معرفی فیلم “جولی و جولیا” (Julie & Julia)؛ یک کمدی الهام‌بخش و دوست‌داشتنی

گاهی اوقات به تماشای فیلمی نیاز داریم که الهام‌بخش ما باشد و داستانی واقعی از سختی‌های زندگی و بیرون آمدن از بحران‌ها را برایمان به تصویر بکشد. تماشای چنین فیلمی می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و مفید را برایمان رقم بزند. فیلم زیبای “جولی و جولیا” هم یکی از همین فیلم‌هاست که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و یکی از بهترین آثار ژانر خودش محسوب می‌شود. در ادامه با معرفی کامل این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “جولی و جولیا” (Julie & Julia)
  • ژانر: درام، کمدی، بیوگرافی
  • کارگردان: “نورا افرون” (Nora Ephron)
  • بازیگران: “مریل استریپ”، “ایمی آدامز”، “استنلی توچی”، “کریس مسینا”
  • سال تولید: 2009
  • جوایز: برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن برای مریل استریپ
  • امتیاز آی ام دی بی: 7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 77/100

تریلر فیلم

پیدا کردن مسیر واقعی زندگی و قدم گذاشتن در آن امری است که ممکن است هر انسانی را خسته و ناامید کند؛ در این بین، تعداد اندکی از ما انسانها حاضر به قربانی کردن خواسته‌ها و راحتی خود برای رسیدن به اهدافمان هستیم؛ اهدافی که می‌دانیم با رسیدن به آنها می‌توانیم زندگی ایده‌آلی داشته باشیم و احساس خوشبختی کنیم. در فیلم “جولی و جولیا” شاهد دو داستان متفاوت هستیم که یکی در دهه 40 میلادی و دیگری در سال 2002 اتفاق می‌افتد؛ در این داستان، ما با دو شخصیت زن همراه می‌شویم که هر دو با آشپزی به معنای زندگی‌شان دست یافتند و از این راه نه تنها به افراد زیادی کمک کردند بلکه خودشان هم مشهور شده و به ثروت زیادی دست پیدا کردند.

جولیا (با بازی مریل استریپ) زنی است که فیلم با آغاز زندگی او در شهر پاریس شروع می‌شود؛ زنی میانسال و خوش ذوق که فرزندی ندارد و به همراه همسرش که کارمند سفارت آمریکا است، از این کشور به آن کشور نقل مکان می‌کند. جولیا که عاشق غذاهاست، علاقه زیادی به غذاهای فرانسوی پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود و یادگیری آشپزی را آغاز کند. او در این راه سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و در نهایت بعد از چند سال موفق می‌شود به‌عنوان یک آشپز، کتابی به زبان انگلیسی شامل دستور پخت غذاهای فرانسوی را تالیف کند. کتاب جولیا به یکی از مشهورترین کتاب‌های آشپزی تبدیل شده و همه افراد او را به‌عنوان یک آشپز ماهر می‌شناسند.

در طرف دیگر، جولی (با بازی ایمی آدامز)، زنی جوان است که در سال 2002 زندگی معمولی داشته و در آمریکا با همسرش زندگی می‌کند. جولی که به آشپزی علاقه زیادی داشته، شغل موردعلاقه‌اش یعنی نویسندگی را رها کرده و در مرکز اورژانس مشغول به کار است. جولی به طور اتفاقی تصمیم می‌گیرد برای خودش چالشی راه بیندازد و آن، درست کردن غذاهایی است که جولیا سالها پیش دستور پخت آنها را در کتابش به چاپ رسانده است.

جولی خاطره‌ی پخت هر غذا را در وبلاگی می نویسد و این امر باعث جذب مخاطبان زیادی شده و کم‌کم موجب محبوبیت بیشتر جولی و نوشته‌های او می‌شود. در واقع، زندگی و تصمیم جولیا در دهه‌های گذشته، به طرزی شگفت‌آور تاثیر به سزایی بر زندگی جولی می‌گذارد و روایت این دو داستان در این فیلم به شکلی دوست‌داشتنی و موفق به تصویر کشیده شده است.

فیلم “جولی و جولیا” به خوبی از ژانر کمدی در روایت قصه‌اش استفاده کره و مخاطب را با دو زندگی بسیار متفاوت همراه می‌کند تا نمای متفاوتی از رسیدن به موفقیت و انتخاب مسیر درست زندگی را نشانمان دهد.

تصاویری از فیلم “جولی و جولیا”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم