضور بهشت بودند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع اژدها که باید تماشا کنید


1. بدترین: روبرو نشدن دوباره “دین” و “کستیل”

بارها بین “دین” و “کستیل” ارتباطاتی احساس شد. طبق افراط داستان‌های تخیلی طرفداران، همه در این فکر بودند که “دین” و “کستیل” دیدار دوباره مفصلی خواهند داشت. پایان داستان بد نبود، اما طرفداران شکایت داشتند که چرا این دو صحنه‌ای خاص خود نداشتند، خصوصاً وقتی “کستیل” تأیید کرد دوباره زنده خواهد شد.

قطعاً تجدید دیدار زیبایی می‌توانست ساخته شود، اما دیگر خشم طرفداران بیهوده است. با این حال، اگر “دین” و “کستیل” بار دیگر در کنار هم نشان داده می‌شدند، بهترین پایان برای طرفداران زوج “دیستیل” رقم می‌خورد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (10)

بستن فرم

  1. شروین

    تیر 7, 1402

    از یه بابت خیلی از نویسندگان این سریال گلایه دارم.
    اون هم بخاطر ظلمی که در حق مارک شپرد (بازیگر نقش کراولی) کردند.
    بعد از چندین سیزن همکاری و چندسال حضور در سریال، به یکباره کامل از سریال حذف شد.
    انصافا بنظرمن کاراکترش و بازی قوی شپرد حتی از خوده دین هم دیدنی تر و تاثیر گذار تر بود.
    مخصوصا اون قسمت هایی که معتاد خون انسان شده بود و احساسات انسانی تو پادشاه جهنم ظاهر شده بود انصافا انصافا دیدنی بود.
    سپاس از دوستان

    پاسخ

  2. محمد

    آذر 2, 1400

    یکی از نقطه ضعف های شدید سریال به نظرم بی خبری محض از کراولی بود که همش منتظر بودم اونم برگرده

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به محمد

      خرداد 9, 1402

      منم

      پاسخ

    • شروین در پاسخ به محمد

      تیر 7, 1402

      دقیقا داداش دقیقا. همیشه از این گلایه داشتم که اونطوری که لایقش بود بهش نقش و دیالوگ داده نشد.
      مارک شپرد انصافا این نقش رو عالی بازی کرده بود.
      ولی همیشه ناسپاسی دین از کراولی و در آخر حذف شدن یکباره اش، خشم ادمو درمی‌آورد.

      پاسخ

  3. Pari

    شهریور 18, 1400

    سریال خیلی خوبی بود بخصوص که ذهنیت آدم رو در مورد همه چی به چالش میکشید فقط من فکر میکردم قسمت ۱۹ فصل ۱۵ پایان سریاله اما نبود قسمت ۲۰ یه درگیری دیگ با مایکل داشتن و در نهایت اونو کشتن اما این وسط مایکل هم دین رو کشت و جالبیش این بود ک بهشت دین همراه بابی بود و ماشینش در واقع چیزی که چندین سال باهاش بود در آخرم سم زندگی کرد ازدواج کرد بجه دار شد آخرم نشونش داد که داره آخرین حرفاشو به پسرش میزنه و خیلی پیره و با گفتن آخرین جملات سم هم بدون هیچ تراژدی و به مرگ طبیعی مرد آخرم برداران وینچستر رو کنار هم دیگ روی پل نشون داد پایانی کاملا برازنده فیلم هرچند ترجیح میدادم هیچ کدوم نمیرن یا حداقل مرگشون نشون ندن😭

    پاسخ

  4. ahsd

    فروردین 21, 1400

    باید همون قسمت ۱۹ تمام میشد دین از جهنم برگشت خود مرگ رو کشت شیطان،فرشته ، خدا، خواهر خدا ،جن پری خون آشام زامبی هیولا تغییر شکل دهنده ، گرگنما جادوگر و … رو شکست داد بعد بوسیله یک میخ کشته شد

    پاسخ

  5. ابولفظل

    فروردین 21, 1400

    هیج وقت ندیدم نه میبینم نه خواهم دید اکه سریالی شبیه این درست شه انتقدر عادت کرده بودم که وقتی تموم شد
    احساس پوچی میکردم بهترین سریال با اختلاف ممنون کسی که اینو نوشت

    پاسخ

  6. Abtin

    فروردین 21, 1400

    سلام خسته نباشید، عالی بود

    به نظر من با اینکه قسمت 20 خیلی خوب بود و سریال پایان خوشی داشت
    اما برعکس اون، قسمت 19 فصل 15 ، بدترین قسمت کل سریال بود
    مخصوصا مرگ مایکل که کاملا بی دلیل و غیرمنطقی بود

    پاسخ

  7. احمد

    دی 9, 1399

    به نظرم بدترین شاید عدم ملاقات دین و کستیل باشه
    و سوتی دیگه این که بابی با همان قیافه پیری در بهشت بود ولی وقتی سم در پیری مرد با چهره جوان در بهشت کنار دین بود!!!!

    پاسخ

    • فاطمه در پاسخ به احمد

      بهمن 8, 1400

      اره شاید سوتی باشه ولی واقعا از پایانش خوشم نیومد
      کاش حداقل سم اول مرده بود
      بعد دین
      چون دین یه بار پیر شده بود.

      پاسخ