10 کتاب که یک لیدر موفق باید بخواند

مطالعه تنها مسیر میانبر برای موفقیت است. یکی از راه‌های رشد فرد و لیدر این است که مطالعه کند. همه ما می‌دانیم که موفق‌ترین افراد دنیا سرانه مطالعه بالایی داشتند. مطالعه مداوم به آن‌ها این فرصت را می‌داد که دانش بیشتری کسب کنند، دیدگاه شان را وسیع‌تر کنند و دیدگاه‌های دیگر را به چالش بکشند.

البته تمام کتاب‌های موجود ارزش مطالعه و صرف وقت را ندارند. برای کمک به شما برای تبدیل‌شدن به یک لیدر موفق 10 کتاب برتر را به شما معرفی خواهیم کرد.


1. «مدیریت بازی ذهنی» از جف باس

جف باس که یک افسر سابق نیروی دریایی بود با استفاده از روش‌های تقویت ذهن به ما آموزش می‌دهد که چگونه اعتمادبه‌نفسمان را افزایش دهیم و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

این کتاب با استفاده از تمرین‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را آرام کنید و در شرایط دشوار آرامش خود را حفظ نمایید. در حقیقت باس به شما نشان می‌دهد که استرس یک بازی ذهنی است که با آرامش و جایگزین نمودن افکار مثبت به‌جای افکار منفی، می‌توان آن را کنترل نمود.


2. «با چرا کار خود را آغاز کنید» از سیمون سینک

کتاب سینک حول محور یک حقیقت تجاری است: مردم در ازای کاری که انجام می‌دهید پول پرداخت نمی‌کنند، بلکه در ازای دلیل آن کار پول پرداخت می‌کنند. سپس سینک با معرفی سوالاتی این مفهوم را توضیح می‌دهد. یکی از توضیحات کلیدی او این است که چرا برخی از مردم و سازمان‌ها موفق‌تر و تأثیرگذارتر هستند.

همچنین یکی از سؤالات او این است که چرا برخی از مردم به‌طور مداوم موفقیت‌های زیادی کسب می‌کنند. اگر می‌خواهید در بلندمدت موفقیت‌های زیادی کسب کنید، این کتاب مسیر درست را به شما نشان می‌دهد.


3. «لیدر فعال و سخاوتمند» از باب برگ و جان دیوید مان

لیدرهای موفق نقش بازی نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند فرد بهتر و موفق‌تری باشند. شعار آن‌ها این است: “ازاین‌دست بدهی از آن دست پس می‌گیری.” نویسندگان این کتاب داستان مرد جوانی را تعریف می‌کنند که می‌خواهد تصمیم مهمی اخذ کند.

این لیدر موفق باید برتری‌هایی داشته باشد، او باید خواسته‌های دیگران را به خواسته‌های خود ترجیح دهد. لیدرهایی که این‌گونه هستند باعث موفقیت سازمان، شرکت و یا کارمندان خود خواهند شد.


4. «شیب» از سث گادین

این کتاب به ما نشان می‌دهد که گاهی اوقات افراد برنده هم عقب می‌کشند یا افراد بازنده هم موفق می‌شوند. گادین به ما نشان می‌دهد افراد برنده آن‌قدر مسیرهای مختلف را امتحان کرده و عقب می‌کشند تا سرانجام موفق شوند.

افراد برنده می‌دانند که هرچه قدر مانع سر راه بزرگ‌تر باشد، پاداش آن‌ها بزرگ‌تر خواهد بود. بنابراین اگر مسیر درست را پیدا کنید به موفقیت، افتخار و امنیت بلندمدت دست پیدا خواهید کرد. این کتاب به شما کمک می‌کند که بدانید آیا در مسیر درستی قرارگرفته‌اید و آیا ارزش تلاش و وقت شما را دارد یا خیر.


5. «اقتصاد عجیب‌وغریب» از استیون دی لویت و استفان جی دابنر

طبق گفته مجله وال‌استریت “اگر ایندیانا جونز اقتصاددان بود، بی‌شک کسی جز استیون لویت نبود.” این کتاب حاصل تلاش استیون لویت و استفان جی دابنر است، دابنر یکی از نویسندگان مطرحی است که جایزه‌های مختلفی به دست آورده است.

این دو نویسنده درباره فعالیت‌های اقتصادی مختلف و مشاوران املاک تحقیقاتی انجام دادند و نتیجه آن در این کتاب منعکس نمودند. اقتصاد به معنای این است که افراد برای به دست آوردن چیزی که همه به دنبالش هستند، تلاش می‌کنند.


6. «ذات‌گرایی» از گرگ مک اوون

این کتاب به‌جای مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا وظایف خود را به‌درستی انجام دهید. بنابراین این کتاب درباره زمان‌بندی تا برنامه‌ریزی نیست. درواقع نویسنده موارد ضروری را به ما نشان می‌دهد و از ما می‌خواهد موارد دیگر را حذف کنیم.

بنابراین موارد و اهداف مهم را انتخاب نموده و فقط برای رسیدن به آن‌ها تلاش خواهیم کرد.


7. «نیرو» از دنیل پینک

همه ما دوست داریم زندگی خود را کنترل کرده و چیزهای جدیدی به وجود آوریم. این دو نیرو لازمه زندگی هستند. درواقع دلیل عدم موفقیت روش‌های دیگر این است که این نیروهای ضروری را در نظر نمی‌گیرند. در این کتاب پینک به ما نشان می‌دهد که لازمه موفقت این است که این نیروها را کشف نموده و انگیزه لازم را داشته باشیم. در آن صورت میزان رضایت مان از زندگی و عملکردمان افزایش‌یافته و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.


8. «انجام کارها» از دیوید الن

ازآنجایی‌که این کتاب 15 سال پیش به چاپ رسید، درحالی‌که حاضر یک روش محسوب می‌شود. اما در چاپ جدید نکات و روش‌های جدیدی به آن افزوده‌شده که حداکثر بازدهی را در اختیارمان قرار می‌دهد. الن با معرفی استراتژی و ابزار مختلف به ما کمک می‌کند که بر انرژی خود تمرکز کنیم، وظایف خود را به‌سرعت انجام دهیم و در مواقع ضروری واکنش‌های مناسب ارائه دهیم.


9. «بده بستان» از آدام گرانت

لازمه موفقیت فقط سخت‌کوشی، استعداد و شانس نیست. میزان موفقیت ما به میزان روابط ما با دیگران نیز بستگی دارد. گرانت به ما نشان می‌دهد که بیشتر افراد موفق روابط خوبی با دیگران برقرار می‌کنند.

درحالی‌که برخی از افراد فقط در فکر سوءاستفاده از دیگران هستند، افراد موفق به دیگران کمک می‌کنند و این بخشندگی باعث می‌شود که در مواقع ضروری از کمک و مساعدت دیگران برخوردار شوند.


10. «چیزی که در مدرسه کسب‌وکار هاروارد به شما آموزش نمی‌دهند» از مارک مک کورمک

این کتاب همانند یک آموزگار چیزهایی را به شما آموزش می‌دهد که در هیچ جای دیگری نخواهید دید. این کتاب از طریق روش‌ها و استراتژی‌های جدید و نوین، کسب‌وکار را به شما آموزش خواهد داد.

مارک مک کورمک به شما نشان می‌دهد که چگونه آموزه‌های او را در روابط کاری و تجاری به کار ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم