10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

مواد مخدر در اصل برای درمان بیماری و کاهش درد در دارو استفاده می‌شد. رفته‌رفته مردم برای استفاده از تأثیرات آن از آن سوءاستفاده کرده و به شرایط خطرناک و حتی مرگ دچار شدند. در این لیست 10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

10. شربت بنفش

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

شربت بنفش نوعی ماده مخدر است که در دهه 90 توسط هیپ‌هاپ‌ها مورداستفاده قرار گرفت. این شربت از ترکیب شربت سرماخوردگی که حاوی کدئین و پرومتازین با نوشابه گازدار مانند اسپرایت یا مونتین دو، تهیه می‌شود. گاهی اوقات شکلات Jolly Rancher نیز به دلیل رنگ و شیرینی‌اش به آن اضافه می‌شود. این ترکیب به فرد آرامش بخشیده و او را خوشحال می‌کند.

در مصرف‌کنندگان این شربت چندین مرگ گزارش شده است. در سال 2000 دی جی اسکرو به دلیل نوشیدن الکل کدئین پرومتازین از دنیا رفت. حداقل سه رپر یا تهیه‌کننده هیپ‌هاپ براثر مصرف این ماده از دنیا رفته‌اند.

9. کروکدیل

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

دزومورفین که نوعی مورفین است به‌عنوان کروکدیل هم شناخته می‌شود. این ماده مخدر جدید از سال 2002 در روسیه استفاده شد. این ماده مخدر از ترکیب کدئین، تینر، گازوئیل، ید، هیدروکلریک اسید و فسفر قرمز کبریت، تهیه می‌شود.

این ماده یکی از کشنده‌ترین مواد مخدر است که در عرض یک یا دو سال به زندگی مصرف‌کننده خاتمه می‌دهد. ازآنجایی‌که قیمت این ماده مخدر از هروئین کمتر است به‌جای آن استفاده می‌شود. دلیل نام‌گذاری این ماده مخدر این است که پوست مصرف‌کننده را سبز و پوسیده می‌کند. اگر این ماده مخدر تزریق شده و از یک رگ بگذرد در پوست آبسه ایجاد می‌کند. متخصصان معتقدند که این ماده مخدر قوی‌ترین نوع اعتیاد را ایجاد کرده و سخت‌ترین مراحل درمان را دارد.

8. فن‌سیکلیدین

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

فن‌سیکلیدین نوعی ماده مخدر کریستال مصنوعی است که به‌عنوان ماده بیهوشی استفاده می‌شد اما عواقب آن باعث شد که مصرف آن متوقف شود. فن‌سیکلیدین پودرشده به‌تنهایی یا به همراه ماری‌جوانا استعمال می‌شود. علائم مصرف زیاد فن‌سیکلیدین عبارت‌اند از پارانویا، هذیان، تمایل به خودکشی و زوال شخصیت.

7. نمک حمام

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

نمک حمام نوعی ماده مخدر صنعتی است که جایگزین ارزانی برای مواد مخدر گران‌تر مانند مت آمفتامین یا کوکائین محسوب می‌شود. این ماده مخدر به‌عنوان یک ماده مخدر خوراکی، تزریقی و یا استعمالی، مصرف می‌شود. مصرف‌کننده‌های این ماده مخدر حالت‌های خشونت‌آمیز و رفتارهای تخریب‌کننده نشان می‌دهند و هیچ چیزی نمی‌تواند آن‌ها را متوقف کند. بسیاری از مصرف‌کننده‌های این ماده مخدر به مرگ دچار شده‌اند.

6. هیوسین

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

هیوسینیا اسکوپولامین که به‌عنوان نفس مرگ هم شناخته می‌شود یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدر جهان است که مصرف‌کننده را به یک زامبی تبدیل می‌کند که نمی‌تواند رفتارش را کنترل کند. مصرف زیاد این ماده مخدر به نارسایی تنفسی و مرگ منجر می‌شود.

این ماده مخدر بیشتر در کلمبیا استفاده شده و گاهی اوقات برای تجاوز به افراد استفاده می‌شود زیرا قربانی را تا 24 ساعت یا بیشتر بی‌هوش می‌کند.

5. ونگا

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

ونگا بدترین ماده مخدر آفریقای جنوبی است که از مخلوط ماری‌جوانا، هروئین، داروهای ضدویروسی، مرگ موش و اسید تهیه می‌شود. این ماده معمولاً برای درمان HIV استفاده می‌شود و به دلیل آمار بالای مبتلایان به این ویروس در آفریقای جنوبی، مصرف آن در آنجا به‌شدت زیاد است.

مصرف‌کنندگان این ماده مخدر معمولاً آرام و ریلکس می‌شوند. اما این حالت فقط 6 تا 24 ساعت تأثیر دارد و پس‌ازآن مصرف‌کننده به عوارضی مانند درد شکم و تهوع دچار می‌شوند که برای رفع آن‌ها باید دوباره این ماده را مصرف کنند.

4. مت آمفتامین

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

مت آمفتامین یا شیشه یک ماده مخدر بسیار قوی است که تمام سنین از آن استفاده می‌کنند. مصرف این ماده انرژی فرد را افزایش می‌دهد و پس از از بین رفتن تأثیران فرد حالت روحی بدی را تجربه می‌کند. مصرف بلندمدت شیشه زوال مغز، ناتوانی در تفکر و مرگ را منجر می‌شود.

3. هروئین

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

هروئین یا دیامورفین نیز برای آرامش استفاده می‌شود و از مورفین به دست آمده از دانه‌های خشخاش به دست می‌آید. این ماده به‌صورت تزریقی، استعمالی یا استنشاقی، استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که مصرف این ماده افزایش یافته افراد بسیاری براثر مصرف آن از بین می‌روند. همچنین تأثیرات بلندمدت آن باعث زوال عقل، ناتوانی در تفکر و عدم کنترل رفتار، می‌شود.

2. کوکائین

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

کوکائین یا کوک یک ماده مخدر قوی است که از برگ‌های گیاه کوکا در آمریکای جنوبی به دست می‌آید. اگرچه این ماده گاهی اوقات برای مصارف پزشکی استفاده می‌شود اما یک ماده مخدر غیرقانونی است. کوکائین به‌صورت استنشاقی یا مالیدن روی لثه مصرف می‌شود. گاهی اوقات هم در آب حل شده و تزریق می‌شود. گاهی اوقات هم برخی افراد آن را با هروئین مخلوط کرده و تزریق می‌کنند. مصرف بلندمدت کوکائین به ناتوانی در حرکت، پارانویای شدید و توهم شنیداری، منجر می‌شود.

1. کارفنتانیل

10 مواد مخدر خیابانی مرگ‌بار در جهان

کارفنتانیل خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین ماده مخدر جهان است که اولین بار در سال 1970 کشف شد و برای بی‌هوش کردن حیوانات بزرگ باغ‌وحش استفاده می‌شد. این ماده مخدر 100 برابر قوی‌تر از فنتانیل و 50 برابر قوی‌تر از هروئین است. این ماده آن‌قدر خطرناک است که در جنگ آن را به‌عنوان یک ماده شیمیایی ممنوع کردند. طبق گزارش سازمان دارویی آمریکا این ماده قوی‌ترین ماده مخدر جهان است. در چین این ماده به‌صورت قانونی تولید شده و به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم