معرفی فیلم “کوهِ میان ما” (The Mountain Between Us)؛ داستان عاشقانه‌ای که از دل یک حادثه به وجود می‌آید

فیلم‌هایی که ستارگان بزرگ سینما را در کنار هم قرار می‌دهند، در بعضی موارد حتی اگر داستان قوی و چندان جذابی هم نداشته باشند باز هم دیدنی هستند و دلیل آن هم بدون شک بازی پخته و عالی بازیگران آن است. فیلم “کوهِ میان ما” هم از آن دسته فیلم‌هایی است که شاید داستانی کلیشه‌ای را همراه با فیلمنامه‌ای ضعیف دنبال کند، اما به لطف حضور دو بازیگر سرشناس هالیوود یعنی کیت وینسلت و ادریس البا، به اثری تبدیل شده که برای حداقل یک بار دیدن مناسب است. البته داستان کلی این فیلم به‌گونه‌ای است که طرفداران ژانر عاشقانه را راضی نگه می‌دارد و پایانش هم بسیار عامه‌پسند و رضایت‌بخش است. در این مقاله به معرفی فیلم “کوهِ میان ما” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “کوهِ میان ما” (The Mountain Between Us)
  • ژانر: درام، عاشقانه، ماجراجویی
  • کارگردان: “هانی ابو اسعد” (Hany Abu-Assad)
  • بازیگران: “ادریس البا”، “کیت وینسلت”
  • سال تولید: 2017
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 39/100

تریلر فیلم

همه‌ی ما در شرایط عادی زندگی‌مان هر روز تصمیمات مختلفی می‌گیریم و خیلی از آنها را عملی می‌کنیم؛ در این میان بعضی از تصمیمات ما نتیجه‌ی خوب و معمولی دارند و بعضی دیگر ممکن است تاثیرات خود را در دراز مدت نشان دهند. برخی از انتخاب‌های ما حتی ممکن است به طرز ناخواسته‌ای باعث ایجاد تغییراتی اساسی شوند که مثبت و یا منفی بودنشان به خودمان بستگی دارد.

در فیلم “کوهِ میان ما” داستانی روایت می‌شود که سعی دارد از نحوه‌ی تاثیر شرایط حقیقی زندگی بر دیدگاه کلی انسان حرف بزند، اما همانطور که در مقدمه مقاله هم گفته شد، در این امر چندان موفق نبوده و با وجود تلاش زیاد کارگردان، باز هم گرفتار کلیشه و تکرار شده است.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که زن عکاسی به نام الکس (با بازی کیت وینسلت) و یک مردی جراح به نام بن (با بازی ادریس البا)، زمانی که پروازشان به علت شرایط بد جوی کنسل می‌شود، تصمیم می‌گیرند با کرایه کردن یک هواپیمای خصوصی خود را به مقصد برسانند. الکس و بن هیچ شناختی از هم ندارند و یکدیگر را برای اولین بار در فرودگاه ملاقات کرده‌اند. الکس در شرف ازدواج است و با مردی که فکر می‌کند مناسب ازدواج با اوست نامزد کرده است. بن اما از همسرش جدا شده و با پسرش زندگی می‌کند.

در همان لحظات ابتدایی فیلم و زمانی که شخصیت‌ها در حال معرفی اولیه‌ی خود هستند، هواپیمای شخصی آنها به علت سکته‌ی ناگهانی خلبانش سقوط می‌کند. این اتفاق خیلی زود می‌افتد و مخاطب را با شوکی روبرو می‌کند تا تماشای ادامه فیلم هم جذاب‌تر شود. الکس و بن در کوهستان‌های پر از برف و در حالی که زخمی شده‌اند، گیر می‌افتند. آنها تلاش می‌کنند تا زنده بمانند و از آن منطقه به محلی دیگر بروند تا شاید افرادی را برای کمک پیدا کنند.

در این بین علاوه بر اتفاقات هیجان انگیزی که برای الکس و بن می‌افتد، آنها به گفتگوهایی درباره حقیقت زندگی، عشق و مرگ می‌پردازند که هر دو را تحت‌تاثیر قرار داده و پیوند عمیقی بینشان برقرار می‌سازد. در واقع این حادثه فرصتی برای این دو نفر به‌وجود می‌آورد تا بتوانند تصمیمات و زندگی‌ که قبل از آن داشته‌اند را بازنگری کنند و خودشان را بهتر بشناسند. بازی بازیگران حرفه‌ای و مناسب با فضای کلی داستان می‌باشد. آنها با شخصیت‌های خود ارتباط دقیقی برقرار کرده و می دانند چطور از پس چالش‌های پیش رویشان برآیند. به همین خاطر است که می‌گوییم اگر بازیگرانی غیر از وینسلت و البا این نقش‌ها را ایفا کرده بودند، فیلم “کوهِ میان ما” هم ارزشی برای تماشا کردن نداشت.

تصاویری از فیلم “کوهِ میان ما”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم