غم انگیزترین فیلم‌های اسکاری تاریخ سینما که تماشای آن‌ها اشک‌تان را درمی‌آورد

جایزه اسکار به بهترین فیلم‌ها داده می‌شود. این جایزه از سال 1929 به بهترین‌های سینما اهدا می‌شود. امروزه هم بهترین فیلم‌های هالیوود این مجسمه طلایی را به خانه می‌برند. این فیلم‌ها داستان‌های مختلف از عشق، جنگ، پیروزی و غم را نشان می‌دهند. در این مقاله غم انگیزترین فیلم‌های اسکاری تاریخ سینما را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تایتانیک – Titanic – 1997

از زمانی که فیلم “تایتانیک” ساخته “جیمز کامرون” با آهنگ سینمای “سلن دیون” به سینماها آمد بیست سال گذشته. این فیلم که از زمان اکران “همه‌چیز دربارهٔ ایو” (All About Eve) پرافتخارترین فیلم اسکاری است، یکی از غم انگیزترین هاست چون واقعه غرق شدن قطار در آن کاملاً واقعی بود. با این وجود دلیل اصلی غم انگیز بودن داستان داستان عاشقانه آن است. این فیلم به خاطر روایت جذاب و جنبه‌های بصری در گیشه درخشید.

همچنین بخوانید: بازیگران موردعلاقه ما در فیلم تایتانیک پس از 20 سال


9. زیبایی آمریکایی – American Beauty – 1999

“زیبایی آمریکایی” داستان زندگی میانسالی و افسردگی و آشفتگی این دوران است که ممکن است خیلی‌ها تجربه کرده باشند. این فیلم اسکاری “سام مندس” (Sam Mendes) یکی از بهترین فیلم‌های اسکاری با طنز تلخ است. مادی گرایی طبقه متوسط و پوچی زندگی این فیلم را به یک اثر غم انگیز تبدیل می‌کند.


8. محبوب میلیون دلاری – Million Dollar Baby – 2004

داستانی که به عنوان یک فیلم بوکس شروع می‌شود به یکی از بهترین‌ها تبدیل خواهد شد. این فیلم از “کلینت ایستوود” (Clint Eastwood) داستان مگی است که آرزو دارد با موفقیت در رشته ورزشی مشکلات زندگی را فراموش کند. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار شد که یکی از آن‌ها جایزه بهترین بازیگر زن برای “هیلاری سوانک” (Hilary Swank) بود. با این فیلم درباره مسابقات بوکس است اما با دیدن آن حتماً اشکتان درمی آید.


7. کریمر علیه کریمر – Kramer Vs. Kramer – 1979

داستانی دو ساعته با هنرمندی “داستین هافمن” (Dustin Hoffman) و “مریل استریپ” (Meryl Streep) درباره جدایی و طلاق. این فیلم زیبا و خیره کننده در مراسم اسکار سال 1979 برنده 5 جایزه اسکار شد.


6. فارست گامپ – Forrest Gump – 1994

داستان عاشقانه فارست گامپ و جنی یک داستان تراژدی است که لابلای ماجراجویی‌های دیگر فارست گم می‌شود. اجرای “تام هنکس” (Tom Hanks) جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. این فیلم با صحنه‌های جنگ و پایان خیره کننده‌اش تماشایی شده است. فیلم با وجود لحظات زیبایش یکی از غم انگیزترین فیلم‌های اسکاری است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هنکس که باید تماشا کنید


5. بر باد رفته – Gone With The Wind – 1939

یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ساخته “ویکتور فلمینگ” (Victor Fleming) در سال 1939. این فیلم عاشقانه با زیرلایه های جنگی همتای زیادی ندارد. اجرای “ویوین لی” (Vivien Leigh) و “کلارک گیبل” (Clark Gable) پس از سال‌ها هنوز دیدنی است. فیلم در کنار داستان عاشقانه خود به مسائل تاریخی و ماجراهای آمریکایی آفریقایی‌ها می‌پردازد. این فیلم توانست شیوه نمایش بازیگران آفریقایی آمریکایی در سینما را عوض کند و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ سینماست.


4. پل رودخانه کوای – The Bridge On The River Kwai – 1957

یکی از غم انگیزترین فیلم‌های اسکاری این لیست که یک فیلم حنگی است. “دیوید لین” (David Lean) فیلم را ساخت و “الک گینس” (Alec Guinness) در آن حضور داشت. فیلم اصلی پیچیده و چند لایه است که از دیدن آن لذت می‌برید. فقط حواستان باشد که حتماً اشکتان درمی آید.


3. در جبهه غرب خبری نیست – All Quiet On The Western Front – 1930

یکی دیگر از غم انگیزترین فیلم‌های اسکاری که یک فیلم جنگی است و تصویری واقعی از وحشت دوران جنگ را به نمایش می‌گذارد. “آدولف هیتلر” به خاطر پیام ضدجنگی فیلم آن را نفی کرد، اما تماشاگران امروزی باید این فیلم را تماشا کنند. این فیلم جز فهرست ملی ثبت فیلم آمریکاست.


2. 12 سال بردگی – 12 Years A Slave

با وجود حقیقت تلخ بردگی هر فیلمی درباره آن می‌تواند دردناک باشد. این فیلم اقتباسی از خاطرات برده‌ها در سال 1853 یک اثر غم انگیز است که در سال 2013 ساخته شد. داستان درباره یک مرد سیاهپوست آزاد است که ربوده شده و به عنوان برده فروخته می‌شود. “استیو مک کوئین” (Steve McQueen) کارگردان فیلم یکی از سخت‌ترین اتفاقات تاریخ آمریکا را نشان می‌دهد و یک فیلم تلخ می‌سازد.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر تاریخ درباره بردگی


1. فهرست شیندلر – Schindler’s List – 1993

فیلمی به کارگردانی “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) درباره هولوکاست. “اسکار شیندلر” یک آلمانی است که با نفوذ و موقعیت مالی خود سعی می‌کند یهودی‌ها را فراری دهد. اسپیلبرگ توانست وحشت هولوکاست را خوب نشان دهد. تصاویر پایانی فیلم در ذهنتان میخکوب می‌شود. عناصر اکشن و تراژیک فیلم نقاط مهمی در تاریخ بشریت را نشان می‌دهند. پس حتماً فراموش نشدنی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم