معرفی فیلم “لیدی برد” (Lady Bird)؛ زندگی یک نوجوان در آغاز راه بزرگسالی

سالهای آخر دوران نوجوانی آنقدر پرتلاطم و تغییرپذیر هستند که با هر دیدگاهی می‌توان آنها را مورد بررسی قرار داد و این موضوع برای فیلمسازان از جایگاه ویژه‌تری برخودار بوده است. “گرتا گرویگ” (Greta Gerwig) در فیلم “لیدی برد” با هنرمندی تمام، داستان دختری سرکش و پر انرژی به نام “لیدی برد” را روایت می‌کند که رویاهای بزرگی در سر دارد و حاضر است برای رسیدن به آنها هر کاری انجام دهد. “لیدی برد” اثری هنری و به‌یادماندنی است که در هر سنی باشید از تماشای آن لذت خواهید برد. در ادامه با معرفی کامل این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “لیدی برد” (Lady Bird)
  • ژانر: درام، کمدی
  • کارگردان: “گرتا گرویگ” (Greta Gerwig)
  • بازیگران: سورشا رونان ، “لاری میت کالف”، “لوکاس هجز”
  • سال تولید: 2017
  • جوایز: برنده جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین فیلم کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن، نامزد پنج جایزه اسکار
  • امتیاز آی ام دی بی: 74/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 99/100

تریلر فیلم

فیلم “لیدی برد” از آن دسته فیلم‌هایی است که حس همذات‌پنداری خیلی شدیدی را به مخاطبش القا می‌کند. مخصوصا که اگر با شخصیت اصلی آن همجنس باشید. نام اصلی لیدی برد “کریستین” است. او دختری است که در آستانه فارغ‌التحصیلی از دبیرستان و ورود به دانشگاه قرار دارد. دنیای این نوجوان آنقدر بزرگ و بدون مرز است و هنوز چنان امکاناتی را در خود دارد که در نگاه اول آدم را می‌ترساند اما با پیش رفتن داستان و تماشای کنار آمدن کریستین با این بخش از زندگی‌اش، ما هم تحسینش می‌کنیم و هم برای رسیدن به آن اهداف با او مصمم می‌شویم.

کریستین در اولین اقدام برای نشان دادن استقلالش نام خودش را عوض کرده و از همه می‌خواهد او را با اسم لیدی برد صدا بزنند. او از شهر محل سکونت خود، سکرمنتو، راضی نیست و دوست دارد برای درس خواندن به نیویورک برود. خانواده‌ی او با این کارش مخالف‌اند و نمرات او هم می‌توانند برایش دردسر درست کنند. پدر او بیکار است و ماردش برای تهیه‌ي مخارج‌شان سخت کار می‌کند. همه‌ی این‌ها در کنار مسائل دروان نوجوانی باعث فشاری مضاعف بر ذهن لیدی برد شده است اما او با قدرت با این فشار مقابله می‌کند و برای رسیدن به اهدافش مصمم است

اما این همه‌ی داستان نیست. زیبایی و منحصربه‌فرد بودن فیلم “لیدی برد” آنجاست که شخصیت مصصم داستان را بعد از رسیدن به آرزویش تنها نمی‌گذارد و آنقدر ما را در کنار او نگه‌ می‌دارد که همه با هم یک روی دیگر موفقیت را ببینیم: بی‌رحمی و از پس آن دل‌شکستگی. انگار همه‌ی ما نفرین شده‌ایم. باید برای به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهیم مصمم اما بی‌رحم باشیم و باید قلب خودمان و گاهی عزیزانمان را برای به دست آوردن آن چیزها بشکنیم. لیدی برد این کار را می‌کند. او برای رسیدن به نیویورک خواسته‌ی مادرش را زیر پا می‌گذارد و برای همیشه بین او و خودش کدورتی ایجاد می‌کند. کدورتی که قلب او را می‌شکند و در خیابان‌های نیویورک سرگردانش می‌کند. جایی که برای پناه گرفتن لحظه‌ای به کلیسایی وارد می‌شود و برای مادرش پیغام می‌گذارد که: سلام مامان. منم کریستین. اسمی که بهم دادی، اسم قشنگیه.

تصاویری از فیلم “لیدی برد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Far from love

    مرداد 19, 1399

    یک فیلم بی نقص‌و دوستداشتنی ، بدون یکنواختی و کسل کنندگی، ریتم آروم و در عین حال هیجان انگیزش دلچسبه و خیلی راحت میشه کاراکتر اصلی رو درک کرد، بهترین پیشنهاد برا رده سنی جوان و نوجوانه که انقد خوبه که نباید اسمش رو کنار فیلمی مثل (کلاس هشتم ) گذاشت

    پاسخ