“کیم کی-دوک”، کارگردان نامدار کره‌ای، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت

به گزارش منابع رسمی، “کیم کی-دوک” (Kim Ki-duk)، کارگردان اهل کره‌جنوبی، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن 59سالگی از دنیا رفته‌است. این کارگردان در کشور لاتویا و درحال فیلمبرداری پروژه جدیدش بوده‌ که به بیماری کرونا مبتلا شده و صبح امروز در بیمارستان فوت کرده‌است.

کیم یکی از اولین کارگردانان کره‌ای بود که شهرتی جهانی به دست آورد و درام‌هایی شگفت‌انگیز مثل “بهار، تابستان، پاییز، زمستان… و بهار” (Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring) در سال ۲۰۰۳ و “جزیره” (The Isle) در سال ۲۰۰۰ را خلق کرد.

هرچند چندین فیلم او در فستیوال‌های سینمایی جوایز کسب کرد، اما بعضی از آثارش به علت نمایش خشونت علیه حیوانات و انسان‌ها با انتقاد مواجه می‌شدند. با وجود شهرت جهانی، این کارگردان با صنعت فیلمسازی کره رابطه‌ی قابل توجهی نداشت. کیم معمولا نویسندگی، کارگردانی، تدوین و فیلمبرداری آثارش را خودش انجام می‌داد و پروژه‌ها را با کمترین بودجه به پایان می رساند.

وی در سال ۲۰۱۵ برای تولید فیلم چینی “خدا کیست” (Who Is God) با بودجه‌ی ۳۷ میلیون دلاری قرارداد بست. این رقم نزدیک به سه برابر بودجه‌ی تمامی فیلم‌های پیشین او بود. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کیم توسط یک بازیگر زن به آزار جنسی متهم شد. این پرونده به علت عدم وجود مدرک کافی پیشرفت نکرد. او به فاصله‌ی کوتاهی پس از آن فیلم “انسان، مکان، زمان و انسان” (Human, Space, Time and Human) را ساخت و به جشنواره‌ برلین برد. در همین سال مدارک بیشتری از اعمال خشونت او علیه زنان پدیدار شد و سه بازیگر زن او را متهم کردند.

آخرین فیلمی که توسط این کارگردان ساخته شد، فیلم روسی زبان “منحل کردن” (Dissolve) بود که در جنشواره فیلم کن سال 2019 نیز به اکران درآمد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم