معرفی فیلم “فارگو” (Fargo)

فیلم “فارگو” را می‌توان یکی از آثار پیشرو در ژانر کمدی سیاه دانست که با داستانی چندلایه و اجراهایی دوست‌داشتنی روایت بی‌نظیری از جنایت و آشفتگی‌های ناخواسته‌ی زندگی را تحویلمان می‌دهد.

این فیلم یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌های دهه نود میلادی بوده که بعدها منبع الهامی برای ساخت سریالی به همین نام شد و توجه به جزئیاتش شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در ادامه‌ی این مقاله به معرفی فیلم جنایی Fargo پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “فارگو” (Fargo)
  • ژانر: درام، جنایی
  • کارگردان: “جوئل کوئن” (Joel Coen)
  • بازیگران: “فرانسیس مک دورمند”، “ویلیام اچ میسی”، “استیو بوشمی”
  • سال تولید: 1996
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه اورجینال،  برنده جایزه کن بهترین کارگردانی
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94/100

تریلر فیلم

داستان فیلم “فارگو” با یک گروگان گیری جعلی آغاز شده و در نقطه‌ای به پایان می‌رسد که ما نیز مانند کارکتر پلیس داستان به این فکر می‌کنیم که آیا پول ارزش این همه زندگی از دست‌رفته را دارد؟

داستان فیلم واقعی بوده و در ایالت پاکوتای شمالی در جریان است؛ زمستان 1987 مردی به‌نام جری لاندرگارد که مدیر اجرایی نمایشگاه اتوموبیل است تصمیم عجیبی برای به‌دست آوردن مقداری پول می‌گیرد.

در سکانس آغازین فیلم شخصیت جری را می‌بینیم که ظاهرا با دو فرد خلافکار قرار ملاقاتی دارد و با قرض دادن یک ماشین از آنها می‌خواهد تا همسرش را به صورت نمادین گروگان بگیرند تا در ازای آزادی او جری بتواند مقدار زیادی پول از پدر همسرش، وید، قرض بگیرد.

بعد از مدت کوتاهی، جری پس از اینکه پیشنهاد سرمایه گذاری‌اش توسط وید موردقبول واقع می‌شود، از معامله‌اش درباره‌ی گروگان‌گیری همسرش صرف‌نظر می‌کند اما زمانی که دیگر برای لغو این قرارداد خیلی دیر شده و کار از کار گذشته‌است.

پس از ربوده شدن همسر جری، داستان فیلم هم پیچیده‌تر و اتفاقات آن خطرناک‌تر می‌شوند؛ دو فرد خلافکار مسبب سه قتل می‌شوند که پای پلیس را یه ماجرا باز می‌کند و به دنبال آن نیز حوادث ناخواسته‌ای یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و روایت فیلم را جلو می‌برند.

فیلم “فارگو” با تکیه بر کارکترهایش داستانش را جلو برده و در این میان استفاده‌ی خوبی هم از عناصر سینمایی مانند شات‌های زیبا و کارگردانی و نورپردازی قوی کرده‌است. اجرای بازیگران و همینطور دیالوگ‌هایی که میان آنها رد و بدل می‌شود هم بار طنز داستان را بر دوش کشیده و تماشای فیلم را لذت‌بخش کرده‌است.

فیلم تماما در اختیار کارکترها بوده و در گوشه و کنار آن خیلی خوب می‌توان امضای خاص برادران کوئن را پیدا کرد؛ از نحوه‌ی کارگردانی و روایت داستان گرفته، تا حال و هوای جاک بر فیلم و نقش‌‌آفرینی بازیگران.

فیلم “فارگو” نه پیچیده و غیرقابل فهم است و نه آنقدرها ساده که بتوان به چشم یک فیلم سرگرم‌کننده به آن نگاه کرد، این فیلم راهش را می‌شناسد و با دقت در مسیر کنجکاو کردن بیننده و کشاندن او تا پایان ماجرا عمل می‌کند. برای همین است که بعد از گذشت دو دهه به اثری کلاسیک تبدیل شده که تماشایش بر هر سینمادوستی واجب است.

تصاویری از فیلم “فارگو”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم