معرفی فیلم “ولنتاین غمگین” (Blue Valentine)؛ عشقی محکوم به نابودی

“ولنتاین غمگین” بدترین فیلمی است که یک زوج می‌توانند با هم تماشا کنند، این فیلم افسانه یک رابطه محکوم شده را روایت می‌کند. “رایان گاسلینگ” و “میشل ویلیامز” با اجرای فوق العاده و ارتباط عالی بینشان، بار کل فیلم را بر دوش می‌کشند. هر دو شخصیت از خانواده‌ای غیرعادی و ناکارآمد آمده‌اند، بنابراین هیچکدام نمی‌دانند باید چگونه رفتار کنند تا به عنوان یک زوج ازدواج کرده که دارای یک فرزند دختر هستند، محیطی “عادی” در خانه خود داشته باشند. تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از اشتباهاتی که پدر و مادرشان مرتکب می‌شدند، اجتناب کنند، اما آنها نیز به طور طبیعی به سمت زمینه متمایل می‌شوند و به همین دلیل زندگی مشترکشان به فاجعه‌ای غم‌انگیز تبدیل می‌شود. باوجود داستان ناراحت‌کننده و پرتنش این فیلم، “ولنتاین غمگین” اثری با ارزش محسوب می‌شود که باید تماشا کنید. در ادامه با معرفی کامل این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “ولنتاین غمگین” (Blue Valentine)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: “درک سیانفرانس” (Derek Cianfrance)
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، میشل ویلیامز
  • سال تولید: 2010
  • نامزده شده: اسکار بهترین بازیگرنقش اول زن، گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 87/100

تریلر فیلم

رایان گاسلینگ و بازیگر نقش مقابلش، میشل ویلیامز، در زمان آماده شدن برای بازی در نقش یک زوج مشکل‌دار در فیلم درام “ولنتاین غمگین” با هم زندگی می‌کردند. ساختار غیر زمانی فیلم به آنها اجازه می‌داد که بتوانند شادی‌های روزهای خوش را در کنار ناراحتی‌ها و سرخوردگی‌های زمان اختلافشان به همان زیبایی نشان دهند. تماشای عاشق شدن این زوج به اندازه‌ی جدا شدنشان از هم زیبا و لذت‌بخش است. در این داستان عاشقانه می‌توانید شاهد تمامی صحنه‌هایی باشید که در داستان‌های عاشقانه روی می‌دهد. این فیلم داستان عشق و افرادی که باعث شکست آن می‌شوند است.

“ولنتاین غمگین” داستان رابطه دین و سیندی را نشان می‌دهد؛ این دو از طریق مادربزرگ سیندی باهم آشنا می‌شوند و خیلی زود رابطه صمیمی و عاشقانه‌ای باهم برقرار کرده و روزهای خوب و خوشی را سپری می‌کنند. رابطه آنها علی‌رغم مشکلات پیش آمده خوب پیش می‌رود و به ازدواج آنها ختم می‌شود.

پنج سال بعد آن‌ها باهم زندگی کرده و صاحب یک فرزند دختر شده‌اند. دین و سیندی اختلافات زیادی باهم پیدا کرده‌اند اما به‌خاطر دخترشان فرانکی کنار هم می‌مانند. این زوج درصدد آن‌اند که رابطه‌شان بهبود یابد بنابراین برای مدتی به خانه‌ای ساحلی می‌روند. اما حضور ناگهانی پدر احتمالی فرانکی همه‌چیز را خراب می‌کند. این زوج تمام روز دعوا می‌کنند و در این میان صحنه‌هایی از روزهای اول رابطه‌شان نشان داده می‌شود. رابطه‌ای که هیچکدامشان فمر نمی‌کردند روزی چنین پیچیده و سخت شود.

فیلم “ولنتاین غمگین” زمان حال و گذشته شخصیت‌هایش را باهم ترکیب کرده و با این کار احساسات مخاطبش را بیشتر تحت تأثیر قرار داده‌است. طراحی صحنه، فیلمبرداری و فضای خاکستری فیلم نیز به روایت داستان غمگین و پر فراز نشیب آن کمک کرده و اثری هنری و قابل تأمل را پدید آپرده است.

چه پدر باشید، چه مادر و چه فرزند، می‌توانید با دیدن این فیلم تحت تأثیر قرار بگیرید، زیرا تمام ارتباط‌های خونی به بهترین و تأثیرگذارترین شکل ممکن در این فیلم به نمایش گذاشته شده است.

تصاویری از فیلم “ولنتاین غمگین”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم