25 ترفند مفید آیفون که باید از آن خبر داشته باشید

آیا تا به حال پیش آمده که از گوشی آیفون خود خسته شده و دوست داشته باشید با چند ترفند ساده کارها را سریع‌تر انجام دهید؟ پس آماده باشید زیرا چنین ترفندهایی را در اختیارتان خواهیم گذاشت. شاید پیچیده به نظر برسد اما بسیاری از این ترفندها بسیار ساده بوده و در شیوه استفاده از آیفون انقلابی به پا خواهند کرد. این ترفندها غیرقانونی نیستند.

با کمک این ترفندها که از شخصی سازی ویژگی‌ها تا استفاده از رمزهای سری را شامل شده در مدت زمان کوتاهی به یک متخصص آیفون تبدیل خواهید شد. بنابراین تلفن همراه خود را بیرون آورده و آماده شوید، وقت آن رسیده که به تجربه جدیدی از آیفون دست یابید. در اینجا 25 ترفند استفاده از آیفون را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


25. توانایی صحبت کردن

در تلفن آیفون شما یک ویژگی وجود دارد که می‌تواند مقاله‌های طولانی و ایمیل‌ها را بخواند. برای فعال سازی آن به قسمت تنظیمات (Settings)، عمومی (General)، امکان دسترسی (Accessibility)، گفتگو (Speech) رفته و گفتگوی صفحه (Speak Screen) را فعال کنید. از اینجا به بعد تنها کافی است که انگشتتان را از روی صفحه پایین بیاورید.


24. ویژگی اسنپ شات حین فیلم برداری

زمانی که با آیفون خود فیلم برداری می‌کنید احتمالاً به دایره سفید کوچک روی صفحه توجه نکرده‌اید. با فشردن این دایره حین فیلم برداری می‌توانید عکس بگیرید. این ویژگی زمانی که می‌خواهید حین فیلم برداری از کودکتان از او عکس بگیرید به شما کمک خواهد کرد.


23. توقف موسیقی با ساعت

اگر می‌خواهید حین خواب به موسیقی گوش دهید اما نمی‌خواهید با صدای آن از خواب بیدار شوید باید زنگ هشدار تنظیم کنید. به قسمت ساعت رفته، روی گزینه تایمر ضربه بزنید، مدت زمانی را تعیین کرده و سپس روی گزینه When Timer Ends کلیک کرده و گزینه “توقف موسیقی” (Stop Playing) ضربه بزنید.


22. تراز پنهان

افراد کمی از قطب نمای آیفون استفاده می‌کنند. این نرم افزار از جمله نرم افزارهایی است که بسیاری دوست دارند آن را پاک کنند اما نمی‌توانند. اما باید دراین باره بیشتر فکر کنید. اگر در نرم افزار قطب نما در قسمت چپ جستجو کنید یک ویژگی نایاب خواهید یافت. یک تراز. این ویژگی زمانی به شما کمک خواهد کرد که تراز خود را در جعبه ابزار خانه فراموش کرده‌اید.


21. ترفندهای ماشین حساب

اگر به قسمت کلید اعداد بروید و روی گزینه ضربدر بزنید اعداد پاک می‌شوند. اگر اعداد را نگه دارید کپی می‌شوند. همچنین اگر تلفن را تکان دهید به ماشین حساب مهندسی تبدیل می‌شود.


20. زمان ارسال

گاهی اوقات چیزهای کوچک ذهنتان را به هم می‌ریزد. در این موارد اگر می‌خواهید زمان ارسال یک پیامک را بیابید، پیام را به سمت چپ هل دهید تا زمان ارسال آن مشخص شود.


19. شارژ سریع

آیا باید آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنید؟ حالت پرواز را فعال کنید. در این صورت وای فای و اتصال سلولی غیرفعال شده و عمر باتری افزایش خواهد یافت.


18. رفتن به صفحه اول

آیا چندین صفحه به پایین اسکرول کرده‌اید و می‌خواهید به سرعت به بالای صفحه بازگردید؟ خوشبختانه می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. تنها کافی است روی نوار بالای صفحه کلیک کنید تا ابتدای صفحه نمایش داده شود.


17. حالت شب

صادقانه باید گفت که گاهی اوقات صفحه آیفون بسیار روشن و درخشان می‌شود. در مدل اخیر آیفون اگر دکمه منو را فشرده و ویژگی Brightness را نگه دارید، دکمه “حالت شب” (Night Shift) را خواهید دید. در این صورت صفحه کمی زرد شده و دیگر درخشان نیست. اپل معتقد است که در این صورت راحت‌تر به خواب می‌روید.


16. شخصی سازی ویبره

همه می دانیم که می‌توانیم برای هر مخاطب آهنگ خاصی را قرار دهیم؛ اما می‌توانید ویبره یا لرزش گوشی را هم شخصی سازی کنید. اگر به قسمت مخاطبین بروید، مخاطب را انتخاب کرده و گزینه “ویرایش”، سپس “زنگ” را کلیک کنید باید گزینه “ویبره” را هم ببینید. از اینجا می‌توانید برای مخاطب خود ویبره خاصی را انتخاب کنید.


15. کلید قفل تبدیل دائمی

استفاده از کلید قفل تبدیل در آیفون بسیار آسان است. تنها کافی است روی کلید قفل دو بار پیاپی کلیک کنید تا ثابت شود، در آن صورت می‌توانید تا حد امکان از آن استفاده کنید.


14. اشتراک گذاری پسورد وای فای

برای استفاده از این ترفند به دو گوشی آیفون با iOS 11 نیاز دارید؛ همچنین بلوتوث هر دو گوشی باید روشن باشد. در ابتدا یک شبکه وای فای را انتخاب کرده و در صفحه پسورد منتظر باشید. سپس قفل گوشی متصل به اینترنت را باز کرده و آن را در کنار یک گوشی دیگر که به اینترنت متصل نیست قرار دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود پیامی روی صفحه ظاهر شده و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید پسورد را به اشتراک بگذارید یا خیر. گزینه اشتراک گذاری پسورد را فشار داده و ادامه دهید.


13. حذف تایپ

اگر می‌خواهید تمام مطالب تایپ شده را پاک کنید و حوصله ندارید دکمه را فشرده و تمام آن‌ها را پاک کنید، تنها کافی است آیفون را تکان دهید تا تمامش پاک شود.


12. شخصی سازی کنترل سنتر

کنترل سنتر (Control Center) منویی است که با روشن شدن آیفون ظاهر می‌شود. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید آن را شخصی سازی کنید؟ به قسمت تنظیمات بروید، به گزینه کنترل سنتر ضربه بزنید، و شخصی سازی کنترل (Customize Controls) را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید نرم افزارهایی مانند کیف پول و حالت باتری کم را مدیریت کنید.


11. هواپیماهای بالای سرمان

اگر از نرم افزار سیری (Siri) درباره هواپیماهای بالای سرتان (Planes Overhead) سؤال کنید، درباره هواپیماهای بالای سرتان اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید سؤال‌های جزئی‌تری پرسیده و بدانید که بالای شهرتان چه هواپیماهایی عبور می‌کند.


10. ضبط صفحه

اگر به شخصی سازی کنترل سنتر بازگردید می‌توانید گزینه “ضبط صفحه” (Screen Recording) را نیز بیفزایید. تنها کافی است به آن ضربه بزنید تا ضبط را آغاز کند. اگر از لمس سه بعدی استفاده کنید در آن صورت می‌توانید گزینه فعال‌سازی میکروفن را هم ببینید. سپس می‌توانید فیلم ضبط شده را در همان گوشی خود ویرایش کنید.


9. ثبت لحظه‌ها

فرض کنید به مسابقه بسکتبال یا رالی رفته‌اید و می‌خواهید بهترین تصویر ممکن را ثبت کنید. به جای منتظر شدن برای بهترین لحظه، تنها کافی است که کلید سفید عکاسی را نگه داشته و در عرض چند ثانیه چندین عکس بگیرید.


8. دسترسی سریع

در آیفون‌های کوچک دسترسی سریع به اپلیکیشن ها با یک دست چندان دشوار نیست، اما در گوشی آیفون 8 Plus دسترسی به تمام اپلیکیشن‌ها با انگشت شست کمی دشوار است. خوشبختانه با دو بار ضربه زدن بر کلید خانه تمام اپلیکیشن‌ها در مقابلتان ظاهر شده و می‌توانید به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.


7. QR Reader

اپلیکیشن QR Reader خود را حذف کنید زیرا دیگر به آن نیاز ندارید. در اپلیکیشن دوربین اپل QR Reader پیشفرض قرار دارد. تنها کافیست دوربین را روشن کرده و آن را در مقابل کد QR قرار دهید تا ثبت شود.


6. کلیدهای دوربین

گاهی اوقات در حین سلفی گرفتن کلید بزرگ دوربین چندان مؤثر نخواهد بود. خوشبختانه با فشردن کلید صدا می‌توانید به راحتی از خود عکس گرفته و این مشکل را حل کنید.


5. بستن سه اپلیکیشن در یک آن

زمانی که با دو بار کلیک بر کلید خانه تمام اپلیکیشن‌های اخیر باز شده‌اند می‌توانید به جای بستن هر کدام از آن‌ها تمامشان را به یک باره پاک کنید. تنها سه انگشت را روی آن‌ها گذاشته و به سمت بالا هل دهید.


4. گرید دوربین

آیا می‌خواهید برای اینستاگرام خود عکس‌های ترکیبی بگیرید؟ برای این کار به گرید دوربین نیاز دارید. به تنظیمات رفته و روی دوربین ضربه بزنید. یکی از گزینه‌ها “گرید” (Grid) است. باید آن را فعال کنید. در این صورت در زمان عکاسی می‌توانید از این ویژگی استفاده کرده و تصاویر زیبا تهیه کنید.


3. تقویت آنتن گوشی

به جای اینکه گوشی خود را بیرون پنجره نگه داشته و باعث خنده دیگران شوید بهتر است شماره *3001#12345#* را تایپ کرده و تماس بگیرید. ابزار A Field Mode ظاهر شده و درباره آنتن اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.


2. پاسخ خودکار به تماس‌های از دست رفته

اگر پاسخ از دست رفته دارید و یا کسی با شما تماس گرفته و نمی‌توانید حرف بزنید می‌توانید به او پیامک دهید. اما شاید پیامک‌های پیشفرض را دوست نداشته باشید و بخواهید آن‌ها را تغییر دهید. اگر به قسمت تنظیمات و تلفن بروید، گزینه “پاسخ با پیامک” (Respond with Text) را خواهید دید. در این صورت می‌توانید گزینه‌های پیش فرض را تغییر دهید.


1. قفل فوکوس

آیا تا به حال پیش آمده بخواهید با یک فوکوس خاص عکس بگیرید اما با کوچک‌ترین حرکت فوکوس شما تغییر کند؟ خسته کننده است مگر نه؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را به مدت چند ثانیه روی آن نقطه نگه دارید تا دوربین روی آن فوکوس قفل شود.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مریم

    بهمن 21, 1399

    سلام وعرض ادب وسلامتی واقعا از مطالب مفید وارزنده شما سپاسگذارم باتوجه باینکه یک اقای پیام داده بود که اینو همه بلدن میخواستم عرض کنم که زکات علم ترویج انست ناینکه نگهداری درصندوقچه خودمان !.!.ودوم اینکه احتمالا که ن قطعا عده بسیارزیادی همانند من درجامعه مجازی هستند که یاتازه وار دهستند ویااطلاعات کافی ندارن وگاهی اوقات برای دستیابی باین اطلاعات باید مسیرهای گزاف وطولانی را سپری کنند ودست اخربنتیجه مطلوبشان نمیرسند وشایدهم یک عده مثل خواهر من بد بودن اما فراموش کرده بودن ویااصلا مواردفوق خیر بلکه جهت یاداوری وتکرار وارد شوند درنتیجه بنفع همه اقشارمیباشد.
    لذاخواهشمندم که اقدامات لازم‌ جهت انتشار مطالب خبری واموزنده رامبذول فرمایید.
    همیشه سالم وسلامت درکنارخوانواده درجهت عرضه زکات علمتان کوشا و(پایــــــــــــــــــدار)باشید

    پاسخ