معرفی فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)

فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri یکی از درام‌های انتقام‌جویانه برتر در دهه گذشته است که چندین جایزه در کارنامه‌اش دارد.

این فیلم که با اجرای فوق‌العاده قوی و هماهنگ بازیگرانش همراه بوده، در مدت زمان یک ساعت و پنجاه دقیقه‌ای خود نمایشی از عدالت‌خواهی یک مادر داغ‌دیده، تغییر و تحول شخصیت‌ها و چالش‌های ریز و درشت زندگی را مقابل دیدگان مخاطبش قرار می‌دهد.

در ادامه‌ی این مقاله به معرفی فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)
  • ژانر: دارم، جنایی، کمدی
  • کارگردان: “مارتین مک دونا” (Martin McDonagh)
  • بازیگران: “فرانسیس مک دورمند”، “وودی هارلسون”، “سم راکول”
  • سال تولید: 2017
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، برنده چهار جایزه بفتا و دو گلدن گلوب دیگر
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90/100

تریلر فیلم

آیا قانون همیشه پاسخگوی نیاز شهروندان است؟ یا گاهی چیزی فراتر از یک پرونده جنایت محلی قادر به عدالت‌خواهی خواهد بود؟ چیزی مانند احساسات شدید یک مادر داغ‌دیده که فرزندش را از دست داده است و حالا برای پیدا کردن قاتل تنها دخترش تصمیم گرفته خودش دست به‌کار شود.

فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” با چنین داستانی آغاز می‌شود و رفته‌رفته احساسات مخاطبش را درگیر کرده و با کارکترها همراه می‌کند. فرانسیس مک‌دورمند در این فیلم نقش زنی را ایفا می‌کند که هفت‌ماه پس از به قتل رسیدن دخترش توسط فردی متجاوزگر و تلاش‌های بی‌ثمر پلیس برای یافتن قاتل او، خودش را برای پیدا کردن قاتل آماده کرده و وارد میدان مبارزه با پلیس می‌شود.

مک‌دورمند که برای بازی بی‌نظیر خود در نقش میلدرد هایز در فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” برنده جایزه اسکار شد، با تسلط کافی بر نقشش چنان توجه بیننده را به خود جلب می‌کند که محال از در صحنه‌هایی که او حضور دارد از بازی و نحوه‌ی بیان دیالوگ هایش لذت نبرید.

فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” با اینکه روایتش را قدرتمند آغاز کرده و افتتاحیه‌ای همراه با کمدی دلنشین و بعضا تند دارد، رفته‌رفته به دام برخی کلیشه‌های سینمایی افتاده و از فضای ابتدایی‌اش فاصله می‌گیرد؛ فضایی که در واقع فرصتی برای هرچه بیشتر منحصر به فردتر شدن فیلم بوده‌است و توانایی تبدیل فیلم از یک اثر عامه‌پسند به اثری خاص را داشته‌است.

اما “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” تمرکز داستانش را تنها بر روی یک شخصیت قرار نداده و با به میان آوردن شخصیت‌های فرعی داستان، روایتش را عمیق‌تر کرده‌است. به‌طوری که در پایان داستان همکاری دو کارکتری که در ابتدا مقابل یکدیگر بودند را می‌بینیم که بعد از حوادث بسیار، تغییر کرده‌اند و حالا برای هدفی مشترک مبارزه خواهند کرد.

مبارزه افراد با قوانین محلی شاید در فیلم‌های دیگر سینمای هالیوود با جدیت دنبال شده‌باشند اما در فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” کارگردان با ایجاد همزمان فضایی طنزآمیز و غم‌انگیز، روایتی را پدید آورده‌است که گاهی خشن و بی‌رحم بوده و گاهی هم دلگرم‌کننده و زیبا می‌شود. فیلمی که هم ما را می‌خنداند و هم ناراحتمان می‌کند ارزش یک بار دیدن را دارد!

تصاویری از فیلم “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم