30 حقیقت جالب درباره انقلاب آمریکا در قرن 18 میلادی

انقلاب آمریکا یک شورش استعماری بود که بین سال‌های 1765 و 1783 میلادی رخ داد. در جریان این شورش، وطن پرستان آمریکایی از 13 منطقه مستعمره توانستند از سلطه بریتانیای کبیر خارج شده و ایالات متحده آمریکا را تشکیل دهند. آن ها در جنگ انقلابی آمریکا علیه فرانسه و کشورهای دیگر توانستند بریتانیا را شکست داده و مستقل شوند. در اینجا می‌خواهیم به 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره انقلاب آمریکا اشاره کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. 13 منطقه مستعمره‌ای که استقلال از بریتانیای کبیر را اعلام کردند عبارت بودند از: رود آیلند و پراویدنس، کارولینای شمالی، نیویورک، ویرجینیا، نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی، مریلند، خلیج ماساچوست، جورجیا، کنتیکت، نیوجرسی، پنسیلوانیا و دلاویر.

2. وقایعی که به جنگ انقلابی منجر شدند با این اتفاقات آغاز شده بودند: اعلامیه استامپ 1765، کشتار بوستون در سال 1770، مهمانی چای بوستون و اعلامیه‌های دشوار 1774.

3. جنگ بین وطن پرستان آمریکایی و سربازان بریتانیایی در ماساچوست آغاز شد که به همراه آن نبردهایی در لکسینگتون و کنکورد هم رخ داد.

4. در ابتدای جنگ این 13 مستعمره هیچ دولت مرکزی نداشتند، بنابراین از طرف هر مستعمره نمایندگانی فرستاده شد و اولین کنگره قاره‌ای در سال 1774 تشکیل شد.

5. فرمانده کل قوای ارتش قاره‌ای جرج واشنگتن بود که در سال 1775 منصوب شد.

6. کنگره قاره‌ای اعلامیه استقلال را در 4 جولای 1776، یک سال پس از شروع جنگ، امضا کرد و آمریکا رسماً از سلطه بریتانیای کبیر خارج شد.

7. سربازان بریتانیایی به دلیل رنگ یونیفرم شان به کت قرمز لقب گرفتند. سربازان آمریکایی یونیفرم رسمی نداشتند و اغلب در نبردها لباس‌های خود را می‌پوشیدند.

8. در طی انقلاب 25،000 آمریکایی کشته شدند. حدود 17،000 تن بر اثر بیماری و دلایل دیگر کشته شدند و حدود 8000 تن در طی جنگ.

9. دانمارکی‌ها، اسپانیایی‌ها و فرانسوی‌ها سربازان خود را به مهمات، ذخایر و سلاح مجهز کره بودند.

10. جنگ انقلابی آمریکا 8 سال طول کشید، از آوریل 1775 تا سپتامبر 1783.

11. در طی جنگ اغلب ساکنان آمریکا بی طرف بودند.

12. فرمانده کل قوای ارتش بریتانیا در شروع انقلاب سر ویلیام هو بود که به دلیل شکست‌های پی در پی بریتانیا در جنگ تعویض شد.

13. شاه جرج سوم بریتانیا را به مقابله با وطن پرستان آمریکایی گماشت. نخست وزیر انگلستان در آن زمان لرد نورث یک محافظه کار بود.

14. در طی جنگ برده‌های آفریقایی آمریکایی به نفع هر دو طرف نبرد می‌کردند. بریتانیا به آن دسته از برده‌ها که از دست اربابان خود فرار کرده و به نفع نیروهای سلطنتی می‌جنگیدند قول آزادی داد. پس از سال 1776 جرج واشنگتن درباره سیاهان قوانین چندانی اعمال نکرد.

15. در طی آشفتگی جنگ بردگان بسیاری گریختند. در کارولینای جنوبی 30% بردگان گریختند، مهاجرت کردند و یا در طی آشفتگی‌ها از دنیا رفتند.

16. در سال 1776 جمعیت 13 مستعمره آمریکا 2.4 میلیون نفر تخمین زده شد. 85% سفیدپوستان از نژاد بریتانیا، 9% از نژاد آلمان و 4% از نژاد فرانسه بودند.

17. در طی جنگ حدود 42،000 تن از دریانوردان بریتانیایی گریختند. مستعمره‌های آمریکایی در یافتن سرباز هم دچار مشکل بودند زیرا اقتصاد آمریکا نیازمند کار در مزارع بود و 90% جمعیت آمریکا در مزارع کار می‌کردند.

18. بزرگ‌ترین نبرد جنگ در 27 اوت 1776 رخ داد. سربازان بریتانیایی کنترل نیویورک را به دست گرفته و وطن پرستان آمریکایی برای آزاد کردن آن تلاش کردند. این نبرد به عنوان نبرد لانگ آیلند شناخته می‌شود.

19. در 26 دسامبر 1776 جرج واشنگتن از دلاویر گذاشت و تا در نبرد ترنتون سربازان آلمانی را شکست دهد. این پیروزی کوچک اعتماد به نفس وطن پرستان را بازگرداند.

20. ارتش قاره برای جمع آوری اطلاعات درباره سربازان از سیستم هشدار و آرایش نظامی استفاده می‌کردند. نقش این افراد بسیار مهم بود، مانند پاول ریوری که پس از اعلام ورود بریتانیایی‌ها به یک ستاره تبدیل شد.

21. طی جنگ نیروهای آمریکایی به کبک سفر کردند تا در کانادا به بریتانیایی‌ها حمله کنند اما شکست خوردند.

22. شاه جرج سوم به دلیل داشتن اقوام آلمانی، یک سوم قوای بریتانیا را با سربازان آلمانی جایگزین کرده بود. آن‌ها هسن نام داشتند.

23. بنجامین فرانکلین، سفیر مشهور و شناخته شده فرانسه در تشویق شاه فرانسه به جمع آوری مهمات، بودجه و حمایت مستعمره‌های آمریکایی نقش مهمی داشت.

24. ژنرال‌های مشهور فرانسوی مانند ژیلبر دو موتیه دو لافایت به ارتش قاره‌ای مشاوره نظامی ارائه دادند.

25. اسپانیا در سال 1779 مخفیانه به جنگ پیوست تا به فرانسه و آمریکا کمک کرده و امیدوار بود تا در کارائیب جبل الطارق و برخی از مستعمره‌های بریتانیا را تصاحب کند.

26. ارتش قاره‌ای در سال 1776 در وضعیت خوبی به سر می‌برد و ارتش واشنگتن در دو جزیره منهتن و لانگ آیلند تقسیم شده بود. ارتش بریتانیا با وجود سربازان بسیار زیادش نتوانست ارتش واشنگتن را شکست دهد.

27. نبرد ساراتوگا که از 19 سپتامبر تا 7 اکتبر 1777 رخ داده بود، در جنگ تأثیر مهمی داشته و حدود 6000 سرباز بریتانیا در آن تسلیم شدند.

28. نبرد یورک تاون آخرین نبرد مهم جنگ انقلابی بود که از 28 سپتامبر تا 19 اکتبر 1781 رخ داد. ارتش جرج واشنگتن ارتش بریتانیا را که تحت فرماندهی چارلز کورن‌والیس بود شکست داد.

29. بتسی رأس اولین پرچم آمریکا را ساخت. او اولین پرچم را در سال 1776 به جرج واشنگتن تقدیم کرد.

30. مولی پیچر طی نبردها به وطن پرستان آمریکایی آب می‌رساند. پس از کشته شدن همسرش در جنگ او به جای شوهرش تفنگ توپخانه را شلیک می‌کرد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم