چگونه به محیط بایوس (BIOS) وارد شویم

آیا می‌خواهید سیستم خود را بوت کنید یا ساعت آن را تنظیم کنید؟ بنابراین باید به بایوس وارد شوید. بایوس تمام عملکردهای سیستم را کنترل می‌کند و برای ایجاد تغییرات در سیستم باید به آن دسترسی داشته باشید. شیوه دسترسی به بایوس از هر کامپیوتر به کامپیوتر دیگر متفاوت است، اما فرایند اولیه یکسان می‌باشد. با پروشات همراه باشید.


روش اول: ورود به بایوس

1. کامپیوتر را ریبوت کنید. از آنجاییکه بایوس عملکردهای اولیه سیستم را کنترل می‌کند پیش از لود شدن ویندوز باید به آن دسترسی پیدا کنید.


2. کلید Setup را فشار دهید. به محض دیدن لوگوی سازنده مادربورد کلید ورود به Setup یا بایوس را انتخاب کنید. رایج‌ترین کلیدهای مورد استفاده F1، F2 و Delete هستند.

  • اگر به موقع این کلید را فشار ندهید، ویندوز لود شده و شما باید مجدداً ریبوت کرده و تلاش کنید.

3. در بایوس گشتی بزنید. پس از لود شدن بایوس، می‌توانید به کمک کیبورد در منوی آن گشتی بزنید. احتمالاً در این زمان موس کار نمی‌کند. برای تغییر تنظیمات اولیه سخت افزار از بایوس استفاده کنید.


روش دوم: ورود به تنظیمات UEFI ویندوز 8

1. Chams bar را باز کرده و کلید تنظیمات را فشار دهید. با انتقال نشانگر موس به سمت راست صفحه و جا به جایی آن و حرکت مکانما موس به سمت بالا و پایین صفحه Charms Bar ظاهر خواهد شد.

  • اگر از ویندوز 8 استفاده می‌کنید احتمالاً متوجه شدید که کامپیوتر سریع بوت شده و نمی‌توانید کلید Setup را جهت ورود به بایوس فشار دهید. به همین دلیل ویندوز 8 این امکان را می‌دهد که در منوی پیشرفته بوت کنید. بنابراین در ویندوز این کار را انجام خواهید داد.

2. کلید Power را فشار دهید.


3. Shift را نگه داشته و روی گزینه Restart کلیک کنید.


4. کلید Troubleshoot و سپس Advanced options را کلیک کنید.


5. کلید UEFI Firmware Settings را کلیک کنید. شاید لازم باشد مجدداً کلید Restart را کلیک کنید.

  • در این صورت می‌توانید تنظیمات UEFI که همانند تنظیمات بایوس است را تغییر دهید.
                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد

    آذر 11, 1398

    سلام
    من تا آخر کار هایی رو که گفته بودین برای ورود به بایوس رفتم اما گزینه ((( UEFI Firmware Settings )))را نمیبینم
    لطفا هرچه سریع تر راهنمایی کنین

    پاسخ