10 ورزش عجیب در تاریخ مسابقات المپیک

مسابقات المپیک اوج فعالیت‌های ورزشی هستند و چه در زمستان برگزار شوند یا تابستان، هیجان و لذت را به مخاطب القا می‌کنند. مسابقات المپیک به عنوان یک رویداد مهم در برخی از شهرهای مهم جهان مانند لندن و بارسلون برگزار شده و سال‌هاست که یکی از تاریخ‌های مهم تقویم محسوب می‌شود. با اینکه برخی از ورزش های المپیک محبوب و حیاتی هستند، اما برخی از ورزش‌های المپیک هم عجیب به نظر می‌رسند. در اینجا می‌خواهیم 10 ورزش عجیب در تاریخ مسابقات المپیک را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. طناب کشی

از سال 1900 تا 1926 طناب کشی جز مسابقات المپیک بود

اولین ورزش عجیب در المپیک طناب کشی بود. این ورزش از سال‌های 1900 تا 1926 جزئی از المپیک بود و به همین دلیل از سایر ورزش‌های این فهرست سابقه بیشتری دارد. دلیل حضور طناب کشی در المپیک این بود که این ورزش، هیجان‌انگیز و بی خطر است و سریع انجام می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید در این ورزش دو گروه باید دو طرف طناب را بکشند.

جالب اینجاست که کمیته المپیک برای تیم‌ها هیچ قانونی نداشت. افراد نژادهای مختلف می‌توانستند در تیم‌ها قرار بگیرند و قانون خاصی هم بر مسابقه حاکم نبود. به نظر می‌رسید که این ورزش تنها برای سرگرمی تماشاگران انجام می‌شد.


9. بالن هوای گرم

بالن هوای گرم یکی از مسابقات المپیک بود که به دلیل عدم هیجان کنار گذاشته شد

سال 1900 میلادی برای مسابقات المپیک یک سال عجیب بود. به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان المپیک در آن سال تصمیم گرفتند به مسابقات خود روح تازه‌ای ببخشند و بنابراین فعالیت‌هایی را به آن اضافه کردند که بیشتر جنبه سرگرمی دارد. یکی از این فعالیت‌ها بالن هوای گرم بود که تنها در آن سال انجام گرفت. در سال 1900 میلادی، 64 شرکت کننده بالن‌های خود را به هوا فرستاده و بر اساس فاصله پرواز و استقامت، داوری می‌شدند. تعجبی ندارد که این فعالیت با استقبال مخاطبین مواجه نشده و به همین دلیل دیگر تکرار نشد. احتمالاً دلیلش این است که تماشای رقابت این تعداد بالن برای تماشاگران خسته کننده بود.


8. بادبادک بازی

بادبادک بازی بخشی از المپیک سال 1900 بود

یکی دیگر از کارهای عجیب المپیک 1900، بادبادک بازی بود. در این سال، این سرگرمی جالب اما عجیب به مسابقات المپیک اضافه شد. اگرچه تمام افراد این کار را دوست دارند، اما انجام آن در المپیک کمی عجیب است. این مورد هم همانند موارد دیگر با استقبال مواجه نشد و کنار گذاشته شد. به همین دلیل پس از سال 1900 این فعالیت دیگر در المپیک تکرار نشد. مسلماً تماشای بادبادک بازی افراد نمی‌تواند هیجان چندانی داشته باشد.


7. شنا و رقص انفرادی

شنا و رقص انفرادی یکی از ورزش های المپیک بود که به عدم جذابیت کنار گذاشته شد

این مسابقه از سال 1984 تا 1992 بخشی از المپیک و یکی از عجیب‌ترین ورزش‌ها بود. شاید گروهی بودن این ورزش و رقص یکسان افراد تیم می‌توانست برای تماشاگران جذاب باشد، اما انجام این حرکات به تنهایی، زیاد سرگرم کننده به نظر نمی‌رسد.

مخاطبین از این ورزش که همانند انجام حرکات آکروباتیک بود استقبال نکردند؛ زیرا درک نمی‌کردند که چرا باید یک رقصنده انفرادی را در آب تماشا کنند، یا اینکه برایشان خسته کننده بود. شاید طرفداران آن بگویند که این حرکات با موسیقی همگام بود، اما باز هم خسته کننده به نظر می‌رسد. به همین دلیل این مورد هم پس از مدتی کنار گذاشته شد.


6. کروکت

کروکت یک ورزش انگلیسی است که جزئی از المپیک بود اما کنار گذاشته شد

کروکت یک ورزش انگلیسی است که شرکت کنندگان با مالت‌های چوبی خود به توپ‌های رنگی ضربه می‌زنند تا از چنبره‌های فرورفته در زمین رد شود. در صورتی که توپ آن‌ها از تمام چنبره‌ها به ترتیب رد شود برنده خواهند شد. به نظر می‌رسد که این ورزش نمی‌تواند برای المپیک چندان هیجان انگیز باشد.

این ورزش تنها در سال 1900 در المپیک برگزار شد. دلیلش این بود که شرکت کنندگان کمی داشت، افراد چندانی آن را دنبال نمی‌کردند و تماشای آن خسته کننده بود. این دلایل باعث شد که این ورزش به زودی از المپیک کنار گذاشته شود.


5. کرلینگ

کرلینگ یکی از ورزش های عجیب المپیک است که هنوز برگزار می شود

اگرچه کرلینگ به عنوان یک ورزش به رسمیت شناخته می‌شود، اما افزودن آن به المپیک کمی عجیب است. این ورزش فعالیت فیزیکی چندانی نمی‌خواهد و آن‌قدر محبوب نیست که بخشی از المپیک باشد. همچنین قوانین بازی هم برای برخی عجیب به نظر می‌رسند.

در این ورزش سنگ‌های بزرگ گرانیتی توسط یکی از اعضای تیم از روی صفحات یخی به سمت یک دایره رنگی لغزانده می‌شود. شاید تا اینجای کار عجیب نباشد، اما عجیب این است که پس از لغزاندن سنگ، شرکت کنندگان دیگر با یک وسیله جارو مانند سنگ را آن قدر می‌لغزانند تا زمانی‌که سرانجام در داخل دایره رنگی بایستد. دلیلش مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که اعضاء تیم از انجام آن لذت می‌برند!

این ورزش هنوز جز المپیک زمستانی است و با توجه به بقای آن پس از چند سال، بهتر است درباره تاریخچه‌اش بیشتر مطالعه کنید. این ورزش ریتم کندی هم دارد؛ بنابراین انتظار هیجان نداشته باشید. کرلینگ هنوز هم یکی از مسابقات عجیب المپیک محسوب می‌شود.


4. تیراندازی به کبوتران زنده در حال پرواز

زمانی در تاریخ المپیک، مسابقه تیراندازی به کبوترها انجام می شد که خوشبختانه کنار گذاشته شد

حقیقتاً عجیب است که این کار غیرانسانی جز المپیک باشد و به همین دلیل پس از یک بار مورد استقبال قرار نگرفتن کنار گذاشته شد. این اولین بار در تاریخ المپیک بود که حیوانات به دلیلی کشته شدند. در آن سال‌ها حتی با وجود اینکه سازمان‌های حمایت از حیوانات مانند امروز پیشرفته نبودند، باز هم بسیاری نمی‌توانستند این رشته را به عنوان یک ورزش یا حتی تفریح قبول کنند.

در طی این مسابقه در 25 متری شرکت کنندگان کبوترهای زنده رها می‌شدند تا شرکت کننده هرچقدر کبوتر که می‌تواند شکار کند. برنده مسابقه جایزه 20،000 فرانکی را دریافت می‌کرد. میزان مرگ و میر کبوترهای بی گناه آن‌قدر زیاد بود که کمیته المپیک آن را کنار گذاشت.


3. اسکیتر هاکی

اسکیتر هاکی یکی از ورزش های المپیک بود که به دلیل خسته‌کننده بودن کنار گذاشته شد

این ورزش در بازی‌های المپیک 1992 بارسلون حضور داشت، اما پس از آن کنار گذاشته شد. اگرچه ورزش اسکیتر هاکی در بسیاری از قسمت‌های جهان محبوب است، اما نمی‌توان آن را با سایر ورزش‌های المپیک برابر دانست.

این ورزش هیجان چندانی نداشت و تماشاگر از آن لذت نمی‌برد. اگرچه انجام آن برای شرکت‌کننده کمی دشوار بود، اما برای تماشاگران خطری نداشت. با این حال برخی از آن استقبال کردند، اما برای قرارگیری در المپیک پتانسیل کافی نداشت و به همین دلیل کنار گذاشته شد.


2. ژو دو پوم

یک ورزش فرانسوی مانند تنیس که شرکت کننده با دست به توپ ضربه می زند

ژو دو پوم (Jeu de paume)، یک ورزش عجیب است که قرارگیری آن در مسابقات المپیک سال 1908 بسیار عجیب به نظر می‌رسید. در این ورزش که نسخه فرانسوی تنیس محسوب می‌شود، شرکت کننده باید به جای استفاده از راکت با دست خود به توپ ضربه بزند. گفته می‌شود که تنیس مدرن از این بازی الهام گرفته شده است. اگرچه این ورزش در نوع خود هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما همانند ورزش‌های دیگر این لیست پس از مدت کوتاهی کنار گذاشته شد. شاید دلیلش عدم استفاده از راکت بود. تماشای اینکه یک مرد بالغ با کف دستش به توپ ضربه می زند نمی‌تواند برای همه جالب باشد.


1. گلایدر سواری

گلایدرسواری در المپیک نازی برگزار شد، اما به دلیل عدم استقبال عموم کنار گذاشته شد

مسابقات المپیک سال 1936 یکی از عجیب‌ترین‌ها در تاریخ المپیک است. این مسابقات نه تنها در اوج فعالیت نازی در برلین روی داد (البته قطعاً پیش از جنگ جهانی دوم) بلکه گلایدر سواری هم جز آن بود. اگرچه این ورزش هم مانند بالن سواری انجام می‌شود، اما شاید آن‌قدر مهیج نباشد که به تماشای آن بنشینیم. عدم استقبال عموم باعث شد که این ورزش تنها یک سال جز المپیک باشد. البته در آن سال این ورزش به صورت فرمالیته انجام گرفت و مدالی در کار نبود، هدف این بود که در صورت استقبال مردم این ورزش را در المپیک سال‌های بعد ادامه دهند که این اتفاق رخ نداد.

تاریخچه مسابقات المپیک پر از ورزش‌های مختلف و عجیب است؛ اما ورزش‌هایی که نام بردیم از همه عجیب‌ترند. اگرچه اغلب ورزش‌های المپیک آشنا هستند، اما برخی از آن‌ها ممکن است سؤال برانگیز و مبهم باشند. به همین دلیل است که اغلب آن‌ها کنار گذاشته شدند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم