15 کشور که می‌توانند نقش مهمی در جنگ جهانی سوم داشته باشند

جنگ جهانی سوم یک پدیده محتمل است که فعالیت‌های چندین کشور ممکن است در ایجاد آن نقش داشته باشد. به نظر می‌رسد که کشورهای قدرتمند جهان می‌خواهند جنگی را آغاز کنند که جهان را نابود کرده و نسل بشر را از روی زمین محو می‌کند. شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد اما حتماً بمب‌گذاری ایالات‌متحده در هیروشیما و ناگازاکی در سال 1945 و در جنگ جهانی دوم را یادتان است. این واقعه مخرب‌ترین واقعه انسانی بود که به پایان جنگ جهانی دوم منجر شد. متأسفانه استفاده از سلاح هسته‌ای به همین‌جا ختم نشد و فعالیت‌های هسته‌ای کشورها در سال‌های اخیر احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را محتمل می‌کند. جنگ جهانی سوم به دلیل وقایعی چون سلاح هسته‌ای، نفت و غیره، رخ می‌دهد و خطرات آن چندین برابر جنگ جهانی دوم خواهد بود. بنابراین شکی نیست که این واقعه بر کل جهانیان تأثیر گذاشته و طی آن برخی کشورها قدرتمندتر شده و برخی حذف می‌شوند. در اینجا لیست 15 کشور را در اختیارتان قرار می‌دهیم که در وقوع جنگ جهانی سوم تأثیرگذار خواهند بود.

1. هند

در حال حاضر هند با مشکلاتی نظیر کمبود نیروهای دفاعی و امنیت پایین در مهاجرت مواجه هستند. اتفاقی مانند جنگ جهانی می‌تواند این مشکلات را دوچندان کند. انفجار جمعیتی و آمار بالای مهاجرت می‌تواند منابع را کاهش داده و شکاف اقتصادی ایجاد کند. اگرچه تابه‌حال رکود اقتصادی داشته‌ایم اما وقوع جنگ جهانی می‌تواند جامعه متوسط و فقیر را فقیر ازآنچه که هست تبدیل کند. باوجوداینکه کشور هند سومین ارتش بزرگ جهان را دارد اما فرستادن آن‌ها برای جنگ در یک کشور دیگر می‌تواند ضرر مالی، جانی و امنیتی ایجاد کند. کاهش ارز کشوری در حال حاضر نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند.

2. مصر

مصر در نظر دارد با همکاری کشورهای عرب‌زبان دیگر مانند سوریه، عراق، سودان و لیبی علیه حمله اسرائیل به فلسطین، جنگ کند. اقتصاد مصر به کشاورزی و صنایع وابسته است. اگر جنگ ایجاد شود تهیه غذا و اتومبیل تحت کنترل این کشور درمی‌آید که از طریق کانال سوئز آن را وارد می‌کند. فقر و جمعیت بالای این کشور هم تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. یک فیلم که درباره جنگ جهانی سوم ساخته شده (Fall of Egypt) پیش‌بینی می‌کند که حمله اسرائیل به مصر این کشور را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

3. فرانسه

فرانسه در جنگ سوریه در مقابل دولت این کشور قرار دارد. نیروهای فرانسه از سال 2014 در عراق و سوریه قرار گرفته‌اند. همچنین در مبارزات جهادی‌ها در آفریقا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما در حال حاضر باوجود حملات رخ‌داده در پاریس این کشور خود مقصد سوءقصدها است. اما کشور فرانسه سلاح‌های هسته‌ای خود را برای چنین روزی آماده کرده است.

4. کره جنوبی

اگر کیم جون اون تصمیم بگیرد به ایالات‌متحده حمله کند همسایه آن یعنی کره جنوبی هم درگیر خواهد شد. اگر این کشور از کره شمالی حمایت کند به مشکل برمی‌خورد، اگر حمایت نکند بازهم به دلیل داشتن مرز مشترک با کره شمالی فراریان شمالی به این کشور گریخته و مشکلاتی به بار می‌آورند.

5. ایران

کشور ایران با اسرائیل و ایالات‌متحده مشکل دارد. از سوی دیگر از طریق حملات نظامی با لبنان در صلح است. اگر ایالات‌متحده بخواهد به سازه‌های هسته‌ای ایران حمله کند سومین جنگ جهانی پدید خواهد آمد. جنگ جهانی سوم مشکلات اقتصادی به وجود آورده و قیمت نفت کاهش می‌یابد. همچنین بسیاری از کشورهای آسیایی از نفت خلیج‌فارس بهره برده و قیمت آن کاهش می‌یابد.

6. بریتانیا

بریتانیا می‌ترسد توسط کشورهای دیگر در طی جنگ جهانی سوم حمله هسته‌ای شود، مخصوصاً توسط کشورهای روسیه و زیردریایی‌های هسته‌ای آن. این کشور بر روی سیستمی کار می‌کند که در صورت وقوع یک رخداد به شهروندان پیامک ارسال شود. به نظر می‌رسد که بریتانیا نیروهای نظامی خود را برای یک جنگ قریب‌الوقوع آماده نموده است. اما اگر یک حمله هسته‌ای بزرگ رخ دهد این قدرت نظامی بزرگ سکوت خواهد کرد.

7. اسرائیل

از سال 2007 که اسرائیل یک آزمایش هسته‌ای در سوریه انجام دهد احتمال شرکت آن در جنگ جهانی سوم افزایش یافت. شاید این کشور برای شکست ایران با ایالات‌متحده همدست شود. همچنین جنگ اسرائیل و فلسطین به‌گونه‌ای پایان می‌یابد که یکی از این کشورها بر دیگری کنترل یافته و یا اینکه صلح کنند. مصر و اردن در مقابل این کشور قرار دارد، اما مشکلات این کشور نظیر کشمکش بر سر مکان‌های مقدس، صلح، معادن، نقاط جنگی و غیره، در داخل این کشور بی‌نظمی به وجود آورده است.

8. پاکستان

این کشور که با همسایگان خود رابطه خوبی ندارد نه آن‌قدر بزرگ است که در طی یک جنگ جهانی تاب بیاورد و نه آن‌قدر ثروتمند. باوجود داعش و گروهک‌های تروریستی دیگر تعجبی ندارد که تروریسم عامل اصلی جنگ جهانی سوم باشد و به همین دلیل کشورهایی نظیر ایالات‌متحده، روسیه و اروپای شمالی سعی می‌کنند از این خطرات به دور باشند. ازآنجایی‌که اغلب تروریست‌ها به این کشور می‌گریزند بنابراین طی جنگ جهانی سوم فراریان این کشور مورد بازخواست و مجازات قرار خواهند گرفت، مخصوصاً حالا که هند با کشورهای غربی رابطه بهتری دارد و ممکن است در جرم آن‌ها شریک شود.

9. افغانستان

بحث بر سر انتقال یک لوله نفت در سال 1984 که قرار بود نفت را از افغانستان به بخش‌هایی از خاورمیانه نظیر ابوظبی و ترکمنستان انتقال دهد باعث بروز مشکلات افغانستان و ایالات‌متحده شد. همچنین افغانستان منبع اصلی قاچاق مواد مخدر به خاورمیانه است زیرا مزارع وسیع مواد مخدر دارد و همان‌طور که می‌دانیم جنگ همیشه بر سر قدرت است و نفت و مواد مخدر عواملی هستند که می‌توانند در قدرت اقتصادی یک کشور تأثیر بگذارند. ارتش ضعیف این کشور هم نمی‌تواند از بروز جنگ پیشگیری کند.

10. عراق

پس از ترک نیروهای آمریکایی اقتصاد عراق به ثبات رسید. اما حملات شیعه‌ها به سنی‌های کشور خود مشکلات جدی به بار آورد. بسیاری از آن‌ها به مرز عراق و سوریه رفتند و در جنگ داخلی سوریه تأثیر گذاشتند. این وقایع برای اقتصاد و نفت عراق بسیار مشکل‌ساز است زیرا گروهک‌های تروریستی فعال در این کشور به‌راحتی می‌توانند در وقوع جنگ جهانی سوم دخیل باشند. اگر حکومت اسلامی عراق کنترل کشور را به دست بگیرد کشور به ثبات می‌رسد اما درصورتی‌که کشورهای غربی و یا داعش کنترل کشور را به دست بگیرند فروپاشی آن نزدیک خواهد بود.

11. چین

احتمال دارد که ارتش چین در جنگ سوریه به روسیه ملحق شود. این کشور بر مرزهای منطقه با هند هم درگیر است. یکی از شرکای تجاری چین ایالات‌متحده است و وقوع جنگ با آن‌ها می‌تواند این کشور را به هم بریزد. اقتصاد چین به دریا بستگی دارد و وقوع جنگ می‌تواند اقتصاد این کشور را به خطر بیندازد. مشکلات نفتی می‌تواند بر 90% صادرات نفت تأثیر بگذارد. ازآنجایی‌که قسمت اعظم این کشور ساحلی است وقوع جنگ می‌تواند احتمال حمله به این کشور از طریق دریا را محتمل کند.

12. روسیه

روسیه از آن کشورهایی است که در حال حاضر می‌تواند در مقابل جنگ جهانی سوم مقاومت کند. مشکلات این کشور با اوکراین و ترکیه بیشتر شده و شرکت آن‌ها در جنگ داخلی سوریه مشارکت آن‌ها در جنگ جهانی را محتمل می‌کند. درگیری‌های روسیه و ناتو وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد. روسیه یکی از قدرت‌های بزرگ در زمینه سلاح‌های هسته‌ای است و در صورت وقوع جنگ جهانی سوم می‌تواند مشکلات بزرگی به بار آورد. کشورهای هم‌مرز با روسیه هم از اشعه‌های خطرناک رادیواکتیو در امان نخواهند بود. اقتصاد روسیه هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت زیرا به نفت و گاز وابسته است.

13. سوریه

جنگ داخلی سوریه که بین موافقان و مخالفان حکومت ایجاد شده است حدود 4 سال طول کشیده و جان 250000 را گرفته است. کشورها و گروهک‌های مختلف در این جنگ شرکت کرده و موجب آشفتگی کشور و آواره شدن مردم سوریه گشته است. جنگ داخلی این کشور خود به یک جنگ جهانی سوم شبیه است که کشور سوریه را به میدان نبرد گروهک‌های مختلف تبدیل نموده است. تأثیر داعش بر این کشور درهرصورت مرگبار است.

14. کره شمالی

کشور کره شمالی به رهبری کیم جون اون یکی از قدرت‌های منطقه است که برای آغاز جنگ جهانی سوم تلاش کرده و خود را پیروز آن می‌داند. این کشور ارتش بزرگی داشته و آزمایش‌های هسته‌ای آن دیگر بر همگان آشکار است. بنابراین در صورت وقوع جنگ جهانی سوم کنترل کره جنوبی را برعهده‌گرفته، ارتشش را وسعت بخشیده و برای شکست رقبای خود با روسیه همدست خواهد شد.

15. ایالات‌متحده آمریکا

ایالات‌متحده بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بوده و بزرگ‌ترین قربانی جنگ می‌باشد. ازآنجایی‌که در حال حاضر کشورهایی نظیر روسیه، ایران و کره شمالی، ایالات‌متحده را هدف قرار داده‌اند بنابراین در جنگ جهانی سوم شاهد حملات متعدد خواهیم بود. بنابراین نه‌تنها اقتصاد آمریکا بلکه جهان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در این صورت در این کشور هم مشکلات بزرگ‌تری ایجاد شده و آشفتگی اقتصادی پدید خواهد آمد. بنابراین همان‌طور که دونالد ترامپ گفته است و ممکن است درست باشد، ایالات‌متحده پس از جنگ به یک کشور جهان‌سومی تبدیل می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها (33)

بستن فرم

  1. ارمان

    تیر 25, 1402

    اخه ایران با چهارتا هواپیما جنگده و …میتونه بجنگه؟؟؟چهارتا پهپاد برای جنگ جهانی سوم چیکار میکنه اخه؟؟؟؟روسیه پول داره که بتونه بجنگه؟؟؟؟مطمعن باشید چین هم پشت روسیه رو خالی میکنه و به غرب میپیونده.ایران میمونه و روسیه و مجبوریم انقدر پول بدیم به روس ها که خودمون از گرسنگی تلف شیم.اصلا ایران عددی توی جنگ جهانی سوم حساب نمیشه.طالبان الان با ادواتی که از امریکا توش مونده از ما قوی تره.ترکیه الان ده ها برابر از ما قوی تره.مطمعن باشید اگر جنگ جهانی یک طرفش روسیه باشه ما بدبخت خواهیم شد.چون مجبوریم به روس ها باج بدیم وگرنه همون روسیه نامرد مارو از بین خواهد برد.

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به ارمان

      مرداد 23, 1402

      داداش جنستو از کجا گرفتی

      پاسخ

  2. مریم

    دی 23, 1401

    نمیدونم انسان ها تاچه زمانی میخوان،باهم در حال جنگ و تداخل باشند ، امیدوار تا قبل از اینکه بخوان نسل بشر رو نابود کنند ….اینو واقعاجدی میگم ،بتونیم بریم به یه کره دیگه ای …

    پاسخ

  3. کاربر ناشناس

    اسفند 14, 1400

    جالبه ترکیه توشون نبود

    پاسخ

  4. ناشناس

    اسفند 13, 1400

    هیچ جنگی رخ نخواهد داد یعنی جنگ جهانی سوم——-جنگ جهانی سوم چند دهه دیگر رخ خواهد داد

    پاسخ

  5. محمد

    اسفند 13, 1400

    من میگم اگر ایران و چین و روسیه باهم باشند پیروز خواهد شد چون این سه کشور قدرت نظامی بیشتری دارند

    پاسخ

  6. صدرا

    مهر 13, 1400

    جالبه که آلمان توش نیست

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به صدرا

      آبان 1, 1400

      المان بعد از جنگ جهانی دوم از داشتن ارتش محروم شد

      پاسخ

      • صدرا در پاسخ به ناشناس

        آذر 5, 1400

        بعد جنگ جهانی دوم آلمان به ۲ قسمت تقسیم شد بعد توی دهه ۹۰ میلادی دوباره آلمان برگشت الان یه سرچ بزن این همه تانک از نوع لئوپارد رو آلمان برای تزئین نساخته که

        پاسخ

        • Kavehsh در پاسخ به صدرا

          آبان 25, 1401

          المان ارتش داره ۴۷۰۰۰۰ نیروی نظامی داره بخاطر اینکه عضو ناتو حق داشتن بمب اتم داره بعد ازجنگ اوکراین هم اعلام کرد که ارتش بیشتر می کنه المان و ژاپن قدرتمند ترین نیروی دریایی دارن رتبه المان توی نیروی هوایی هم بعد امریکا دومه دو پادگان بزرگ هم تو المان هست که بزرگترین بایگاه دنیا هستن که مال امریکاست و طبق توافق ۱۹۸۸ المان و امریکا متحد کامل هستن بمب های اتمی ام که داره امریکا بهش داده و ژاپن بعد از المان دومین کشور که سیلو های اتمی امریکا توش هست .

          پاسخ

          • مهدی در پاسخ به Kavehsh

            خرداد 1, 1402

            اشتباهه بزرگترین نیروی در یابی با توجه به تعداد کل شناور ها چین و از لحاظ ناو هواپیمابر آمریکا است در مورد نیروی هوایی آمریکا اول و روسیه دوم در مورد نیروی زمینی هم روسیه اول و آمریکا دوم

            پاسخ

  7. ارسطو

    شهریور 7, 1400

    جنگ جهانی سوم هرگز پیش نخواهد امد دنیا دو جنگ جهانی ویرانگر و چندین جنگ منطقه ای را در کشورهای ایران عراق سوریه لبنان اسراییل اکراین قره باغ و… دیده است و اجازه وقوع جنگی مشابه جنگ جهانی دوم را نمی‌ دهد. ولی جنگ جهانی سوم شاید با شکل های متفاوت رخ دهد مانند جنگ سوریه که یک جنگ نیابتی بود و کشورهای زیادی در ان دخیل بود‌ند . جنگ های اقتصادی قوی ترین جنگ هایی هستند که الان در حال وقوع هستند کشورهایی مثل ژاپن و چین این را حقیقت را می‌دانند و دنیا را نیازمند خود کرده اند غرب و آمریکا به انها بیشتر نیاز دارد تا به نفت خاور میانه.

    پاسخ

  8. عرفان

    مرداد 22, 1400

    اگه جنگ جهانی سوم بشه، مطمئن باشین امام زمان ظهور میکنه، چون اگه آمریکا بخواد دست به سلاح هسته‌ای بشه روسیه و چین هم میشن از اون ور آلمان با فرانسه هم میشن پس یعنی چی یعنی دنیا نابود میشه، و تنها کسایی که زنده میمونن فضانوردایی هستن که تو فضان😁

    پاسخ

    • هیچکی در پاسخ به عرفان

      مهر 20, 1401

      پناهگاه های برای ثروتمندان هست زنده خواهند بود

      پاسخ

  9. بهمن

    مرداد 18, 1400

    به نظر من تو جنگ جهانی اول و دوم سلاح هسته‌ای بسیار کم بود و فقط آمریکا سلاح هسته‌ای داشت
    در حال حاضر بیشتر کشورهای قدرتمند سلاح هسته‌ای دارن
    شایدم جنگ جهانی سوم همون آخر زمان باشه…..

    پاسخ

    • Strange در پاسخ به بهمن

      مرداد 1, 1402

      تو جنگ جهانی دوم اولین کشوری که بمب اتم داشت المان نازی بود و اگر هیتلر یک سال دیرتر جنگ رو شروع میکرد قطعا برنده جنگ جهانی کسی جز هیتلر نبود!

      پاسخ

  10. ناشناس

    مرداد 16, 1400

    مثل جنگ جهانی دوم میشه بنظرم ، روسیه تا جایی میتونه حمله کنه و پیروز بشه اما یه جایی ضعیف میشه سلاح کم میاره و امریکا سربازاشو میفرسته به روسیه و روسیه رو میگیره . تمام کشورایی هم که گرفته باشه رو برمیگردونه (ایران هم همینطور چون اخوندا توی جنگ جهانی سوم نیستن)

    پاسخ

  11. امیر

    مرداد 10, 1400

    ایران و چین و کره شمالی و روسیه vs اسرائیل و آمریکا و اوروپا و عربستان

    پاسخ

  12. حامد

    تیر 7, 1400

    قربانی جنگ جهانی سوم آمریکا خواهد بود . اتحاد چین روسیه ایران کره شمالی لبنان عراق سوریه فلسطین یمن و حتی شاید ژاپن کره جنوبی مصر اردن افغانستان ونزوئلا و چندتا کشور دیگه که در قفل و زنجیر آمریکا هستن برای آزادی به کشورهای نامبرده بپیوندن
    یکبار برای همیشه جنگ میشه و پایان این جنگ برای غربی ها خوب تموم نمیشه

    پاسخ

  13. yashar

    اردیبهشت 12, 1400

    به نظرم امریکا بتونه جنگ رو پیروز ازش بیاد بیرون چون امریکا متحدانی داره مثل ناتو که باهم به جای چند ابر قدرت می ایستند اما ایران بیشترین اسیب رو میبینه چون در داغ ترین منطقه جنگی قرار داره گروهک هایی مثل داعش القاعده ووو چند گروهک دیگه که میتونن به ایران حمله ور شوند اما جبهه ایران مثل خود ایران روسیه ترکیه چین کره شمالی پاکستان مصر عراق و سوریه افغانستان و مهم ترین عضو یعنی وی خودم و به نظر من این جنگ جهانی از دو جنگ جهانی که شاهدش بودیم البته یادش بخیر خونین تر خواهد بود چون همه پیشرفت زیادی کردن

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به yashar

      اسفند 20, 1400

      متحد هایی مثل ناتو که دور از جون شما مثل … میترسن که به متحد خودشون اکراین کمک کنن بودن یا نبودنشون فرقی ایجاد نمیکنه

      پاسخ

      • علی در پاسخ به محمد

        بهمن 10, 1401

        همین ناتویی که همه دارن ازش میگن . با ۴۰ و خورده یی عضو نتونست توی افغانستان عزیز کاری بکنه . چی برسه بخاد کشوری رو نابود کنه

        پاسخ

  14. حمید

    اردیبهشت 11, 1400

    همیشه بزرگترا بیشتر اسیب میبینن

    پاسخ

  15. محسن

    آذر 26, 1399

    آمریکا، قربانی جنگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    شوخی میکنید؟؟

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به محسن

      اسفند 2, 1399

      امریکا به ته خط رسیده
      امریکا نابود شدنی است

      پاسخ

      • Batman در پاسخ به محمد

        اسفند 2, 1399

        شاید 100 ها سال دیگه مثل امپراطوری روم نابود بشه اما الان ابرقدرت کل دنیا فعلا خودش هم بخواد نمیتونه نابود بشه.

        پاسخ

    • محمد در پاسخ به محسن

      فروردین 29, 1400

      بله این یه شوخی نیست همون طوری که جنگ جهانی اول و دوم باعث نابودی و یا قربانی شدن کشور های قدرتمندی مثل امپراطوری عثمانی فرانسه و بریتانیا و..شد میتونه امریکا رو هم قربانی کنه قبلا بزرگترین قدرت جهانی تو دست بریتانیا کبیر بود که بر بیش از یک چهارم دنیا حکومت میکرد بعد جنگ جهانی ۲ کم کم و آروم آروم قدرتشو از دست داد اما بجاش آمریکا قدرت گرفت جنگ جهانی همونطور که میتونه کشور هایی رو تضعیف کنه میتونی برخی کسور هارو هم به قدرت برسونه

      پاسخ

      • مانی در پاسخ به محمد

        اردیبهشت 1, 1400

        بله درسته ولی روسیه هم آسیب زیادی میبینه

        پاسخ

    • شهرام در پاسخ به محسن

      اسفند 19, 1400

      بدجوری بشما برخورده انگار.دست کم همینو انگلیسی مینوشتین. اینجوری پارسی بنویسی و از دیگران حمایت کنی معنیش چندان خوشایند نیست

      پاسخ