10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

در اینجا 10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان را به شما معرفی می‌کنیم. این مکان‌ها مکان‌هایی هستند که درباره‌شان داستان‌های مختلفی بر سر زبان است، می‌توان آن‌ها را عجیب‌ترین نقاط زمین دانست که گویی زمان در آن‌ها متوقف شده است. زمانی در این نقاط انسان‌هایی زندگی می‌کردند اما اکنون گویی تنها ارواح در آنجا سکونت دارند.

10. صومعه سن جرج در جنگل سیاه

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

این صومعه در سال 1084-85 در جنگل سیاه و در نزدیکی رودخانه بریگاچ، و از طرف خاندان شوابو کلیسا ساخته شد. سازندگان آن هزلو هسو از خاندان رشنو و ابوت ویلیام بودند. در ابتدا قرار بود این صومعه در منطقه شوابت بالا ساخته شود اما بنا به خواسته ویلیام مکان امروزی انتخاب شد. در بهار و تابستان سال 1084 راهبان صومعه هیرسائو در آن ساکن شده و در 24 ژوئن 1085 این صومعه شروع به کار کرد.

9. هتل دل سالتو، کلمبیا

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

Tequendama Falls یک موزه در سان آنتونیو تیکوندامای کلمبیا است. این ساختمان در سال 1923 به‌عنوان نماد لذت و اشرافیت شهروندان قرن بیستم ساخته شد. سپس در سال 1950 این ساختمان به‌عنوان یک هتل قرن هجدهمی بازسازی شد. سپس در دهه 90 به علت آلودگی رودخانه این هتل متروک شد. امروزه این مکان یک جاذبه توریستی است. امروزه گردشگرانی که از آبشار 157 متری منطقه و طبیعت زیبای آن دیدن می‌کنند به این هتل هم سری می‌زنند. این ساختمان که درست روبه روی آبشار و بر روی تپه قرار دارد، منظره بسیار زیبایی در اختیارتان قرار می‌دهد.

8. شارادا پیت، دره نیلوم، کشمیر – Sharada Peeth

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

معبد مشهور الهه ساراساوتی (شاردا) در کرانه رودخانه نیلوم در دره نیلوم، کشمیر، واقع شده است. کشمیری‌ها به این معبد علاقه وافری دارند. آن‌ها هرروز این معبد را زیارت کرده و از آن طلب دعای خیر می‌کنند. این معبد آخرین بار توسط مهاراجه گلاب سینگ کشمیر بازسازی شد.

7. جزیره برادر شمالی نزدیک شهر نیویورک، نیویورک

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

جزیره North Brother جزیره کوچکی است که در رودخانه شرقی در میان جزیره برانکس و ریکر، در شهر نیویورک واقع شده است. این مکان که در گذشته یک بیمارستان بود امروزه متروکه است. این مکان 400 در 250 متری که کمی از جزیره برادر جنوبی فاصله دارد. این دو جزیره برادر شمالی و جنوبی روی‌هم‌رفته 81422 مترمربع هستند.

6. کراکو، ایتالیا

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

کراکو یک روستای قرون‌وسطایی در منطقه باسیلیکاتا در استان ماترای ایتالیا است. این منطقه از خلیج تارانتو 40 کیلومتر فاصله دارد. این شهر تپه‌ای به‌صورت اشکال مرتفع ساخته شده و با مزارع گندم احاطه شده است. به دلیل زلزله‌های متعدد در سال 1963 این روستا متروک شد.

5. آلاوانتین درگ در نزدیکی پانول هند – alavantin Durg

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

این قلعه روبه روی پرابالگاد قرار گرفته و از بزرگ‌راه بمبئی چون قابل‌مشاهده است. طبق افسانه‌ها این قلعه برای شاهزاده خانمی به نام کالاوانتین ساخته شد. پله‌هایی که به قلعه ختم می‌شوند از دل تپه‌ها کنده شده‌اند. از بالای این تپه می‌توانید قلعه‌های ماتران، چاندری، پب، ارشال و همچنین شهر بمبئی را ببینید. مردم روستای ماچی پرابال در فستیوال شیمگا در بالای قلعه کالاوانتین می‌رقصند. این مردم با این قلعه رابطه نزدیکی داشته و بخشی از فرهنگشان محسوب می‌شود.

4. کولمنسکوپ، بیابان نامیب – Kolmanskop

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

کولمنسکوپ یک شهر ارواح در بیابان نامیب در جنوب نامیبیا است که از شهر بندری لودریتز چند کیلومتر فاصله دارد. دلیل نام‌گذاری این شهر این است که راننده‌ای به نام جانی کولمن در طی یک طوفان ماسه گاری خود را در مقابل یکی از خانه‌ها جا گذاشت. این مکان که در گذشته یک روستای معدنی بود امروزه یک مکان توریستی است که آبجوهای معروفی دارد.

SS Ayrfield. 3، خلیج هامبوش، استرالیا

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

این کشتی به‌گل‌نشسته در آب‌های آرام خلیج هامبوش، غرب سیدنی، استرالیا قرار گرفته و پوشیده از گیاه است. این کشتی 1140 تن وزن و 79.1 متر طول داشت که در سال 1911 در بریتانیا ساخته شد و در سال 1912 به سیدنی آمد. این کشتی توسط دولت خریداری شد و برای حمل‌ونقل کالا از آمریکا در اقیانوس آرام مورداستفاده قرار گرفت.

2. خانه‌های گنبدی، جنوب غرب فلوریدا

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

زیبایی منطقه کپ رومانو در فلوریدا به زیبایی معماری گنبدی این سازه‌ها می‌افزاید. این سازه‌ها در سال 1981 در ناپل ساخته شده و در سال 2005 به جان توستو فروخته شدند. این سازه‌ها از آن زمان در این نقطه قرار گرفته و ارزش منطقه را به 185000 دلار رسانده‌اند.

1. کلبه ماهیگیری، آلمان

10 مکان زیبای متروک در سراسر جهان

کلبه ماهیگیری در پارک ملی برشتسگادن در جنوب شرق ایالت باواریا در ایالت سالزبورگ در اتریش قرار گرفته است. این پارک 210 کیلومترمربعی در سال 1978 ساخته شده و به دولت تعلق دارد. در اطراف این کوه‌ها جنگل‌های انبوه و صخره‌های دیدنی قرار گرفته است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم