نحوه یادگیری ساز گیتار به صورت غیرحضوری

موسیقی یکی از مواردی است که می‌تواند روح انسان را لمس کند و با ضمیر ناخودآگاه افراد ارتباط برقرار کند. به همین خاطر است که افراد بسیاری هستند که نواختن موسیقی را دنبال می‌کنند. برخی از افراد از روی علاقه و برخی دیگر به دلیل آینده شغلی، نواختن موسیقی را به عنوان یک مهارت آموزش می‌بینند. در سال‌های اخیر افراد زیادی به دلیل مشغله کاری فراوان یا به دلیل وجود بیماری همه‌گیری کرونا امکان شرکت در کلاس‌های حضوری موسیقی را نداشتند. این افراد آموزش در کلاس‌های غیرحضوری را به عنوان جایگزین انتخاب کردند. در این مطلب درباره سوالاتی که ممکن است برای شما در ابتدای یادگیری به صورت غیرحضوری پیش بیاید مانند چه سازی برای آموزش مجازی بهتر است؟ گیتار چیست؟ مراحل یادگیری گیتار و نت خوانی سخن خواهیم گفت، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گیتار چیست؟

گیتار یکی از پرطرفدارترین سازهای دنیای موسیقی است که تنها به کمک انگشت یا یک پیک نواخته می‌شود. اگر بخواهیم در مورد منبع صدای گیتار سخن بگوییم می‌توانیم اشاره کنیم این ساز از نوع زهی است و صدای جذاب گیتار در اثر ارتعاش و نوسان سیم‌های آن تولید و پخش می‌شود. برای پاسخ به تاریخچه گیتار چیست نیز می‌توانیم بگوییم، گیتار یکی از قدیمی‌ترین سازهای موجود در دنیای موسیقی است که تغییر و تحولات بسیاری در آن رخ داده است. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از آهنگسازان همچنان از این ساز در موسیقی‌های نوین خود استفاده کنند. این ساز جز سازهایی است که آموزش آن آسان بوده و زمان کمی برای یادگیری آن نیاز است، بنابراین ساز مناسبی برای یادگیری مجازی به شمار می‌آید.

نت خوانی در گیتار چیست؟

نت‌ها در واقع الفبای موسیقی هستند و برای یادگیری هر سازی به صورت اصولی و صحیح نیاز است در ابتدا نت خوانی را فرا بگیرید.

برای نت خوانی صحیح و موفق شدن در دنیای موسیقی باید برخی از موارد را از ابتدا یاد بگیرید که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • کسر میزان
  • تکرار
  • دینامیک
  • لحن
  • خطوط اتحاد و اسلارها
  • سکوت
  • نت‌های نقطه دار
  • حامل
  • نت‌های نوشته شده بر روی حامل
  • و غیره

بعد از یادگیری این موارد ابتدایی نیاز است درباره نمودار آکوردها اطلاعاتی کسب کنید تا نت خوانی گیتار را به خوبی فراگیرید. آموزش این موارد در کلاس‌های غیرحضوری به سهولت انجام می‌گیرد، زیرا بیشتر مباحث تئوری هستند و تنها کافی است در منزل برای چندین بارمتوالی تمرین و تکرار شوند.

کلاس‌های آنلاین وب آوا

حال که پاسخ سوالاتی همچون گیتار و نت خوانی چیست را دریافت کردید، به احتمال زیاد به دنبال یک آموزشگاه موسیقی معتبر می‌گردید. ما در این قسمت به شماسایت موسیقی وب آوا  متعلق به آموزشگاه فرهنگی هنری آوای سرزمین پاسارگاد را معرفی می‌کنیم. این آموزشگاه موسیقی خوش آوازه و باسابقه برای رفاه حال هنرجویان خود امکان شرکت در کلاس‌های موسیقی به صورت آنلاین و غیرحضوری را فراهم کرده است. در این کلاس‌ها تمامی موارد لازم از ابتدا به هنرجویان توضیح داده می‌شود و پاسخ ساده‌ترین سوالات آن‌ها همچون گیتار چیست، داده می‌شود و تمام موارد موردنیاز برای نت‌خوانی به آن‌ها به طور کاملا اصولی آموزش داده می‌شود.

موسسه فرهنگی هنری آوای سرزمین پاسارگاد  فعالیت رسمی خود را از سال 1394 آغاز کرده است و دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی است و بهترین اساتید و مربیان را در کادر خود دارد. بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات و کلاس‌های  سایت وب آوا متعلق به موسسه فرهنگی هنری آوای سرزمین پاسارگاد استفاده کنید.

کلاس‌های آنلاین گیتار برای چه کسانی مناسب هستند؟

  • کلاس‌های غیرحضوری گیتار مناسب افرادی است که به دلیل شاغل بودن نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند.
  • کلاس‌های غیرحضوری مختص افراد بیمار است که نمی‌توانند از منزل خود خارج شوند و مشکلات جسمی دارند.
  • برخی از مادران با ذوق هنری بالا به دلیل مراقبت از فرزند کوچک خود امکان خروج از خانه را ندارند، کلاس‌های آنلاین گیتار و نت خوانی وب آوا مختص آن‌ها است.
  • همچنین کلاس‌های غیرحضوری وب آوا برای دانش آموزان و دانشجویانی که به دلیل مشغله درسی زیاد امکان رفت و آمد به مکانی دیگر را ندارند تدارک دیده شده است.
  • علاوه بر تمام این موارد در دورانی مانند دوران بیماری کوئید 19 که بیماری همه‌گیر در جامعه شایع شده بود، تنها راه آموزش کلاس‌های آنلاین وب آوا بود.

مزایای کلاس‌های غیرحضوری گیتار چیست؟

شرکت در کلاس‌های غیرحضوری گیتار وب آوا دارای مزایای بسیاری است که در این قسمت برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • صرفه جویی در زمان: امروزه تردد در شهر در ساعت‌های پر رفت و آمد روز به یکی از مشکلات بزرگ افراد تبدیل شده است. مخصوصا افرادی که در کلان شهری مانند تهران زندگی می‌کنند. این افراد تمایل دارند برای جلوگیری از هدر رفتن تایم خود در ترافیک و مسیر، آموزش گیتار را در محیط خانه، شرکت یا غیره بگذرانند.
  • صرفه جویی در هزینه: کلاس‌های غیرحضوری هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از کلاس‌های حضوری دارند. شاید با خودتان بپرسید دلیل این قیمت مناسب چیست؟ قسمت بسیاری از هزینه‌ای که در آموزشگاه‌ها گرفته می‌شود صرف هزینه‌ اجاره آموزشگاه، برق، گاز و غیره می‌شود که این هزینه‌ها در کلاس‌های آنلاین وجود ندارد و از قیمت نهایی کاسته می‌شود. همچنین برخی از اساتید هزینه بسیاری را صرف رفت و آمد می‌کنند که این هزینه نیز در کلاس‌های آنلاین کاسته می‌شود.
  • امکان تمرین و تکرار: یکی از مواردی که باعث تقویت یک مهارت می‌شود، امکان تمرین و تکرار است. برخی از افراد بر این باور هستند که تمرین در کلاس‌های آنلاین انجام نمی‌گیرد، در حالی که جالب است بدانید در پایان هر جلسه تمرین و تکرارهای مشخص برای منزل به هر هنرجو داده می‌شود و تایم معینی برای آن‌ها مشخص می‌شود که تکالیف خود را برای استاد مربوطه ارسال کنند.
  • انعطاف پذیری زمان: شما می‌توانید در صورت وجود مشکل با تایم کلاس از استاد خود بخواهید تایم کلاس را جابجا کند. یکی دیگر از مزایای این کلاس‌ها امکان ضبط ویدئوهای کلاس و تماشای آن در زمانی است که وقت کافی دارید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره آموزش غیرحضوری گیتار توسط سایت وب آوا متعلق به آموزشگاه باسابقه فرهنگی هنری آوای سرزمین پاسارگاد توضیحاتی در اختیار شما قرار گرفت. همچنین شما با مواردی همچون گیتار چیست و موارد لازم برای نت خوانی نیز آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس‌های برگزار شده توسط این مجموعه به سایت وب آوا مراجعه نمایید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم