معرفی فیلم “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel)؛ کمدی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش

“وس اندرسن” از آن دسته کارگردان‌هایی است که آثارش روایت و فضای خاص خودشان را داشته و ممکن است همه‌ی مخاطبان را راضی نگه ندارد. در تمام آثار این کارگردان خوش ذوق، رگه‌هایی از اتفاقات سورئال همراه با طنزی خلاقانه وجود دارد که باعث ایجاد شخصیت‌هایی عجیب و غریب و شرایطی ویژه و استثنائی می‌شود و همین امر لذت تماشای فیلم‌هایش را دو برابر کرده است. ویژگی قابل لمس دیگری که در فیلم‌های اندرسن وجود دارد، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز و زیبا به همراه طراحی صحنه حرفه‌ای و مناسب با فضای فانتزی داستان است که جایزه اسکار را هم برای این کارگردان به ارمغان آورده است. در این مقاله به معرفی یکی از فیلم‌های موفق و برنده اسکار اندرسن یعنی “هتل بزرگ بوداپست” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel)
  • ژانر: درام، کمدی، جنایی
  • کارگردان: “وس اندرسن” (Wes Anderson)
  • بازیگران: رالف فاینز، تونی ریوولوری، آدرین برودی، سیرشا رونان، جود لا، تیلدا سوئینتن
  • سال تولید: 2014
  • جوایز: برنده اسکار بهترین موسیقی، بهترین طراحی صحنه، بهترین آرایش مو و چهره‌پردازی
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91/100

تریلر فیلم

“هتل بزرگ بوداپست” داستانی جنایی و ماجراجویانه را دنبال می‌کند که با کمدی لذت‌بخشی همراه شده و روایتی جذاب و دیدنی را به مخاطب عرضه می‌کند. شخصیت‌های زیادی در این فیلم وجود دارند که با وجود حضور کوتاهشان در طول فیلم، تاثیر زیادی بر روند داستان داشته و این مسأله در واقع هنر و مهارت کارگردان را نشان می‌دهد که در عین استفاده از شخصیت‌های متعدد، نه تنها داستان را پیچیده و گنگ نمی کند، بلکه از هر شخصیتی در زمان درست استفاده کرده و به اندازه معرفی‌اش می‌کند.

اتفاقات این فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک نویسنده با مرور خاطراتش، ما را همراه خود به هتلی بزرگ به نام بوداپست می‌برد، و ماجرایی را که بیست سال پیش برایش رخ داده است را تعریف می‌کند. او از ملاقاتش با صاحب هتل که فردی به نام زیرو مصطفی است می‌گوید و این ملاقات ما را به سالها قبل برمی‌گرداند، زمانی که در دهه سی میلادی زیرو به‌عنوان پسر جوانی در هتل بوداپست استخدام می‌شود و با صاحب آن هتل یعنی آقای گوستاو (با بازی رالف فاینز) رابطه صمیمی برقرار می‌کند.

آقای گوستاو شخصیتی مرموز و در عین حال جدی است که یکی از عادات عجیبش، دوستی با زنان مسن و البته پولدار است. یکی از این زنان که صاحب ثروت زیاد و خانواده‌ای پر جمعیت است، بعد از فوتش تابلوی نقاشی با ارزشی را به عنوان ارثیه به گوستاو می‌دهد و این مسأله باعث عصبانی شدن پسر این زن (با بازی آدرین برودی) شده و سرآغاز ماجرایی پر فراز و نشیب می‌شود.

“هتل بزرگ بوداپست” فیلمی پرستاره است که داستان آن به پنج بخش تقسیم شده و غیرقابل پیش‌بینی بودن داستان آن باعث می‌شود تا پایان جذابیت قابل قبولی داشته باشد. طنز این فیلم هم در بعضی سکانس‌ها تند و تیز است و در برخی دیگر با دیالوگ‌های کارکترها خود را نشان می‌دهد.

“هتل بزرگ بوداپست” یک اثر هنری تمام عیار است که هنر کارگردانی و تیم بازیگری آن در لحظه به لحظه‌ی آن دیده می‌شود و مجموع ویژگی‌های بصری آن در نهایت آن را به فیلمی با نشاط و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

تصاویری از فیلم “هتل بزرگ بوداپست”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. داریوش

    اسفند 24, 1398

    فوق العادس بی نظیر

    پاسخ