معرفی فیلم “ساعت‌ها” (The Hours)

یک فیلم دست‌کم گرفته شده با حضور مریل استریپ و جولیان مور که نیکول کیدمن نقش اصلی را برعهده داشته و به مشکلات شرایط انسان می‌پردازد. این فیلم به دلیل اجرای زیبای بازیگران و موسیقی متن تأثیرگذار، تحسین شده و البته با انتقادهای مختلف رو به رو شده است. فیلم داستان غم‌انگیز نویسنده‌ای را نشان می‌دهد که رمانش بر زندگی چندین زن در بازه‌های زمانی مختلف تاثیر گذاشته است. شاید فیلم در نمایش مضامین مربوط به خودکشی و افسردگی گویا باشد، اما با وجود اجرای بازیگران حتما باید آن را تماشا کنید. در ادامه با معرفی فیلم زیبای “ساعت‌ها” همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “ساعت‌ها” (The Hours)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “استیون دالدری” (Stephen Daldry)
  • بازیگران: مریل استریپ، نیکول کیدمن، جولیان مور، اد هریس، جان سی ریلی
  • سال تولید: 2002
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای نیکول کیدمن و نامزد شش اسکار دیگر
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 80/100

تریلر فیلم

فیلم “ساعت‌ها” بر اساس رمانی نوشته مایکل کانینگهام (Michael Cunningham) ساخته شده که البته خود این رمان بر گرفته از رمان خانم دالوی نوشته ویرجینیا وولف نویسنده مشهور انگلیسی می‌باشد. داستان فیلم نمایانگر زندگی سه زن در سه دوره مختلف است که هرکدامشان به‌نوعی از این رمان برای پیشبرد زندگی‌شان الهام می‌گیرند.

ويرجينيا وولف (با بازی نیکول کیدمن) در دهه  1920 به دلیل شرایط روانی خاصی که دارد، در یکی از روستاهای اطراف لندن زندگی می‌کند. او مطابق با شخصیت واقعی خود در حال نوشتن کتاب خانوم دالوی می‌باشد. كلاريسا وان (با بازی مریل استریپ) در سال  2001 زندگی می‌کند و یک ويراستار است، او زني است كه مانند شخصيت هم نام خود كلاريسا دالووي در رمان خانم دالووي نوشته ويرجينيا وولف قصد برگزاري يك ميهماني براي ريچارد، دوست نزديك خود را دارد. لورا براون (با بازی جولیان مور) در سال 1951 زندگی می‌کند. زني خانه‌دار و باردار كه كتاب خانم دالووي را مي‌خواند. او نیز با خواندن این کتاب به دنبال هویت از دست رفته خود است.

از سوي ديگر،‌ ريچارد (با بازی اد هریس)، نويسنده با استعداد، كه به ايدز مبتلا شده، به نوعي وارث امروزي ويرجينيا وولف و لورا براون به حساب مي‌آيد. فیلم “ساعت‌ها” به طرز خاصی تأثیر زندگی و آثار یک نویسنده زن را بر زنان نسل‌های بعدی نشان می‌دهد. این فیلم از فضاسازی خیلی خوبی برخوردار بوده و تکیه ویژه‌ای بر شخصیت‌هایش داشته‌است؛ شخصیت‌هایی که هرکدامشان به‌نوعی خود را در میان دنیایی پر از غم و اندوه می‌یابند و سعی می‌کنند به هر طریقی که شده خوشبختی از دست‌رفته‌شان را بازیابند؛ خوشبختی‌ای که شاید برای همیشه از میان رفته باشد و تنها با پایان دادن به زندگی و یا پذیرفتن آن به دست آید.

گرچه سه بازیگر زن اصلی این فیلم را در یک شات مشترک نمی‌بینیم،‌ اما روایت داستان به گونه‌ای رقم می‌خورد که انگار تصمیمات هرکدام از کارکترها درپی تصمیم دیگری است و این امر به شکلی حرفه‌ای در فیلم جا گرفته‌است. فیلم “ساعت‌ها” شاید فیلمی غم‌انگیز باشد که در پایان احساسات مخاطبش را به‌شدت درگیر می‌کند، اما اثری واقعا ارزشمند و دوست‌داشتنی است که با هر بار دیدن قلبتان را به درد می‌آورد.

تصاویری از فیلم “ساعت‌ها”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم