7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “یکی و آن هم ایوان” (The One And Only Ivan) که باید تماشا کنید

هیچکس بهتر از کمپانی دیزنی فیلم‌های فانتزی و عاطفی درباره حیوانات نمی‌سازد. “یکی و آن هم ایوان” درباره یک گوریل مهربان به نام ایوان است که با حیوانات دیگر سیرک در یک قفس زندگی می‌کند، اما از دوران کودکی و اینکه چگونه به اینجا رسیده هیچ خاطره‌ای ندارد. او به فرمان رئیسش مک باید مثل یک هیولا رفتار کند، اما نمی‌فهمد چرا باید بقیه را بترساند. ایوان قلبا نقاش است و این کار را دوست دارد. با رسیدن یک بچه فیلم حیوانات سیرک نقشه فرار می‌کشند و ایوان رهبری آنها را برعهده دارد.

ژانر فیلم‌های مربوط به حیوانات (و ژانر فرعی نجات حیوانات) محبوب است. این فیلم‌ها با نمایش دوستی میان حیوانات و قلب پاکشان بسیار تماشایی و تاثیرگذار هستند. اگر دوست دارید فیلم‌های مشابه “یکی و آن هم ایوان” را تماشا کنید در اینجا آنها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. آزاد – Born Free – 1966

فیلمی قدیمی اما خوب درباره جوی و جرج ادمسون که شیری به نام السا را بزرگ کرده و حالا می‌خواهند آزاد کنند. السا به همراه خواهر و برادرهایش به دست جرج ادمسن شکارچی می افتد، اما زمانی که مبارزه را بلد نیست دامسن ها باید رفتار وحشیانه را به او آموزش داده و آزاد کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 موسیقی برتر فیلم‌های انیمیشن


6. دامبو – Dumbo – 2019

این فیلم نتیجه همکاری دیزنی و “تیم برتون” (Tim Burton) درباره بچه فیلی با گوش‌های بزرگ است که می‌تواند پرواز کند. این فیلم مانند “یکی و آن هم ایوان” امکان دوستی انسان و حیوان را نشان می‌دهد. همچنین غم حیوانات اسیر را نشان می‌دهد.


5. در جستجوی نمو – Finding Nemo – 2003

یک کلاسیک پیکسار که محبوب تمام گروه‌های سنی است. کمتر فیلم‌هایی مانند “در جستجوی نمو” داستانی قوی دارند. داستان درباره یک ماهی قرمز است که با یک ماهی فراموشکار راهی سفری در دل اقیانوس می‌شود تا پسرش را که صید شد به خانه بازگرداند. زمانی که مارلین به سمت صخره‌ای می‌رود تا پسرش را برگرداند، پسرش نمو با ماهی‌های آکواریومی دیگر نقشه فرار را ترتیب می‌دهد. این فیلم را حتماً تماشا کنید.


4. ماداگاسکار – Madagascar – 2005

دریم ورکز در ساخت فیلم‌هایی درباره آزادی حیوانات مهارت دارد. “ماداگاسکار” درباره چهار حیوان است که از باغ وحش سنترال پارک فرار کرده و در راه رفتن به ماداگاسکار از نیویورک سفر می‌کنند. چهار پنگوئن بزرگ و باهوش راهنمای آنها هستند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم نینجایی جذاب و دیدنی در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. ظهور سیاره میمون‌ها – Rise of The Planet of The Apes – 2011

در “یکی و آن هم ایوان”، ایوان با صاحبش مک رابطه خوبی دارد و او را دوست دارد. اما هنوز دوست دارد آزاد شود. درست مانند “ظهور سیاره میمون‌ها” که فضای تاریک‌تر و خشنتری دارد (زیرا یک فیلم شاد دیزنی نیست). با این حال تماشای شورش سزار و اطمینان از اینکه پدرش او را دوست خواهد داشت، دیدنی است.


2. ماداگاسکار 2: فرار به آفریقا – Madagascar 2: Escape To Africa – 2008

یکی از سیکوئل های نادری که از فیلم اصلی‌اش بهتر است. الکس شیره ستاره باغ وحش سنترال پارک به همراه دوستانش از ماداگاسکار به آفریقا می‌رود تا خانه و خانواده‌اش را پیدا کند اما متوجه می‌شود شبیه شیرهای آنجا نیست. الکس رقصیدن را دوست دارد، درست مثل ایوان که نقاشی را دوست داشت.


1. ویلی آزاد – Free Willy – 1993

جسی یک بچه خیابانی است که می‌خواهد با یک نهنگ قاتل اسیر در یک پارک دوست شود و سپس تلاش می‌کند ویلی را در اقیانوس و به کنار خانواده‌اش ببرد. رابطه ویلی و جسی آنقدر صمیمانه است که تا مدت‌ها فیلم را فراموش نمی‌کنید. ویلن فیلم هم می‌خواهد به خاطر پول بیمه ویلی را بکشد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 لایو اکشن پرفروش تاریخ دیزنی در باکس‌آفیس


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم