9 گروه موسیقی متال منفور تاریخ موسیقی

متال یکی از سبک های همواره داغ و بحث برانگیزتر موسیقی بوده است که گاها با خشونت نیز آمیخته شده است. اگر طرفدار موسیقی راک نباشید به احتمال زیاد اشعار آن برایتان خشن و ناهنجار به نظر خواهند رسید.

موسیقی متال به معنای صدای بلند، لباس های عجیب و غریب و رفتارهای اعتراضی است. این رفتارها گاها آنقدر عجیب هستند که برخی موسیقی متال را خطرناک و شیطانی می دانند. با پروشات همراه باشید تا با برخی از بدنام ترین گروه های متال آشنا شوید.

یادداشت مترجم: در این مطلب صرفا به تاریخچه برخی گروه های متال که رفتارهای عجیبی داشته اند و باعث منفور شدن آن ها شده پرداخته شده است. همان گونه که از عنوان مطلب پیداست این مطلب در تمجید یا نقد این سبک موسیقی نیست.


9. Murder Junkies

این گروه در حال حاضر به بدنامی ده های 1980 یا 1990 نیست. زیرا امروزه به دلیل اشعارش درباره مواد مخدر، تجاوز و قتل های سریالی شهرت دارد. دینو، نوازنده درام گروه همیشه به صورت برهنه می نوازد! اعضای فعلی این گروه، اعضای فرعی گروه قدیمی آن هستند که در دهه 1990 شهرت داشتند. جی جی الین، بدنام ترین و بحث برانگیزترین عضو گروه بود. او بر روی صحنه برهنه می شد و به سمت تماشاگران ادرار می کرد.او حتی با تماشاگران زد و خورد می کرد. این اتفاق آنقدر تکرار می شد که گاهی پس از اجرا اعضا نگران حمله از جانب تماشاگران بودند.

الین اولین بار به صورت اتفاقی بر روی صحنه باد معده خالی کرد، زیرا داروی ضدیبوست مصرف کرده بود، اما سپس بازهم این کار را تکرار کرد و به نظرش جالب می آمد. برای جالب تر شدن ماجرا هر تماشاگری را که دستش به او می خورد، میزد.

او می خواست حین یکی از اجراها خودکشی کند. اما این اتفاق نیفتاد زیرا در پایان تمام اجراها به زندان می رفت! اما سرانجام مرگ او در سال 1993 بر روی صحنه رخ نداد. او در روز مرگش در حال اجرا بود که برق رفت، بنابراین به خانه دوستش رفت و براثر مصرف بیش از حد هروئین درگذشت. او پیش از مرگ وصیت کرده بود که نباید شسته شود، بنابراین با خون و مدفوع روی بدنش به خاک سپرده شد.


8. Mayhem

این گروه بلک متال از نروژ در ابتدا بسیار بدنام و بحث برانگیز بود و اکنون بهتر شده است. اما هنوز هم به دلیل مضمون ترانه هایشان درباره مواد مخدر، خودکشی و شیطان، اجراهایشان خشونت آمیز می شود. همچنین آن ها به استفاده از نمادهای نازی و اشارات نژادپرستانه متهم شده اند.

در سال 1991 خواننده گروه، پر دد اوولین (در سمت چپ تصویر) خودکشی کرد. گیتاریست گروه، اویستین آرسث (قسمت راست تصویر) جسد او را یافت. او به پلیس زنگ نزد بلکه مغز و جمجمه پر  را برداشته و آن را به موزیسین های دیگر متال داد. این اتفاق تا مدتی شایعه بود، تا اینکه مورگان استاین مایر از گروه متال مرداک تایید کرد که بخش هایی از مغز پر را دریافت کرده است.

گفته می شود که آرسث بخش هایی از مغز دوستش را خورده و از جمجمه آن گردنبند ساخته است. حقیقت این گفته ها مشخص نیست و هرگز ثابت نشد زیرا آرسث در سال 1993 توسط یکی از اعضای گروه کشته شد. قاتل او، ورگ ویکرنس به دلیل قتل او و سوزاندن چندین کلیسا به 21 سال حبس محکوم شد. اما 14 سال بعد آزاد شد.


7. Sex Pistols

یک گروه پانک متال بریتانیای که در سال 1975 شکل گرفت و در 1 دسامبر 1976، زمانی که استیو جونز (گیتاریست) در حالت مستی طی یک مصاحبه زنده دوبار از کلمه F… استفاده کرد، به شهرت رسید. این کار او باعث تنفر ملی شد. بسیاری از کنسرت های گروه لغو شد و تماشاگران حین کنسرت خارج شدند. به همین دلیل در 6 ژانویه 1977 قرارداد گروه با کمپانی EMI فسخ شد.

این گروه دیگر از چیزی واهمه نداشت. آن ها حتی آهنگی به نام EMI منتشر کرده و روسای کمپانی را احمق خواندند. در 10 مارس 1977 با کمپانی &M Records قرارداد بستند اما پس از کندن لیبل کمپانی در حین جشن قرار داد، مجددا قراردادشان فسخ شد. در 18 مه با کمپانی Richard Branson’s Virgin قرارداد بسته و پس از آن آهنگ بحث برانگیز God Save the Queen را منتشر کردند.

این آهنگ که مستقیما ملکه را نقد می کرد بازهم باعث نفرت ملی شد. بی بی سی این آهنگ را ممنوع کرد و روزنامه ها هم درباره آهنگ و گروه بدگویی نمودند. جان لیدون (نام هنری: جانی راتن) در خیابان با کارد بزرگ و شیشه شکسته موردحمله قرار گرفت. در 7 ژوئن، این گروه پس از اجرا در قایقی که از مجلس عوام بریتانیا می گذشت دستگیر شد.


6. Electric Eels

یک گروه پانک که در سال های 1970 تشکیل شد و سپس از بین رفت.این گروه سه سال فعال بود و در سال 1976 از هم پاشید.آن ها در این زمان آلبوم منتشر نکردند تنها پنج اجرا داشتند که اغلب نصفه تمام شد زیرا صاحبین بار آن ها را بیرون می کردند.

دلیلش این بود که گیتاریست گروه، جان مورتون بر روی صحنه با تماشاگران و سایر اعضا زدوخورد کرد. جرم دیگر آن ها علاوه بر زدوخورد استفاده از نماد نازی و آلات عجیب موسیقی بود. آن ها همچنین با چمن زن و اره برقی به روی صحنه می رفتند تا شدت صدایشان بیشتر شود.


5. مشروع لیلی – Mashrou’ Leila

مشروع لیلی یک گروه راک است که از جای عجیبی می آید: لبنان. اگرچه شاید آن ها در غرب معمولی به نظر برسند، اما به دلیل سبک موسیقی و خواننده اصلی، توسط دولت های خاورمیانه، عجیب تلقی می شدند.برخلاف گروه های دیگر خاورمیانه که بر عشق تمرکز داشتند، آن ها به موضوعات اجتماعی و سیاسی تمرکز می کردند. حامد سینو، تک خوان گروه یک همجنسگراست و این موضوع را پنهان نمی کند.

این گروه در سوریه و فلسطین ممنوع است. آن ها در اردن ممنوع نیستند اما رادیوهای اردن آهنگ های آن ها را پخش نکرده و تور کنسرت های آن ها در سال های 2016 و 2017 در این کشور هم ممنوع شد. این گروه در عربستان سعودی هم ممنوع نیست اما اجازه اجرا در این کشور را ندارد. این گروه اکنون در لبنان فعالیت داشته و در آمریکا، فرانسه و بریتانیا تور برگزار می کند.


4. Body Count

این گروه ترش متال چندان بدنام نبود اما یکی از آهنگ های آنها آنقدر بحث برانگیز بود که رئیس جمهور جرج اچ.دبلیو بوش شکایت کرد و اف بی آی، آیس تی (بنیان گذار گروه) را در لیست تهدید ملی خود قرار دارد. این آهنگ که Cop Killer نام داشت در سال 1992 منتشر شد.

آلبوم زمانی منتشر شد که یک دادگاه لس آنجلسی چندین پلیس را که با دستگیری رودنی کینگ او را آزار داده بودند، را تبرئه کرد. این تبرئه مشکلات بسیاری به پا کرد. این رویداد با زمان انتشار آلبوم این گروه و آهنگ Cop Killer یکسان بود. این آهنگ از زبان یکی از قربانیان آزار و اذیت پلیس گفته می شود که برای انتقام یک پلیس را به قتل می رساند.

گروه های پلیس و قانون سراسر آمریکا این آهنگ ها را بحث برانگیز دانستند و از Time Warner خواستند این آلبوم را از بازار خارج کنند. Time Warner این کار را انجام نداد و این نیروها این کمپانی را آزار دادند تا مانع فروش آلبوم شوند. یک فروشگاه در گرینزبورو، کارولینای شمالی، به پلیس گفت تا زمان فروش این آلبوم پلیس به شکایت های آن ها توجهی نمی کرد.

رئیس جمهور بوش این آلبوم را نقد کرد و آیس تی در شماره دو لیست تهدید ملی اف بی آی قرار گرفت. گفته های آیس تی درباره اینکه این آهنگ درباره پلیس های فاسد است نیز تاثیری نداشت. سرانجم Time Warner و آیس تی قبول کردند این آلبوم را از بازار جمع کنند. به جای این آهنگ، آهنگ Freedom of Speech، جایگزین شد که در واکنش به درخواست برای جمع آوری این آلبوم منتشر شد.


3. Cannibal Corpse

یک گروه با ترانه های بحث برانگیز و طرح روی جلد سوال برانگیز. بسیاری معتقدند که آهنگ های گروه نشان دهنده خشونت فیزیکی و خشونت جنسی نسبت به زنان است. با وجود آهنگ هایی مانند Stripped, Raped, and Tangled تعجبی ندارند که در روسیه، آلمان، استرالیا و قسمت های مختلف جهان ممنوع شدند. در سال 1995 کاندیدای ریاست جمهوری باب دول آهنگ های این گروه را نشانه زیرسوال بردن شخصیت ایالات متحده میدانست.

در 28 نوامبر 2014، یک دادگاه روسی، آهنگ های این گروه را به تخریب سلامت روانی کودکان متهم کرد. این دادگاه آهنگ ها را مستقیما ممنوع نکرد بلکه ترجمه آن ها به زبان روسی را ممنوع نمود. طرح های روی جلد سوال برانگیز آن ها هم در روسیه استفاده نمی شد. این گروه پیش از ممنوعیت، در روسیه کنسرت اجرا کرده بود. آن ها قرار بود در روسیه هشت کنسرت برگزار کنند که در نهایت به دلایلی تنها دو کنسرت اجرا شد.


2. Shining

این گروه سوئدی (که نباید با یک گروه نروژی به همین نام اشتباه گرفته شود) ژانر بلک متال خودکشی را خلق کرد. این گروه مانند همین ژانرش بدنام و بحث برانگیز است. این گروه دومین گروه به همین نام است. هردوی این گروه ها توسط نیکلاس کوارفورث بنیان نهاده شد، که عضو هردو گروه است.

او در سال 1996 اولین گروه را تاسیس کرد که به دلیل دعواهای اعضای گروه که در وبسایت او را “بیمار روانی” می دانستند، منحل شد. او سپس گروه دیگری تاسیس کرد که گویا بیماری روانی او مشکل ساز بود. در مه 2017، یکی از کنسرت های آن ها در پورتلند، ارگان، به دلیل رفتار ناشایست او لغو شد.

او پیش از کنسرتی در بویسی، آیداهو، به یک بار رفت و مست شد. اما بین زمان بودن در بار و اجرا نوشیدنی یک زن را برداشت، به یک مرد حمله کرد، یک زن را مورد آزار جنسی قرار داد، گفته های نژادپرستانه به زبان آورد و مردم را به کتک و تجاوز تهدید کرد. او برای تکمیل رفتارهایش سلام نازی به زبان آورد.


1. Suicidal Tendencies

این گروه پانک هاردکور پس از متهم شدن به عضویت در گروه گانگسترهای خیابانی Venice 13، بر سر زبان ها افتاد. این اتهام به دلیل استفاده از لوگوی Venice 13، یک گروه گانگستری جنایی در ونیز، لس آنجلس، در جلد آلبوم شان، به وجود آمد.

این گروه هرگز این عضویت را تایید نکردند اما برادر نوازنده باس قبلی گروه، لوییچ مایورگا، عضو Venice 13 است. آن ها در سال 2013 آلبوم 13 را منتشر کردند. کسی نمی داند این نام اشاره به سال تولید آلبوم بود یا آن گروه گانگستری. اما بسیاری از منتقدین این لوگو را اشاره به نام گروه گانگستری می دانند.

اما علاوه بر اتهام عضویت در این گروه گانگستری دلیل دیگر بحث برانگیز بودن این گروه آهنگ های آن هاست. که باعث شد از اجرای آن ها در چندین مکان جلوگیری شد. حتی در آن زمان آن ها اجازه نداشتند در لس آنجلس اجرا کنند. یک بار دیگر، پس از انتشار آهنگ I shot Reagan اف بی آی به مقابل خانه شان رفت. آن ها بعدها نام گروه را به I Shot the Devil تغییر دادند.

                               

دیدگاه‌ها (51)

بستن فرم

  1. منوچهر

    فروردین 13, 1402

    سبک متال توی صنعت موسیقی مثل فیلم ترسناک توی صنعت سینماست. تم ترسناک داره و لزوما چیز بدی نیست. اگه یه خواننده متال منحرف یا معتاد یا شیطان پرست هست، ایراد سبک متال نیست، توی سبک های دیگه هم هست، توی خواننده های سنتی و قدیمی پاپ ایران هم معتاد زیاد بود. خخخ

    پاسخ

  2. اجتمانو

    بهمن 13, 1401

    ممنون از این مطلب کاربردی

    پاسخ

  3. امیرشون

    دی 10, 1401

    اول که سبک اولیه متال که یه جورایی از هارد راک نشئت میگیره سبک اتفاقا پر معنا و فلسفی هست و خب زیر محموعه هایه خیلی گسترده ای هم داره اما بعضی از گروه ها که خب چندان هم معروف نیستن باعث میشن جلوه خوبی نشون داده نشه و اینکه خیلی باید از موسیقی اطلاع مند باشیم که درک کنیم این سبک رو
    من به شخصه خودم پینشهاد میکنم یه مقایسه ای بکنید و ببینید آیا ارزش های یک موسیقی رو در این سبک میبینید یا نه؟ داشتن گام و ملودی, متن های پر مفهموم , استفاده از ساز های متعدد و آهنگ سازی های عالی
    اما خب برا اینکه بتونیم واقعا درک کنیم متال و زیر مجموعه هاشو باید بنظرم اول سبک های کلاسیک (که موسیقی سنتی ایرانی خودمون هم جزعش هست) رو گوش کنیم و معنای واقعی موسیقی رو بفهمیم بعد از اون بیایم سراغ راک و در آخر بریم سراغ موسیقی متال
    البته خب درسته که سلیقه ها متفاوته ولی چهره این سبک ها داره خراب میشه
    ممنونم

    پاسخ

  4. پیام

    شهریور 21, 1401

    من فول آلبوم بیشتر این گروه ها رو از سایت پی اس ان موزیک دانلود کردم.

    پاسخ

  5. مارتا

    اردیبهشت 24, 1401

    یه گروهی بود که با صدای طبیعت موسیقی میساختند
    کسی اطلاع نداره اسم اون بند چی بود؟

    پاسخ

  6. فرحناز

    بهمن 7, 1400

    یه وکال بود تغییر جنسیت داده بود چند بار و کسی دیگه نمیدونست جنسیتش چیه و اهنگاش سبک دپرسیو متال بود و همش تو اهنگاش صدای ناله بود اسم وکالشو میدونی دارم دیوونه میشم از بس دنبالش گشتم

    پاسخ

  7. یلدا

    دی 28, 1400

    چرا انقدر دوسدارید سبک متالو خراب کنید یا انقدر بد جلوه بدید 😐

    پاسخ

    • ممد در پاسخ به یلدا

      بهمن 20, 1400

      سبک متال و راک شیطانی نیس ولی خود خواننده هاش با رفتار و اهنگاشون دیدگاه مردم رو خراب کردن

      پاسخ

  8. Devilboy666mani

    تیر 29, 1400

    بجای اینکه کنیبال کرپس یا میهم رو بزاری بهتر بود لیمب بیزکیتز رو میزاشتی

    پاسخ

  9. Jinjer

    خرداد 12, 1400

    نصف گروه هایی که گفتی اولا اصلا متال نبودن. دوما اینکه سویسایدال تندنسیز و کنیبال کورپس جزو بزرگترین و محبوب ترین بندای متالن. شاید بین عوام مثلا کنیبال کورپس منفور باشه، ولی بین متالهدا خیلی هم محبوبه و شخصیت اکثر اعضای گروه، به خصوص جورج فیشر، اصلا دخلی به لیریکا و آرت کاورای البوماشون نداره. کاش نویسنده این بلاگ یکم بیشتر روی سوادش درباره این موسیقی کار می‌کرد

    پاسخ

  10. امیر مهیار

    خرداد 10, 1400

    مرگ دد خواننده میهم واقعا وحشت ناک بود

    پاسخ

  11. بی نام

    فروردین 16, 1400

    ولی به نظرم یکی میخواد نظر بده قبلش باید ببینه چیز هایی که مینویسه از نظر عموم عادیه یا نه. به نظرمون این داداشمون نمیدونه death metal چیه. خیخیخی.

    پاسخ

  12. جیمز هتفیلد

    فروردین 9, 1400

    برگامم
    گروه متالیکا با 9 گرمی که رکورده
    گروه متالیکا با کرک همت رتبه 11 بهترین گتارستا رو داره
    گروه متالیکا با رکرد جمعیت کنسرت توی اینتر سند من
    گروه متالیکا با اینهنه افتخار و توانایی
    واقعا جزو اینا نست😐
    خدا عقل بده

    پاسخ

    • Amin در پاسخ به جیمز هتفیلد

      تیر 3, 1400

      جایزه گرفتن زیاد دليل بر بهتر بودن نیست

      پاسخ

      • امیرعلی در پاسخ به Amin

        تیر 30, 1401

        پس خدا پرست بودن دلیل لیتر بودنه؟

        پاسخ

      • امیرشون در پاسخ به Amin

        دی 10, 1401

        اول کسی نخواست شمو نظر بدی
        دوم پس چرا جایزه میگیرن؟
        سوم لطفا یکم مطالعه کن بعد حرف بزن

        پاسخ

    • Ali در پاسخ به جیمز هتفیلد

      اسفند 3, 1400

      چه افتخاره بزرگی میشد اگه تو همچین سایتی اسمشونو میبردن…. نه. 😂

      پاسخ

    • Fenes metallica در پاسخ به جیمز هتفیلد

      دی 27, 1401

      منم خیلی فن متالیکام اصلا جیمز هتفیلد الگومه
      واقعا واقعا چرا نیاوردنشون توی این لیست؟ هم نظرم باهات

      پاسخ

  13. کیان

    شهریور 5, 1399

    عکس slipknot رو گذاشتید معرفی نکردید بهترین گروهو

    پاسخ

  14. Roya

    خرداد 20, 1399

    F8 چیه ؟؟؟

    پاسخ

  15. milad

    اسفند 10, 1398

    متاسفانه نویسنده این مطلب آشنایی با death metal نداشته در غیر این صورت cc داخل این لیست نبود.پیشنهاد میکنم برید به مصاحبه های Chuck Schuldiner و یا Alex webster در مورد death metal گوش کنید.
    کنیبال کورپس بشدت بند قابل احترامی برای تمام متال هد ها هست.

    پاسخ

  16. corps grinder

    بهمن 25, 1398

    برای چی کنیبال کورپسو اینطوری معرفی میکنید یکی از بهترین های بروتا دث متاله که هوی ترین آهنگ تاریخو داده از اسم سبک مشخصه بروتال دث متال شعراش درسته که وحشتناکه ولی اسکریم های جرج فیشرو کسی نمیتونه بزنه اگه میخواید کسی رو بد نام کنید برید بندای پرنو گرایندو معرفی کنید کنیبال کورپس همیشه مورد احترام متال هدا بوده و هست

    پاسخ

    • Smokey در پاسخ به corps grinder

      خرداد 19, 1400

      کانیبال کورپس یک اولد اِسکول دث متاله ولی رو بروتال دث متال تأثیر زیادی گذاشته

      پاسخ

  17. حسام

    آذر 24, 1398

    اسلیپ ناب یکی از محبوب ترین گروه های راک دنیاس. چرا عوام فریبی میکنید؟ من تمام کارای کنسرت دیدم اصا این حرفا صحت نداره

    پاسخ

    • کاربر متال باز در پاسخ به حسام

      فروردین 28, 1399

      داداش توهم فانتزی زدی؟؟؟
      تو لیست اصلا هیچ اسمی از اسلیپ نات نبرده.
      فقط به عنوان اشاره به لیست چون گروهشون 9نفره است عکسشون انداخته.

      من خودم عاشق گروه اسلیپ نات هستم.
      گروه خیلی فوق العاده و باحالیه.

      با اینکه من از دوره نوجوونی تا الان متال بازم
      ولی این حرفها رو قبول دارم.
      بعضی از گروههای متال واقعا نفرت انگیزن.
      با کاراشون اسم و آوازه موسیقی متال بدنام کردن.

      پاسخ

    • مهدی ستاری در پاسخ به حسام

      اردیبهشت 26, 1399

      داداش الان سالمی؟وقتی اطلاعاتت در حد ۰ اهه مجبور نیستی نظر بدی.اسلیپ نات گروه راکه؟بعد اسلیپ نات اصلا توی لیست نیست ایرانیا کلا دوست دارن در مورد همه چی نظر بدن

      پاسخ

    • B korn در پاسخ به حسام

      تیر 13, 1399

      داداش شما از موسیقی متال رفتی سراغ نخاله هاش چرا سراغ گروه های بزرگی مثل metallica -korn- slipknot -motorhead-megadeth که بزرگای تمام سبک های موسیقی دنیا روشون قسم میخورن نمیری شما از همونایی که شمشیر از رو بستن برای سبک متال

      پاسخ

      • امیر در پاسخ به B korn

        بهمن 12, 1400

        من خودم عاشق بند های metallica و slayer و megadeth ام به شما هم پیشنهاد میکنم

        پاسخ

      • امیرشون در پاسخ به B korn

        دی 10, 1401

        حق گفتی برادر حق

        پاسخ

  18. مهدی

    آبان 22, 1398

    وااااقعا ادمین عزیز تورو خدا بگو اینارو از کجا پیدا کردی نوشتی؟؟؟ کی و کجا اسلیپ نات همچین کارهایی کرده؟ کی گفته تیلور اصلا کشته شده؟ سالم و سرحال داره زندگیشو میکنه

    پاسخ

    • We Are Not Your Kind در پاسخ به مهدی

      آذر 6, 1398

      همونطور که دوستان گفتن درباره ابر بند اسلیپ‌نات مطالب درستی عنوان نشد؛ میشه مطالب رو خوند و بعد با نگاه کردن به اسلیپ‌ناتی که شما تعریف کردید اون در جایگاه اول قرار داد که اینطور نشده! قطعا بندهای خیلی خیلی خشن‌تر، رادیکال‌تر و منفور تری تو دنیا وجود دارن. میتونم به بلک ویل برایدز اشاره کنم که در عین اینکه اصلا بند خشن و بحث برانگیزی نیست بشدت منفوره و… و… و…
      ولی باقی مطالب مخصوصا از شماره 7 به بعد تقریبا درست بودن. درباره میهم یکسری مطالب درست نیست و خیلی چیزهای بدتر اصلا گفته نشد. همین‌طور اصلا به کنبال کورپس و عمق خشونت این بند پرداخته نشد. مطلب اصلا خوب نبود و فقط جلوه موسیقی بی نظیر ما رو برا رفیقای کم اطلاع‌ترمون خراب می‌کرد. بنظرم خیلی بهتره که به محبوب‌ترین بند‌ها، بهترین رابطه تماشاگران با اجرا، بزرگترین اثرهای مثبت این سبک بر سیاست و مسائل اجتماعی و… پرداخت.

      پاسخ

      • کاربر متال باز در پاسخ به We Are Not Your Kind

        فروردین 28, 1399

        این مطالبی که شما و دوستان میگین درباره اسلیپ نات نوشته کجاست؟؟؟

        من اینجا فقط 9تا بند متال میبینم که بجز یکی دوتا بقیه رو نمیشناسم.

        پاسخ

  19. من

    مهر 19, 1398

    این متن از اساس نشر اکاذیبه خصوصا در مورد اسلیپنات، منابعتون فکر کنم منابر پروفسور رائفی پور باشه.

    پاسخ

    • امیر محمد در پاسخ به من

      اردیبهشت 26, 1399

      رائفی پور مرد بزرگیه.الکی توهین نکن.

      پاسخ

      • امیرمهدی در پاسخ به امیر محمد

        اردیبهشت 26, 1399

        همون که توهم توطعه داره اون بزرگه اون اصن فم میکنه حرف میزنه

        پاسخ

        • Zohaa در پاسخ به امیرمهدی

          دی 15, 1399

          ازش چیزی نمیدونی پس لطفا الکی اظهار نظر نکن

          پاسخ

      • حسین در پاسخ به امیر محمد

        بهمن 27, 1399

        اره کاش بود

        پاسخ

      • حسین در پاسخ به امیر محمد

        فروردین 21, 1400

        کاش واقعا بزرگ بود ن یه ادم نزاد پرست که تو همه ویدیو هاش در مورد یهود و فلان و بیسار حرف میزنه

        پاسخ

    • tius در پاسخ به من

      بهمن 22, 1399

      😂😂😂😂😂😂

      پاسخ

  20. Hamed Ahmadi

    شهریور 29, 1398

    مطلبی که در مورد Slipknot نوشته شده بود به شدت کذب بود.

    پاسخ