معرفی فیلم “اکنون شگفت‌انگیز” (The Spectacular Now)؛ داستانی که از چالش‌های زندگی حرف می‌زند

هرچقدر هم که از دنیای نوجوانی و مشکلات و خوش‌گذرانی‌های آن فاصله گرفته باشیم، تماشای یک فیلم که حال و هوای دنیای نوجوانان را داشته باشد می‌تواند حس خوبی به ما دهد و یا حتی درسی از زندگی برایمان باشد. خوشبختانه تعداد فیلم‌های با ارزش و تماشایی در این ژانر کم نیست و فیلم زیبای “اکنون شگفت‌انگیز” هم یکی از آن‌هاست که داستان جذاب و فوق‌العاده‌اش می‌تواند حس زندگی را در شما زنده کند. در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “اکنون شگفت‌انگیز” (The Spectacular Now)
  • ژانر: درام، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: جیمز پانسلت (James Ponsoldt)
  • بازیگران: مایلز تلر،‌ شیلین وودلی، بری لارسون، جنیفر جیسن لی
  • سال تولید: 2013
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91/100

تریلر فیلم

 داستان فیلم “اکنون شگفت‌انگیز” شاید در ابتدا داستانی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما خیلی زود تفاوتش با دیگر آثار این ژانر را بروز می‌دهد و به یک تجربه دلنشین و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. مشابه داستان این فیلم را می‌توان در فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” (The Perks of Being a Wallflower) یافت که جدا از داستان کمدی‌اش، به دنبال نشان دادن اهمیت و حساسیت بالای اتفاقات دوران نوجوانی است. داستان فیلم “اکنون شگفت‌انگیز” هم در واقع یک چالش بزرگ است که مقابل شخصیت‌های آن قرار می‌گیرد؛ شخصیت‌هایی که هرکدامشان در ابتدای مسیری جدی و ریسک‌پذیر قرار دارند و باید برای ادامه زندگی خود تصمیمات سخت و مهمی بگیرند.

ساتر (با بازی مایلز تلر) یک دانش آموز دبیرستانی است که هرآنچه یک دانش آموز آرزو دارد را داراست. او همیشه مست است و در کنار دوست دختر جذابش دیده می‌شود، به همین دلیل او را با حال‌ترین پسر مدرسه می‌دانند. اما دوست دخترش به او خیانت کرده و او به سمت ایمی می‌رود. ایمی (با بازی شیلین وودلی) نقطه مقابل دوست دختر ساتر است، یک دختر ساکت، درسخوان و آینده نگر. آیا ساتر بی‌خیال عاشق سادگی و منطق ایمی می‌شود؟

شاید داستان عشق یک دختر معصوم و یک پسر زرنگ تکراری باشد اما شیوه روایت این فیلم آن را جذاب می‌کند. این داستان عاشقانه واقعیت نوجوانان را نشان می‌دهد که در نوجوانی می‌خواهیم بزرگ شویم و در بزرگسالی دلمان برای نوجوانی‌مان تنگ می‌شود.

اما درکنار داستان عاشقانه‌ی فیلم،‌ داستانی از سر و کله زدن با خانواده هم جریان دارد، ساتر که از کودکی پدرش را ندیده است، در حسرت داشتن رابطه‌ای دوستانه با پدرش به سر می‌برد و تصور می‌کند که اگر پدرش در کنار آنها بود، زندگی‌اش تفاوت زیادی با آنچه اکنون هست داشت. در آن طرف هم ایمی در کودکی پدرش را بر اثر بیماری از دست داده و مجبور است درکنار مادرش کار کند. ساتر برای دیدن پدرش و ایمی هم برای رفتن به دانشگاه با مادرانشان اختلاف نظر دارند و سعی می‌کنند این مشکل را به روش خودشان حل کنند. فیلم “اکنون شگفت‌انگیز” سعی کرده واقعیت تلخ و شیرین زندگی را به یک اندازه به تصویر بکشد و در این مورد موفق عمل کرده است.

تصاویری از فیلم “اکنون شگفت‌انگیز”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم