رتبه‌بندی پوسترهای فیلم‌های “هالووین” براساس میزان ترسناک بودن

کمتر فیلم ترسناکی به اندازه فیلم‌های “هالووین” (Halloween) تاثیرگذار بوده است. پس از اینکه “جان کارپنتر” (John Carpenter) شخصیت مایکل مایرز را به سینما و مردم معرفی کرد ژانر ترسناک را دگرگون کرد.

گرچه این چندگانه ترسناک بود اما هنوز هم منتظر اکران “هالووین می‌کشد” (Halloween Kills) هستیم. درحالی که طرفداران در انتظار این فیلم جدید هستند می‌خواهیم پوسترهای این فیلم‌ها را به ترتیب ترسناک بودن معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


11. هالووین: رستاخیز – Halloween: Resurrection – 2002

جالب است که یکی از بهترین فیلم‌های این چندگانه بهترین پوستر را نداشت، چون به نظر می‌رسد پوستر آن خوب طراحی نشده است. نمای سر شخصیت‌ها انتخاب ضعیفی است که نحوه فوتوشاپ و قرار دادن سرها روی چاقو همه چیز را بدتر کرده است. نوشته روی صورت مایکل هم همه چیز را بدتر می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین خانه‌های تسخیرشده در فیلم‌های ترسناک


10. هالووین اچ۲۰: ۲۰ سال بعد – Halloween H20: 20 Years Later – 1998

این فیلم “جیمی لی کرتیس” (Jamie Lee Curtis) را در نقش لوری استرود نشان می‌دهد و مایکل هم پس از 20 سال بازگشته است. گرچه این سیکوئل دیدنی است اما پوستر آن تعریفی ندارد. طرح این پوستر شبیه پوسترهای دهه نودی است که بازهم نمای سر را می‌بینیم و همچنین تلاش کرده‌اند آن را به پوستر “جیغ” (Scream) شبیه کنند.


9. هالووین ۴: بازگشت مایکل مایرز – Halloween 4: The Return Of Michael Myers – 1988

گرچی برخی “هالووین 3” را یک فیلم دیدنی می‌دانند اما نبود “مایکل مایرز” در فیلم طرفداران را مأیوس کرد. درنتیجه با اکران سری چهارم همه منتظر او بودند. اگر عنوان کافی نباشد پوستر همه را متوجه مایکل می‌کند. گرچه این طراحی وجود مایکل را نشان می‌دهد اما کاش حضور او را مرموزتر می‌کرد.


8. هالووین ۵: انتقام مایکل مایرز – Halloween 5: The Revenge Of Michael Myers – 1989

حالا که مایکل بازگشته بود ظاهراً پوسترها بیشتر به او می‌پرداختند. تصویر سایه وار او در این پوستر بهتر عمل می‌کند. در این تصویر شخصیت جیمی لیود را می‌بینیم که لباس دلقکی مایکل در فیلم اول را پوشیده و با پریشانی روی صحنه قرار گرفته است.


7. هالووین – Halloween – 2007

بازسازی “راب زامبی” (Rob Zombie) از “هالووین” طرفداران زیادی داشت اما شاید طرفداران چندگانه اصلی ساخت آن را لازم نمی‌دیدند. با این حال زامبی با پوستر خاصش دنیای فیلمش را نشان داد. تصویر به گونه‌ای طراحی شده که توی ماسک مایکل شخصیت‌های مختلف را می‌بینیم. این پوستر داستان را به خوبی نشان می‌دهد و آشوب این داستان را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های کوتاه ژانر ترسناک که باید تماشا کنید


6. هالووین ۶: نفرین مایکل مایرز – Halloween: The Curse Of Michael Myers – 1995

بسیاری این فیلم با حضور “پل راد” (Paul Rudd) را بدترین فیلم چندگانه می‌دانند. با این حال پوستر آن در جایگاه خوبی قرار دارد. چون به خوبی داستان را نشان داده و صورت مایکل به خوبی در سایه قرار می‌گیرد. او چاقویی به دست گرفته و تصویر قربانی در چاقو منعکس شده. پوستر عالی نیست اما بد هم نیست.


5. هالووین 2 – Halloween II – 2009

فارغ از نظر همه درباره فیلم زامبی باید بگوییم نسخه مایکل او از همه ترسناک‌تر است چون مانند یک قاتل بالفطره عمل می‌کند و این موضوع در پوستر نمایش داده می‌شود. در این پوستر او را با ماسکی می‌بینیم که به دنبال یک قربانی است. اما بازهم این پوستر بهترین نیست.


4. هالووین 2 – Halloween II – 1981

ظاهراً پوسترهای قدیمی‌تر تصویر میرز را روی پوستر نشان نمی‌دادند و جالب اینجاست که این پوسترها جز بهترین‌ها بودند. این پوستر هم عکس جمجمه را نشان می‌دهد و گرچه مایکل را نشان نمی‌دهد اما به خودی خود ترسناک است.


3. هالووین ۳: فصل جادوگر – Halloween III: Season Of The Witch – 1982

از ابتدا قرار بود “هالووین” یک آنتولوژی باشد که هر سری آن به داستان متفاوتی از شب هالووین بپردازد. بنابراین فیلم سوم آن به داستان ماسک‌های هالووینی تسخیر شده می‌پردازد.

بنابراین پوستر آن با مایش یک شب شوم و جادوگران این ترس و وحشت را به خوبی نشان می‌دهد و شعارهای “شبی که او به خانه آمد” و “شبی که هیچکس خانه نیامد” از آن الهام گرفته است.


2. هالووین – Halloween – 2018

این فیلم از “دیوید گوردون گرین” (David Gordon Green) با وجود عنوان گیج کننده‌اش سیکوئل فیلم اصلی است. چهل سال پس از این که مایکل لوری را ترساند، از زندان فرار می‌کند تا بار دیگر او را بترساند.

درحالی که این پوستر فقط میرز را با ماسکش نشان می‌دهد اما گویای همه چیز است. شاید تصویرش نامعلوم باشد اما افزایش سن مایکل را نشان می‌دهد که پس از این همه سال پیر و شکسته شده اما هنوز ترسناک است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما


1. هالووین – Halloween – 1978

باید جایگاه نخست را به پوستر فیلم اصلی بدهیم. با اینکه معلوم نبود این فیلم به کجا می‌رسد و تصویر میرز هم روی آن دیده نمی‌شد، اما موردتوجه قرار گرفت. این پوستر هم مثل فیلم دوم به فضای هالووین اشاره می‌کند.

کدوی هالووین به خودی خود ترسناک است و حالا در کنار چاقو واقعاً ترسناک شده است. شاید مایکل میرز چهره اصلی فیلم باشد اما همه می‌دانند معنای این پوستر چیست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Mobin

    اسفند 9, 1401

    من اگه بخوام فیلماشو رتبه بندی کنم :

    13- Halloween: Resurrection (2002)
    12 – Halloween ۵: The Revenge Of Michael Myers (1989)
    11 – Halloween: The Curse Of Michael Myers (1995)
    10 – Halloween II (2009)
    9 – Halloween III: Season Of The Witch (1982)
    8 – Halloween (2007)
    7 – Halloween Ends (2022)
    6 – Halloween Kills (2021)
    5 – Halloween ۴: The Return Of Michael Myers (1988)
    4 – Halloween II (1981)
    3 – Halloween H۲۰: ۲۰ Years Later (1998)
    2 – (Halloween (۲۰۱۸
    1 – Halloween (1978)

    پاسخ

  2. هوادار

    آذر 1, 1399

    اگه میشه درباره فیلم های کابوس در خیابان الم جمعه سیزدهم چاکی هم مقاله بزارید از بدترین تا بهترین

    پاسخ