مدیرعامل مایکروسافت اعتقاد دارد که هوش مصنوعی نهایت پیشرفت بشریت است

در سال 2016، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نودلا در یک نشست خبری در هند، با تاکید بر پتانسیل زیاد هوش مصنوعی، آن را نهایت پیشرفت بشریت در تکنولوژی خواند.

او اعتقاد دارد که به دلیل تمام پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی کامپیوتر، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع انسان شود. این گفتگو به صورت زنده در صفحه فیس بوک مایکروسافت پخش شد. در این گفتگو یکی از روسای بزرگ‌ترین شرکت تجاری هند نیز شرکت کرد و سپس شراکتش با مایکروسافت را اعلام نمود.

سپس درباره ساختار کورتانا گفتگو نمودند. مایکروسافت کورتانا محصولی از شرکت مایکروسافت آمریکاست. نام این برنامه برگرفته شده از شخصیت کورتاناست که شخصیت دارای هوش مصنوعی در مجموعه هیلو است. این برنامه مانند سیری در سیستم عامل آی‌اواس اپل است. کورتانا منطقه‌ای است و صدای خود را می‌تواند با همهٔ زبان‌ها، فرهنگ و الگوهای گفتار مطابقت دهد و سازگار کند، برای نمونه نسخهٔ انگلستان کورتانا با لهجهٔ بریتانیایی سخن می‌گوید و اصطلاحات بریتانیایی به کار می‌برد. کورتانا به تناسب نیاز کاربر خود را سازگار می‌کند و اطلاعات مربوطه را بر اساس منطقه مانند تیم‌های محلی، کسب‌وکار، سری‌های تلویزیون و… نمایش می‌دهد. با این حال در چند سال گذشته فقط در مناطق خاصی عمل می‌کرد. نودلا اعلام کرد که کورتانا نهایت اهداف ماست.

مایکروسافت معتقد است:

در سال های 2001 تا 2005، کسی به هوش مصنوعی اعتقادی نداشت اما امروزه همه چیز فرق کرده است. امروزه سعی کرده‌ایم که هوش مصنوعی را به سیستم عصبی انسانی شبیه نموده و وظایف انسانی را به آن محول کنیم، نمونه ای از این وظایف عبارتند از قوه ادراک انسانی، گفتار، تشخیص و زبان.

مایکروسافت یکی از پروژه‌های خود در رابطه با هوش مصنوعی را در ایالت پنجاب هند اجرا نمود تا میزان موفقیت این خدمات و میزان رضایت مردم از آن ها را بررسی نماید. در واقع یکی از چالش‌های اصلی این پروژه این است که این سیستم زبان انسانی را کاملا تشخیص دهد، پس باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم