معرفی فیلم “آقایان” (The Gentlemen)

“گای ریچی”، کارگردان 51 ساله بریتانیایی، یکی از پرطرفداران‌ترین کارگردان‌های سینما است که برای ساخت فیلم‌های جنایی و اکشن شهرت دارد. این کارگردان با فیلم جذاب “آقایان” بار دیگر نبوغ و استعداد خود در زمینه ساخت فیلم‌های ژانر ذکر شده را ثابت کرده است. حتی اگر از طرفداران ریچی و آثارش هم نباشید، از تماشای فیلم جنایی-کمدی “آقایان” لذت خواهید برد. در ادامه با معرفی کامل این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “آقایان” (The Gentlemen)
  • ژانر: اکشن، کمدی، جنایی
  • کارگردان: “گای ریچی” (Guy Ritchie)
  • بازیگران: “متیو مک کانهی”، “کالین فارل”، “چارلی هیومن”، “هیو گرانت”، “میشل دوکری”
  • سال تولید: 2019
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 74/10

تریلر فیلم

هرچقدر پیچیدگی و بازی با شخصیت‌های داستان در یک فیلم جنایی بیشتر باشد، تماشای آن نیز برای مخاطب سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. دنبال کردن داستانی که روایتش چند خطی است و در نهایت به یک خط واحد داستانی تبدیل می‌شود، بدون شک یکی از بهترین حالت‌هایی است که می‌تواند با ذهن مخاطب بازی کرده و آن را به چالش بکشد.

در فیلم کمدی-جنایی “آقایان” هم یک چنین ویژگی حاکم است و داستان به روش خاصی بیان می‌شود. داستان این فیلم داستان زندگی میکی پیرسون (با بازی متیو مک کانهی) را نشان می‌دهد. کسی که یکی از بزرگترین خلافکاران بریتانیا محسوب می‌شود و باند بسیار قوی و بزرگی را رهبری می‌کند. میکی پیرسون سعی می‌کند امپراتوری بزرگ ماریجوانای خود را به تعدادی از میلیاردرهای اوکلاهاما بفروشد، همین موضوع موجب می‌شود که برنامه‌ها، پاپوش‌ها، توطئه‌ها و خیانت‌هایی علیه او انجام شود و عده‌ی بیشتری به دنبال تصاحب امپراتوری او باشند.

در این میان، کاراگاهی به نام فلچر (با بازی هیو گرانت) سعی دارد تا با رشوه گرفتن از پیرسون و افرادش، از فاش شدن فساد کاری آنها در معتبرترین روزنامه جلوگیری کند. این موضوع باعث شکل‌گیری یک بازی قدرت پیچیده میان افراد درگیر در این ماجرا می‌شود که تا پایان فیلم حتی یک لحظه از جذابیت آن کم نمی‌شود. شوخی‌ها، خشونت‌ها و صحنه‌های اکشن به کار رفته شده در این فیلم آنقدر مناسب و در جای درست به کار رفته‌اند که نه تنها امری اضافی به نظر نمی‌رسند بلکه نوسان قابل قبول و جالبی را هم در روند فیلم ایجاد کرده‌اند.

بازی ستارگان این فیلم نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد؛ چه شخصیتی جدی، مغرور و بی‌رحمی مثل پیرسون که مک‌کانهی با روش خاص خود در بازیگری آن را ایفا کرده است و چه شخصیت شوخ‌طبع، دیوانه و طمع‌کار فلچر که گرانت با دیالوگ‌های طعنه‌آمیز و خنده‌داری آن را به نحوی ایفا کرده که لذت تماشای فیلم را دوچندان می کند، همگی باعث شده که در سراسر فیلم “آقایان” هیجانی را تجربه کنیم که شاید کمتر فیلمی قادر به انجام دادنش باشد.

تصاویری از فیلم “آقایان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Mattop

    اردیبهشت 25, 1399

    بازی میشل داکری و متیو مک کانهی در این فیلم قابل تحسین است…..

    پاسخ

  2. taha

    اردیبهشت 11, 1399

    حس میکردم دارم Seven Psychopaths 2 میدیدم کمدی سیاهه خوبی بود

    پاسخ