8 مورد از برترین تکنولوژی‌های سال 2017

در دوره‌های مختلف تکنولوژی‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند. برخی از این تکنولوژی‌ها مدتی باقی می‌مانند و سپس ناپدید می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر تا مدت‌ها باقی می‌مانند. اگر به برخی از تکنولوژی‌های جدید سال نگاه کنیم، آیا می‌توانیم متوجه شویم که کدام باقی می‌مانند و کدام فراموش خواهند شد؟ در این مقاله می‌خواهیم برترین تکنولوژی‌های سال 2017 را مرور کنیم.

1. بیت کوین

تکنولوژی پول بی‌پشتوانه یا پول حکومتی روزبه‌روز درحالی‌که افزایش است و بیت کوین هم در این راستا یک نوآوری محسوب می‌شود. اگر مقداری پول داشته باشید آن را در کجا پس‌انداز می‌کنید؟ کیف پولتان یا بانک؟ عملکرد بیت کوین هم به همین صورت است. این تکنولوژی همانند کیف پول به شما اجازه می‌دهد تا پول خود را به‌صورت الکترونیکی ذخیره نموده و سپس از طریق موبایل یا کامپیوتر خرج کنید.

2. واقعیت مجازی

مطمئناً واقعیت مجازی آینده روشنی پیش رو دارد. درحالی‌که یکی دو سال گذشته این تکنولوژی در دسترس عموم قرار نداشت اما در سال جدید عمومیت بیشتری خواهد یافت. در عرض یک سال تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی خود را تولید خواهند کرد و این تکنولوژی را بیشتر و بیشتر در دسترس عموم قرار خواهند داد.

3. پهبادهای بدون سرنشین برای تحویل کالا

اولین بار در سال 2016 یک پهباد تحویل کالا به‌صورت تبلیغاتی مورداستفاده قرار گرفت. اما این فقط آغاز ماجراست. در آینده شرکت‌ها و فروشگاه‌های بسیاری برای تحویل محصولات خود از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد. شرکت آمازون قرار است در کانادا از این پهبادها استفاده کند و وامارات هم در اواسط سال 2017 استفاده از این تکنولوژی را آغاز خواهد کرد.

4. خانه‌های هوشمند

امروزه تعداد افرادی که از تکنولوژی خانه هوشمند استفاده می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است. با این کار از مشکلات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری به عمل می‌آورند. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که لوازم و محصولات خانگی هوشمند و مطمئن تولید می‌کنند. حتی در آینده می‌توانید از سیستم تهویه هوشمند نیز استفاده کنید.

5. ابزار دارای حسگر اینترنت اشیا

با گسترش اینترنت اشیا تعداد کارخانه یا شرکت‌هایی که ابزار و محصولات مرتبط را تولید می‌کنند نیز افزایش می‌یابد. این ابزار در وسایل خانگی، ارتباطی و غیره استفاده می‌شوند. این ابزار الگوریتم‌های پیچیده یا ربات‌هایی هستند که در خانه یا ماشین‌های هوشمند استفاده می‌شوند.

6. واقعیت افزوده در بازاریابی B2B

واقعیت افزوده یکی از تکنولوژی‌های ماندگار می‌باشد. به‌زودی شرکت‌های مختلفی از آن استفاده کرده و بازار رقابتی شدیدی ایجاد خواهد شد. در آینده این تکنولوژی در بازاریابی B2B نیز استفاده خواهد شد.

7. رانندگی بدون سرنشین

با گسترش این تکنولوژی شاهد خودروهای بدون سرنشین زیادی خواهیم بود. در سال 2015 شرکت تسلا “خلبان خودکار” را به نمایش گذاشت و از آن روز در حال گسترش این تکنولوژی به سر می‌برد. آن‌ها تلاش می‌کنند این دستگاه‌ها را به خودروهای بدون سرنشین تبدیل کنند تا در آینده شاهد این خودروها باشیم.

8. دستیار شخصی AI

شاید از استقبال بی‌سابقه از شرکت‌هایی نظیر آمازون یا اپل تعجب کرده باشید، اما دلیل موفقیت این شرکت‌ها این است که از تکنولوژی دستیار شخصی استفاده می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از تکنولوژی خدمات بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند. در حقیقت به‌جای استخدام افراد مختلف برای خدمات مختلف از تکنولوژی استفاده می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم