ترفندهایی برای اجرای اپلیکیشن های اندروید در گوگل کروم

آیا می‌دانستید که می‌توان اپلیکیشن های اندروید را در گوگل کروم اجرا کرد؟ در سال 2015، گوگل ابزاری به نام ARC Welder معرفی نمود که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد اپلیکیشن های خود را در مرورگر کروم آزمایش کنند تا آن را برای انتقال به سیستم‌عامل کروم آماده کنند. هدف اصلی ARC Welder این است که کار ساخت اپلیکیشن برای سیستم‌عامل کروم را برای توسعه‌دهندگان راحت‌تر کند، اما این قابلیت باعث می‌شود که هرکس بتواند اپلیکیشن‌های اندروید خود را در محیط مرورگر کروم اجرا کند.

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید با استفاده از ابزار ARC Welder بسیار ساده است و ما در ادامه این مقاله نحوه انجام آن را به شما نشان خواهیم داد. البته لازم به ذکر است که بعضی از اپلیکیشن‌های اندروید به‌درستی در کروم اجرا نمی‌شوند و باکمی تجربه خواهید فهمید که آیا اپلیکیشن موردنظر شما با این روش به‌درستی کار خواهد کرد یا خیر.

ARC Welder را نصب کنید

آسان‌ترین بخش این فرآیند نصب ARC Welder است. تنها کافی است به صفحه مربوط به ARC Welder در وب استور کروم مراجعه کرده و آن را دانلود و نصب کنید. بعد از اتمام فرآیند کوتاه نصب، شما می‌توانید از طریق صفحه اپلیکیشن‌های کروم ARC Welder را اجرا کنید.

اگر شما از دستگاهی استفاده می‌کنید که می‌تواند کروم و اپلیکیشن‌های کروم را اجرا کند، از ARC Welder نیز می‌توانید استفاده کنید. این به این معنا است که تمام سیستم‌عامل‌های دسکتاپ مثل ویندوز 10، macOS، سیستم‌عامل کروم و لینوکس از این ابزار پشتیبانی می‌کنند. آزمایشات انجام‌شده نشان می‌دهد ARC Welder تقریباً در تمام سیستم‌عامل‌ها به‌خوبی اجرا می‌شود و شما برای اجرای آن دیگر لازم نیست سیستم‌عامل‌های مختلف را امتحان کنید.

ARC Welder در اصل برای سیستم‌عامل کروم طراحی‌شده و در زمان اجرا در سیستم‌عامل‌های دیگر یک هشدار «امکان وجود باگ در یک پلتفرم خاص» را نمایش می‌دهد.

فایل‌های APK اندروید را پیدا کنید

ARC Welder به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا فایل‌های APK اندروید را باز کند، بنابراین شما باید فایل APK که قصد اجرا کردن آن را دارید، پیداکرده و دانلود کنید. شما نمی‌توانید فایل‌های APK موجود در پلی‌استور گوگل را دانلود کنید، برای این کار به یک منبع دانلود ثالث نیاز دارید.

برای دانلود APK موردنظر خود می‌توانید از منبع APKMirror استفاده کنید. این سایت امکان دانلود نسخه‌های قدیمی‌تر اپلیکیشن موردنیاز شما را نیز فراهم می‌کند و ورژن های مختلف اپلیکیشن ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. AndroidAPKsFree نیز یکی دیگر از منابع قابل‌قبول برای پیدا کردن اپلیکیشن موردنظر شما است. این وب‌سایت‌ها تنها اپلیکیشن‌های رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهند، زیرا دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های غیر رایگان باید با مجوز شرکت مربوطه انجام شود.

اپلیکیشن موردنظر را در ARC Welder اجرا کنید

وقتی فایل APK شما آماده شد، تنها کافی است ARC Welder را در کروم اجرا کرده و یک دایرکتوری انتخاب کنید تا ARC Welder بتواند فایل‌های موقت خود را در آن بنویسد. بعد از انجام این کار، روی دکمه Add your APK کلیک کنید تا بعد از انتخاب فایل اپلیکیشن به صفحه مربوط به تنظیمات وارد شوید. به نظر گوگل استفاده از تنظیمات پیش‌فرض بهتر است. برای اجرای اپلیکیشن روی test کلیک کنید.

ARC Welder هر بار می‌تواند تنها یک اپلیکیشن را اجرا کند. اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن دیگر را باز کنید، باید اپلیکیشن فعلی را ببندید، یک APK جدید باز کنید، APK قدیمی را حذف کرده و اپلیکیشن جدید را در ARC Welder اجرا کنید.

طی آزمایش‌های انجام‌شده با ARC Welder روی مرورگر کروم 56 در ویندوز 10 مشخص شد که اپلیکیشن‌های معروفی مانند Gmail،Maps،Facebook سریع از کار می‌افتند، درحالی‌که اپلیکیشن های دیگر مانند Keep و Microsoft Word به‌درستی کار نمی‌کنند. یوتیوب باز می‌شود اما پیغام خطا داده و به سرویس گوگل وصل نمی‌شود. اینستاگرام و اسنپ چت باز نمی‌شوند. اما خوشبختانه در آژمایشات ما برخی از اپلیکیشن ها اجرا شدند:

  • توییتر به‌خوبی اجرا شد. تصاویر کمی کند بالا می‌آیند اما به‌هرحال عملکرد خوبی نشان داد.
  • Plex قابل‌اجرا به نظر می‌رسد. زیرا توانستیم چند ویدیو را باز کنیم.
  • AccuWeather با کمی مشکل بالاخره باز شد.
  • net هم اجرا می‌شود، اگر بخواهید شبکه را آزمایش کنید.
  • Slack به‌خوبی کار می‌کند.

بیشتر بازی‌های آزمایش‌شده اجرا نشدند یا صفحه‌شان سیاه شد. ازآنجاکه ARC Welder برای پردازش سه‌بعدی طراحی نشده است، نباید انتظار داشت که بتواند خیلی از بازی‌ها را اجرا کند. بازی‌های قدیمی مثل Temple اجرا می‌شوند اما تنها با 3 فریم در ثانیه که به‌هیچ‌وجه قابل‌استفاده نیست.

البته هدف از طراحی ابزار ARC Welder امکان آزمایش اپلیکیشن‌های طراحی‌شده توسط توسعه‌دهندگان قبل از انتقال آن به سیستم‌عامل کروم بوده است. به همین دلیل است که نباید از آن انتظار داشت تا بتواند اپلیکیشن‌های پیچیده مثل بازی را اجرا کند. از میان تمام اپلیکیشن های آزمایش‌شده تنها 40% آن‌ها در ARC Welder به‌خوبی کار کردند.

اگر دستگاه اندرویدی ندارید می‌توانید این اپلیکیشن ها را در کروم آزمایش و اجرا کنید، اما هیچ‌وقت به‌خوبی یک دستگاه اندرویدی نخواهد بود. اگر اپلیکیشن موردنظر شما در این ابزار اجرا شد عالی است، اما نباید انتظار داشته باشید که همانند دستگاه اندروید عمل کند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم