آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 4)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. دفترچه امید بخش -2012- Silver Linings Playbook

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: “دیوید او راسل” (David O. Russell)

بازیگران: “جنیفر لارنس”، “بردلی کوپر”، “رابرت دنیرو”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی مردی است که بعد از خیانت همسرش به وی، به آسایشگاه روانی منتقل شده و اکنون بعد از مدتی به زندگی عادی اش بازگشته است؛ او که سعی دارد تغییر و تحولی در زندگی اش ایجاد کند، تصمیم می گیرد دوباره همسرش را به دست آورد و در همین بین با خواهر دوست همسرش آشنا می شود و رابطه ی دوستانه ای بین آنها به وجود می آید.


2. حرامزاده های لعنتی -2009- Inglourious Basterds

ژانر: جنایی، تاریخی

کارگردان: “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino)

بازیگران: “برد پیت”، “ملانی لوران”، “کریستوف والتس”

تریلر فیلم

حوادث و داستان این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و کارگردان این فیلم، پایان جنگ جهانی دوم و رایش سوم را در یک ماجرای کاملا خیالی به تصویر می کشد.


3. اکنون مرا می بینی -2013- Now You See Me

ژانر: هیجانی، ماجراجویی

کارگردان: “لویی لتریر” (Louis Leterrier)

بازیگران: “مارک روفالو”، “وودی هارلسون”، “ملانی لوران”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک مامور پلیس اف بی آی و یک پلیس اینترپل است که به دنبال یک گروه چهار نفره ی شعبده باز هستند که حین اجرا، بانکی در پاریس را به سرقت برده اند!


4. پیکو -2015- Piku

ژانر: کمدی، درام

کارگردان: “شوجیت سیرکار” (Shoojit Sircar)

بازیگران: “دپیکا پادوکن”، “آمیتاب باچان”، “عرفان خان”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری به نام “پیکو” است که با پدر هفتاد ساله اش در دهلی زندگی می کند. پدر پیکو به یک باره تصمیم می گیرد به شهر کلکته سفر کند تا خانه ی قدیمی اش را بفروشد. “پیکو” با وجود تمام مشکلاتی که دارد، پدرش را در این سفر همراهی می کند و با این سفر، زندگی اش تغییر زیادی می کند.


5. ویپلش -2014- Whiplash

ژانر: درام، هیجانی

کارگردان: “دیمین شزل” (Damien Chazelle)

بازیگران: “مایلز تلر”، “جی. کی. سیمونز”

تریلر فیلم

“اندرو نیمن” نوازنده درام یک گروه موسیقی است که به امید پذیرفته شدن نزد یکی از بهترین استادان موسیقی به نام “ترنس فلچر” به هنرستان شیفر که به عقیده خودش بهترین هنرستان موسیقی در آمریکا است، می‌رود تا بتواند به هدف خودش که تبدیل شدن به نوزانده درام شماره یک گروه موسیقی شیفر است، برسد. بعد از یک ملاقات سرد و ناامید کننده در کمال تعجب “فلچر” او را می‌پذیرد و این سرآغاز ماجرای استاد-شاگردی است که سراسر با شکنجه، تحقیر، سختی و حس ناامیدی پیوند خورده‌است.


6. کوه میان ما -2017- The Mountain Between Us

ژانر: عاشقانه، اکشن، غم انگیز

کارگردان: “هانی ابو اسعد” (Hany Abu-Assad)

بازیگران: “ادریس البا”، “کیت وینسلت”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک جراح و یک زن عکاس است که بعد از کنسل شدن پروازشان، تصمیم می گیرند با یک هواپیمای شخصی به مقصدشان بروند. ولی در راه هواپیما سقوط می کند و آنها در کوهستان گیر می افتند.


7. شوم -2012- Sinister

ژانر: ترسناک، راز آلود

کارگردان: “اسکات دریکسون” (Scott Derrickson)

بازیگران: “ایتن هاوک”، “ژولیت ریلنس”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی نویسنده ای است که با استفاده از پرونده های جنایی، داستان های وحشتناک و جذابی می نویسد. او برای نوشتن یک داستان جدید، همراه با خانواده اش به خانه ای که قبلا در آن قتلی وحشتناک اتفاق افتاده است نقل مکان می کند و در آنجا اتفاقات مرموز و مشکل سازی برایشان پیش می آید.


8. پسر کو ندارد نشان از پدر -2013- Like Father, Like Son

ژانر: خانوادگی، درام

کارگردان: “هیروکازو کورئیدا” (Hirokazu Koreeda)

بازیگران: “ماساهارو فوکویاما”، “یوکو ماکی”، “ماچیکو اونو”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی معمار موفقی است که با همسرش در توکیو زندگی می کند و صاحب یک پسر شش ساله هستند. این زوج ناگهان متوجه می شوند که پسرشان در هنگام تولد، با فرزند خانواده ی دیگری جابجا شده است. این دو خانواده که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی بسیار با یکدیگر متفاوت اند، اکنون باید برای آینده ی فرزندانشان تصمیم سختی بگیرند.


9. موآنا -2016- Moana

ژانر: موزیکال، ماجراجویی، کمدی

کارگردان: “جان ماسکر” (John Musker) و “ران کلمنتس” (Ron Clements)

صدا پیشگان: “اولیل کاروالیو”، “دواین جانسون”، “آلن تودیک”

تریلر فیلم

 یک جزیره کوچک قدیمی توسط شخص بدجنسی بنام “مائویی” نفرین می شود و دختر رئیس قبیله، “موآنا”، می خواهد همه چیز را درست کند. به همین خاطر او باید به منطقه ای دور دست برود تا پاسخش را دریافت کند. “موآنا” در اقیانوس آرام با مرد قدرتمندی به نام “دمیگا” نیز آشنا می شود که همراه یکدیگر با قایق بادبانی یک ماجراجویی بزرگ را آغاز می کنند.


10. لاک -2013- Locke

ژانر: درام

کارگردان: “استیون نایت” (Steven Knight)

بازیگر: “تام هاردی”

تریلر فیلم

یک روز پیش از بتن‌ریزیِ بزرگ شرکت محل کار آیون لاک، یکی از مدیران پروژه، خبر می‌رسد که برای زایمان زودرسِ بتان، یکی از همکارانش که هفت ماه پیش شبی را با هم سر کرده بودند، و حال فرزندی حاصل آن شب به دنیا می‌آمد باید به لندن برود. علی‌رغم مسئولیتِ شغلی‌اش و این‌که همسر و فرزندانش برای دیدن مسابقهٔ فوتبال مهمی منتظرِ رفتن آیون به خانه هستند، او تصمیم می‌گیرد برای زایمان بتان خودش را به لندن برساند. در تمام طول مسیر با همسرش و خانمی که دارد فرزندش را به دنیا می‌آورد و مسئولین شرکت و معاونش که باید کار بتون‌ ریزی را انجام دهد گفتگو می‌کند و به همسرش می‌گوید که به او خیانت کرده‌است. تمام فیلم در اتومبیل آیون می‌گذرد و از تماس‌ها تنها صدا شنیده می‌شود.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم