طرز تهیه چیزکیک با جزئیات کامل و ریزه‌کاری‌ها

قسمت مهم چیز کیک، کیک آن است که باید به‌خوبی آماده شود و ترد و سفت باشد تا مایع چیز کیک به درون آن نرود و در آن چکه کند. به همین دلیل در ابتدا طرز تهیه یک کیک ترد و خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم.

طرز تهیه کیک چیز کیک:

  • کوکی یا بیسکوییت موردعلاقه خود را در مخلوط‌کن یا غذا ساز بریزید تا کاملاً خرد شود. سپس باید آن را طبق دستور بعدی با کره مخلوط‌کنید.
  • مخلوط بیسکوییت را در ظرف فر که کف آن چرب شده قرار دهید و آن را حدود 2 و نیم تا 5 سانتی‌متر به طرف دیواره‌ها ظرف بچسبانید. برای این کار از یک لیوان یا فنجان اندازه‌گیری استفاده کنید. ضخامت مخلوط باید 1 سانتی‌متر باشد.
  • این ظرف را داخل فر گذاشته و بگذارید حدود 10 دقیقه در دمای 375 درجه فارنهایت بپزد. زمانی که کیک خوب پخت و هنوز داخل آن تر بود از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.
  • پیش از قرار دادن مخلوط کیک در ظرف فر آن را با کره چرب کنید تا مایع چیز کیک به ظرف نچسبد.

    طرز تهیه یک چیز کیک کامل

اضافه کردن پنیر به چیز کیک

چه چیز کیک شما ایتالیایی است و آن را با پنیر ریکوتا آماده می‌کنید و یا نیویورکی است و آن را با پنیر خامه‌ای تهیه می‌کنید در میزان چربی مواد مضایقه نکنید. خامه کم‌چرب یا بدون چربی حفره‌هایی ایجاد می‌کند که مانع آماده شدن چیز کیک خواهد شد. هرگز به‌جای پنیر خامه‌ای از پنیرهای معمولی استفاده کنید.

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

پیش از مخلوط کردن پنیر خامه‌ای دمای آن حتماً باید با دمای اتاق برابر باشد، در غیر این صورت مواد خوب ترکیب نمی‌شوند. استفاده از پنیر خامه‌ای سرد هم باعث ایجاد حفره می‌شود.

مایع یکدست‌تر

تخم‌مرغ‌ها هم مسئله دیگر هستند و که در صورت استفاده مناسب باعث ایجاد یک مایع یکدست خواهند شد. در صورت دمای مناسب، پروتئین تخم‌مرغ بافت مایع را سفت و منسجم می‌کند. درصورتی‌که تخم‌مرغ را خوب هم بزنید و سپس با مواد دیگر ترکیب کرده و دوباره خوب هم بزنید مایع چیز کیک به‌خوبی پف کرده و پس از خنک شدن به‌راحتی برش می‌خورد. ترفند تهیه یک چیز کیک خوب این است که مایع آن را خوب هم بزنید تا توده‌های خامه‌ای شکل نگیرد.

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

طرز تهیه:

  • ترکیبات مایع را به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا خامه نرم شود، تخم‌مرغ‌ها گرم شوند و بهتر باهم ترکیب شوند.
  • پنیر خامه‌ای را با مخلوط‌کن یا با دست خوب هم بزنید تا یکدست و خامه‌ای شود. باید پنیر خامه‌ای را پیش از اضافه نمودن ترکیبات دیگر خوب هم بزنید تا یکدست و سبک شود و سپس مواد دیگر را اضافه نمایید.
  • سپس شکر را به همراه مواد خشک دیگر به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • درنهایت تخم‌مرغ‌ها را باهم اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
  • پیش از اضافه کردن آن به ظرف کیک می‌توانید کمی شکلات، آب‌نبات یا میوه به آن اضافه نمایید.

مایع به‌دست‌آمده باید یکدست و صاف باشد. اگر در مایع شما توده‌های خمیری ایجاد شود آن را در مخلوط‌کن ریخته و یا با هم زن خوب هم بزنید تا یکدست شود. سرو کردن چیز کیک یک تجربه منحصربه‌فرد است زیرا ساختار آن بسیار مهم می‌باشد. برخی در تهیه چیز کیک از آرد یا آرد ذرت استفاده می‌کنند. این چیز کیک‌ها ساختار کیک مانند دارند. چیز کیک‌های بدون آرد نرم‌تر و یکدست‌تر هستند. سپس باید مایع را بر روی کیک موجود در ظرف فر اضافه کنید.

از مربا هم استفاده کنیم؟

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

اگر می‌خواهید چیز کیک مربایی داشته باشید بر روی مایع کمی مایع مربا یا سس شکلات اضافه نمایید. می‌توانید با نوک چاقو یا سیخ چوبی بر روی چیز کیک خود طرح‌های مختلفی به وجود آورید.

پختن چیز کیک در ظرف آب

مایع چیز کیک شبیه فرنی است. به همین دلیل می‌توانید آن را طوری بپزید که نرم باشد نه ترد. بنابراین می‌توانید آن را در ظرف آب بپزید. در این صورت کیک شما نرم می‌شود نه ترد و قهوه‌ای. با این کار احتمال تردشدن قسمت بیرونی چیز کیک شما کمتر خواهد بود. ازآنجایی‌که آب نقطه‌جوش مشخصی دارد بنابراین هرگز از 212 درجه فارنهایت بیشتر نمی‌شود، حتی اگر دمای فر بسیار بالا باشد. درنتیجه قسمت بیرونی چیز کیک شما زودتر نمی‌پزد و ترد و قهوه‌ای نمی‌شود.

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

نحوه پختن چیز کیک در آب گرم:

  • ظرف خود را داخل فویل گذاشته، فویل را خوب بپیچید. اگرچه اگر کیک شما خوب باشد مایع به بیرون چکه نمی‌کند اما ممکن است آب به درون آن برود، بنابراین باید فویل را خوب بپیچید.
  • ظرف فویل پیچیده را داخل یک ماهیتابه قرار داده و در ماهیتابه آب جوش بریزید. عمق این آب حدود 5 سانتی‌متر یا تا نصف ظرف کیک باشد.
  • ظرف را با دقت داخل فری که از پیش گرم شده است قرار دهید. چیز کیک شما باید تا زمانی بپزد که وسط آن همانند ژله تکان بخورد.

ممکن است به‌اشتباه چیز کیک را بیش از حد بپزید، زیرا تصور می‌کنید قسمت بیرونی آن خوب نپخته، درنتیجه وسط آن هم سفت و خشک می‌شود. چیز کیک را از فر خارج کنید تا خنک شود، یا فر را خاموش کرده و درب آن را باز کنید تا به مدت یک ساعت بماند و خنک شود. با این کار وسط چیز کیک شما فرو نمی‌رود.

خنک کردن و خارج کردن چیز کیک از ظرف

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

بهتر است چیز کیک شما یک شب بماند و خوب خنک و سرد شود. پس از سرد شدن وسط چیز کیک کاملاً سفت خواهد شد. در این صورت چیز کیک شما باید به‌راحتی از ظرف خارج شود.

  • با یک چاقو دور چیز کیک را خوب فشار دهید تا اگر ذرات آن به ظرف چسبیده باشد جدا شود.
  • زمانی که هنوز چیز کیک سرد است چفت ظرف را باز کنید.
  • با قرار دادن یک کفگیر بین ظرف و کف چیز کیک آن را به یک ظرف منتقل کنید. می‌توانید آن را به‌صورت ورقه سرو کنید اما بهتر است که آن را ببرید (در این صورت چاقو و ظرف هم صدمه نمی‌بیند).
  • برای اینکه ظاهر چیز کیک شما بهتر باشد با یک چاقوی گرم و تر اطراف آن را صاف کنید. به‌دلخواه می‌توانید در این مرحله چیز کیک خود را تزئین کنید.

برش بهتر

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

مطمئناً با دیدن چیز کیک ترد و خوشمزه آن به هوس افتادید که هرچه زودتر آن را برش داده و سرو کنید. برای اینکه برش بهتری ایجاد نمایید:

  • یک چاقوی باریک و بلند را داخل آب جوش فروبرده و گرم کنید، سپس با حوله خشک کرده و با آن کیک را ببرید.
  • در هر بار برش این کار را انجام دهید. یک چاقوی گرم بهتر می‌تواند چیز کیک سرد را ببرد. اگرچه برش چیز کیک سرد راحت‌تر است اما شاید برای بافت و طعم چیز کیک، بهتر باشد پیش از بریدن به مدت 20 تا 30 دقیقه آن را در دمای اتاق قرار دهید.

نکته‌ای برای چیز کیک‌های فریزشده: برای اینکه چیز کیک را به‌راحتی در فریزر قرار دهید بهتر است در ابتدا آن‌ها را بپوشانید به مدت کوتاه در فریزر قرار داده، سپس خارج کنید، دوباره آن‌ها را بپیچید و در فریزر قرار دهید.

برای تزئین کردن چیز کیک خود می‌توانید از مربا استفاده کنید.

طرز تهیه یک چیز کیک کامل

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم