معرفی و بررسی شخصیت کایرا نایتلی در فیلم Colette

کایرا نایتلی (Keira Knightley) یکی از پر انرژی‌ترین بازیگران زن سینمای هالیوود است که در ایفای نقش‌های تاریخی بسیار موفق بوده و نقش زنان و دخترانی که رویاهای بزرگی در سر دارند را به‌خوبی ایفا کرده است. در فیلم “کولت” (Colette) هم او بار دیگر یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش را به نمایش گذاشته است. در این مقاله به معرفی و بررسی شخصیت این بازیگر در فیلم “کولت” می‌پردازیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار: این مقاله داستان فیلم را لو می‌دهد.


فیلم “کولت” بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. “کولت” نام دختری است که از قدرت نویسندگی بالایی برخوردار است و بعد از ازدواج با مردی به نام “ویلی” که چهارده سال از خودش بزرگتر است با سودای نویسندگی و اشتیاق به داستان‌نویسی، به پاریس نقل مکان می‌کند. “کولت” اساسا شخصیتی پر شر و شور دارد و دوست دارد چند قدم از همه چیز جلوتر باشد. این ویژگی او را به یک شخصیت سرسخت و ثابت قدم تبدیل کرده و باعث شده تا برای رسیدن به آرزوهایش دست از هرگونه تلاشی برندارد.

بعد از ازدواج با “ویلی” که ناشر کتاب است، زندگی آنها به مشکل بزرگی برمی‌خورد و آن هم ورشکسته شدن ویلی است. با تحت فشار مالی قرار گرفتن شرایط زندگی آنها، ویلی به کولت پیشنهاد می‌کند که از قدرت نویسندگی‌اش برای نوشتن یک داستان متفاوت استفاده کند. این درخواست در ابتدا منطقی به نظر می‌رسد اما رفته رفته ویلی با سخت‌گیری های بی‌مورد و رفتارهای بدی که از خود نشان می‌دهد، کولت را کاملا به استثمار خود درمی‌آورد و در نهایت هم نوشته‌ها و داستان‌های او را با نام خودش به چاپ می‌رساند.

اما عشق کولت به نویسندگی مانع از اعتراض او به این جریان می‌شود. او روزها به نوشتن داستانش مشغول است و حتی از اتاقش هم بیرون نمی‌آید. ولی در همین حین، او نیروی جدیدی را در خود کشف می‌کند؛ چیزی که در او رشد کرده و می‌تواند او را به زنی بالغ و مستقل تبدیل کند. کولت در عین حال که پرانرژی است، ذهنی آرام دارد و سعی می‌کند با زمان دادن به خودش و اطرافیانش همه چیز را تحت کنترل دربیاورد. پس تصمیم می‌گیرد شخصیت خودش را در کتابش معرفی کند. شخصیتی که خیلی زود مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرد. ولی کسی نمی‌داند که او واقعی است.

کتابها و داستان‌های کولت روز به روز معروف‌تر می‌شوند و ویلی به لطف قلم همسرش ثروت عظیمی به دست آورده و به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای و صاحب نام در کشور فرانسه شناخته می‌شود. ویلی شخصی بی‌وجدان و خودخواه است و از اینکه چنین سواستفاده‌ای از همسر خودش می‌کند ذره‌ای احساس پشیمانی نکرده و حتی سعی می‌کند احساسات کولت را هم برای پیشبرد بهتر داستان تحریک کند.

این داستان در قرن 19 و 20 میلادی جریان دارد؛ یعنی زمانی که زنان تحت سلطه مردان قرار داشتند و موفقیت‌های احتمالی آنان هم زیر سایه مردان صورت می‌گرفته است. کولت با بیشتر شدن زورگویی‌های ویلی و زمانی که ویلی بدون اطلاع قبلی به او تمام کتابها را می‌فروشد، با قدرت تمام جلوی ویلی می‌ایستد و از حق خودش دفاع می‌کند. اینجاست که کایرا نایتلی یکی دیگر از قدرت‌های بازیگری خود را به رخمان می‌کشد و از شخصیتی مهربان و پرنشاط به زنی خشمگین و طغیان‌گر تبدیل می‌شود.

کولت به زنی قوی تبدیل شده که از ترس‌های خودش عبور می‌کند و با عبور از تاریکی‌ها و سختی‌ها، ویلی را ترک کرده و پا در مسیری می‌گذارد که آن را این بار آزادانه انتخاب کرده و می تواند به هر سویی که خودش می‌خواهد، برود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم