بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین فیلمنامه اورجینال اسکار 2020

داستان و فیلمنامه از مهم‌ترین عناصر یک فیلم خوب است و خوشبختانه امسال هم اکثر فیلم‌هایی که عرضه شدند از داستان و فیلمنامه قوی‌ و حرفه‌ای برخوردار بودند. نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه اورجینال (اصلی) با بخش بهترین کاگردانی مشترک هستند و فقط یک مورد جدید میان آنها دیده می‌شود. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به نامزدهای بهترین فیلمنامه اورجینال و احتمال برنده شدن هرکدام را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که رده‌بندی این لیست بر اساس شانس برنده شدن هر نامزد بوده است. با پروشات همراه باشید.


5. چاقوکشی – Knives Out

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “ریان جانسون” (Rian Johnson) ساخته شده و از نظر تجاری موفق عمل کرده است. “چاقوکشی” داستانی جنایی را دنبال می‌کند که در آن اعضای یک خانواده بعد از کشته شدن شخصی در مهمانی، به‌دنبال یافتن قاتل‌اند. اما اگر دیگر نامزدهای این لیست را در نظر بگیریم، احتمال برنده شدن “جانسون” در این بخش کم است و انتظار نمی‌رود که با وجود فیلم‌هایی مثل “داستان ازدواج” و “1917”، این فیلم برنده اسکار شود.


4. 1917

“سم مندس” (Sam Mendes) که کارگردانی این فیلم را هم برعهده داشته و برای آن نازد دریافت اسکار هم شده است، فیلمنامه این فیلم را با کمک “کریستی ویلسون کایرنز” (Krysty Wilson-Cairns) نوشته است. جالب است بدانید که داستان این فیلم برگرفته از خاطراتی است که مندس از زبان پدربزرگش درباره جنگ جهانی اول شنیده است. این فیلم هم بعد از سه فیلم دیگری که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم، یکی از مدعیان اصلی این بخش است.


3. انگل – Parasite

“بونگ جون-هو” (Bong Joon-ho) هم کارگردان این فیلم بوده و هم نویسندگی آن را برعهده داشته است. تا اینجا، این سومین نامزدی فیلم “انگل” در اسکار 2020 است و در بخش بهترین فیلمنامه شانس برنده شدن “بونگ جون-هو” زیاد می باشد. فیلم “انگل” نیاز به معرفی ندارد و از زمانی که جایزه کن را در بهار 2019 کسب کرده تاکنون مورد توجه مخاطبان و منتقدان زیادی قرار گرفته است.


2. روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood

از ماه ئیش که “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) جایزه گلدن گلوب برای همین بخش، یعنی بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کرد، احتمال و شانس برنده شدنش در اسکار هم بالا رفت و در صورت برنده شدن، این سومین اسکار “تارانتینو” برای نگارش فیلمنامه فیلم هایش خواهد بود. او پیش از این برای نگارش فیلم های “پالپ فیکشن” و “جانگوی زنجیر گسسته” برنده اسکار شده است.


1. داستان ازدواج – Marriage Story

“نوآ بامباک” (Noah Baumbach) پنجاه ساله امسال برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شده و با توجه به دیگر نامزدهای این لیست، برنده شدنش منصفانه تر خواهد بود. “بامباک” در فیلم “داستان ازدواج” داستانی پر فراز و نشیب را بریمان به نمایش گذاشت و شخصیت‌هایی خلق کرد که تماشای تقلای آنها برای جمع کردن زندگی‌شان تامل برانگیز بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ به نظر شما کدام یک از نامزدهای فوق شانس بیشتری برای برنده شدن اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را دارند؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. فاطمه

    بهمن 10, 1398

    1917 فیلنامه عالیه داره من فیلم ازادوج را دانلود کردم ولی مشتاق نگاه کردنش نیستم بعضی فیلم ها اصلا مشخص هست که قشنگه با دیدن تصاویر تلیر فیام مثل 1917

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به فاطمه

      بهمن 10, 1398

      خب 1917 رو هنوز ندیدم ولی داستان ازدواج فوق العاده هسسس

      پاسخ