شخصیت شلدون کوپر در “تئوری بیگ بنگ” (The Big Bang Theory)

شلدون کوپر عجیب‌ترین شخصیت “تئوری بیگ بنگ” است. گرچه شخصیتی باهوش و مغرور دارد، اما بیشتر اوقات به خاطر هوش سرشارش بقیه را اذیت می‌کند. او آنقدر به هوشش می‌بالد که می‌خواهد به بقیه ثابت کند که از همه باهوش‌تر است. اما در دوران کودکی در مدرسه اذیت شد. حتی خواهر و برادرهایش هم اذیتش می‌کردند. شلدون کوپر گرچه باهوش است، اما داشتن چنین شخصیتی کار سختی نیست. در اینجا بدترین خصلت‌های شخصیت شلدون کوپر را به شما می گوییم. با پروشات همراه باشید.


10. شلدون مهربان است، اما راه و روش خودش را دارد

گرچه شخصیت شلدون کوپر باهوش است، اما نمی‌داند با اطرافیانش چطور رفتار کند. او در محبط خوبی بزرگ شد و مادر و خانواده دوستش داشتند. در سریال پریکوئل “شلدون جوان” (Young Sheldon) دوران کودکی او را می‌بینیم. با این وجود نمی‌داند چطور مهربانی‌اش را نشان دهد، اما خب او هم احساسات دارد. گرچه سعی می‌کند مهربانی و درک متقابلش را نشان دهد، اما انتظار دارد همه منظورش را بفهمند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های کمدی مشابه ساینفلد (Seinfeld) که باید تماشا کنید


9. شلدون در دنیای خودش قوانین سفت و سختی دارد

شلدون با دید خاص خودش به همه چیز نگاه می‌کند. برای خودش قوانین نانوشته اما سفت و سختی دارد. مثلاً، هر روز چهارشنبه یک کمیک جدید می‌خواند. حتی برای حمام رفتن برنامه دارد. یک لیست مخصوص دارد که اسم دشمنانش را توی آن می‌نویسد و هرعکس با او بدرفتاری کند در این لیست قرار می‌گیرد. بعضی‌ها این رفتارش را مخرب می‌دانند، چون به جای این که درباره احساساتش حرف بزند، یا با مشکلاتش روبرو شود، بقیه را قضاوت می‌کند. با این وجود او هم طی سریال رشد می‌کند.


8. رفتار شلدون مثل یک دیکتاتور است

شخصیت شلدون کوپر لئونارد را وادار می‌کند تا از همان اول قرارداد هم خانه شدن را امضا کند. قوانین مربوط به برنامه حمام، مشکلات اضطراری، تنظیم ترموستات و غیره هم شامل این قرارداد هستند. گرچه منظم بودن خوب است، اما خیلی از رفتارهای شلدون هم زیادی است. شلدون خودش را پادشاه آپارتمان می‌داند و با لئونارد مثل برده‌اش رفتار می‌کند. در حقیقت، انگار لئونارد شوفر شلدون است، نه هم خانه‌اش. متاسفانه شلدون نمی‌داند چطور رفتارش را کنترل کند.


7. بیشتر اوقات بدجنس است

شلدون در بدجنسی همتا ندارد. او بارها علیه دوستانش نقشه می‌کشد تا انتقام بگرد. مثلاً یک بار به خاطر انتقام از پنی به خاطر رعایت نکردن برنامه شستشوی لباس‌ها، لباس‌های او را روی کابل تلفن می‌گذارد. این بدترین انتقام شلدون بود و اگر لئونارد پادرمیانی نکرده بود ادامه پیدا می‌کرد.


6. هروقت دوست دارد قوانین را عوض می‌کند

همانطور که گفتیم شلدون قرارداد نوشتن و قانون وضع کردن را دوست دارد و می‌خواهد استاندارد زندگی‌اش بالا باشد. اما گاعی اوقات خودش قرارداد را نادیده می‌گیرد و طوری رفتار می‌کند که انگار حق هرکاری را دارد. مثلاً ساعت سه صبح برای بازی لئونارد را بیدار می‌کند و وقتی لئونارد به او می‌گوید این کار برخلاف قرارداد هم خانه بودن است او را مسخره می‌کند. حتی می‌گوید ما در دنیای آشفته‌ای زندگی می‌کنیم و قرارداد معنی ندارد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی فیلم‌های مرد عنکبوتی که شاید برایتان جالب باشد


5. شلدون به شدت رک و راست است

شلدون منطقی فکر می‌کند و به نظرش برای هر رفتار دلیل دارد. به همین دلیل درباره دوستان و خانواده‌اش رک نظر می‌دهد. هرچند منظور بدی ندارد، اما خب رک بودن زیاد هم خوب نیست. از آنجایی که شخصیت شلدون کوپر باهوش است، به تدریج یاد می‌گیرد محتاط باشد. اما خب در بیشتر قسمت‌های سریال به خاطر رک گویی بقیه را اذیت می‌کند.


4. شلدون از روز اول مجبور است با اذیت و آزارها مواجه شود

از آنجایی که شلدون در درک شرایط انسانی مشکل دارد، از بچگی اذیت می‌شود. این مشکل حتی تا بزرگسالی ادامه پیدا کرد. گرچه برای خودش دوست و همکار دارد، اما خوب با آن‌ها بدرفتاری می‌کند. تنها کسی که توانست او را سر جای خودش بنشاند لسلی بود. شلدون با لسلی هم بدرفتاری می‌کرد و احترامش را نگه نمی‌داشت. حتی به او گفت باید تحقیقات را ول کند و به خانه داری و بچه داری برسد. بنابراین هروقت لسلی او را می‌دید جوابش را می‌داد و شلدون نمی‌دانست چطور از او انتقام بگیرد.


3. شلدون کوپر اهل تغییر نیست

شلدون انعطاف پذیر نیست. روتین منظمی دارد، و اگر برنامه روتینش عوض شود مضطرب خواهد بود. حتی برنامه ریزی برای بیرون رفتن هم برای او سخت است. چون یک تغییر کوچک تمام برنامه‌هایش را بهم می‌ریزد. واکنش شلدون در برابر تغییر جالب است. مثلاً، همیشه دوست دارد در یک جای مشخص بنشیند و اگر کسی سر جایش بنشیند عصبانی می‌شود.


2. بی نهایت خودخواه است

شلدون مثل یک بچه کوچک دوست دارد در مرکز توجه باشد. حتی اگر اصلاً موضوع به او ربطی نداشته باشد. مثلاً وقتی دوست دخترش ایمی را سوپرایز می‌کند و همه به ایمی توجه می‌کنند حسادت می‌کند. به همین دلیل سریال حول محور اوست. حتی اگر خودش هم حضور نداشته باشد.

همچنین بخوانید: پنی در سریال تئوری بیگ بنگ و 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره آن


1. شلدون کنترل گراست

در سراسر سریال می‌بینیم که شلدون عادت‌های عجیبی دارد. دوست دارد در همه چیز سرک بکشد و دخالت کند. او به نظر بقیه اهمیت نمی‌دهد و همه چیز باید طبق خواسته او پیش برود. مثلاً وقتی برنامه تلویزیونی موردعلاقه‌اش یک شب پخش نمی‌شود و از دست او هم کاری برنمی آید به شدت عصبانی می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم