معرفی فیلم “برانسون” (Bronson)

فیلم “برانسون” اثری است که منتقدین روزنامه نیویورک تایمز فیلم “برانسون” را مانند نمایشی تک گویی از فیلم “پرتقال کوکی” اثر “استنلی کوبریک” توصیف کرده‌اند.

“برانسون” فیلمی است که استعداد و هنر بازیگری  تام هاردی  را یک بار برای همیشه ثابت کرده و بیننده‌اش را میخوب می‌کند.

اگر به تماشای فیلم‌هایی که کارکتری عجیب و غریب را به‌تصویر می‌کشند علاقه دارید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

در ادامه با معرفی کامل فیلم Bronson همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “برانسون” (Bronson)
  • ژانر: درام، جنایی، هیجان انگیز، بیوگرافی
  • کارگردان: “نیک.لاس ویندینگ رفن” (Nicolas Winding Refn)
  • بازیگران: “تام هاردی”، “جولیت اولدفیلد”، “آماندا برتون”
  • سال تولید: 2008
  • جوایز: برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مستقل فیلم بریتانیا
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 76/100

تریلر فیلم

“چارلز برانسون” نام شخصیتی است که هاردی به زیبایی تمام در این فیلم در نقش وی ظاهر شده؛ مردی ضد اجتماع، عصبی مزاج و خشمگین که تقریبا تمام چهل سال گذشته را در زندان‌های مختلف و در انفرادی به سر برده‌است.

یک خلافکار بریتانیایی که دست به هر کار خشونت‌آمیزی می‌زند فقط برای اینکه توجهی از سمت دیگران به‌دست آورد؛ توجهی که هیچوقت برایش کافی نبوده و او را مدام تشنه‌تر و خطرناک‌تر از قبل می‌کند.

با پیش رفتن داستان و هم‌پا شدن با این شخصیت، متوجه می‌شویم که “چارلز برانسون” کودکی بسیار سخت و دشواری داشته و از همان دوران رفتارهای خشن و غیرعادی نشان می‌داده‌است. بعدها نیز افزایش رفتارهای خشن او باعث شد تنبیه شده و از او یک فرد خطرناک و ضداجتماع ساخته‌است.

با این همه، هرچه بیشتر با این شخصیت آشنا می‌شویم نمی‌توانیم او را صرفا یک روانی خشن بدانیم؛ زیرا او یک بوکسور ماهر، یک بشر دوست و یک هنرمند است که از آثار “سالوادور دالی” استقبال می‌کند و حتی در بدترین شرایط زندان هم مانند یک پادشاه زندگی می‌کند.

فیلم “برانسون” کاملا شخصیت‌محور بوده و روایتش تماما درخدمت رفتارهای شخصیت اولش یعنی چارلز است؛ او گاهی آرام است و گاهی تند و خشن رفتار می‌کند؛ لحظه‌ای گوشه‌گیر می‌شود و لحظه‌ای دیگر آنقر حرف می‌زند و برای رسیدن به چیزی تلاش می‌کند که ریتم داستان را هم با خودش تند و طوفانی کرده و بیننده را غافلگیر می‌کند.

فضاسازی مناسب، گریم و چهره‌پردازی‌های دقیق، استفاده از دیالوگ‌های به‌جا و ترکیب رنگ‌های هر سکانس در فیلم “برانسون” به گیرا شدن و لذت بردن مخاطب از این اثر کمک زیادی کرده‌است. این فیلم را می‌توان از آن دسته فیلم‌های ارزشمندی دانست که همواره نادیده گرفته‌شده‌اند و باید در لیست تماشای هر فیلمبازی قرار بگیرد.

تصاویری از فیلم “برانسون”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم