فیلم Dune از تقویم 2020 حذف و به اواخر سال 2021 موکول شد

بعد از گذشت حدود یک ماه از انتشار اولین تریلر رسمی فیلم مورد انتظار “تل‌ماسه” (Dune) و درحالی که تنها دو ماه دیگر به اکران رسمی این فیلم زمان باقی مانده بود، کمپانی برادران وارنر طی خبری از تاخیر نه ماهه در اکران این فیلم علمی-تخیلی خبر داد و تاریخ جدید اکران آن را ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) اعلام کرد.

به نظر می‌رسد که این تصمیم به دنبال عملکرد ضعیف فیلم‌های درحال اکران گرفته شده و تا زمانی که روند رو به افزایش بیماری کرونا ادامه داشته باشد، شاهد تعطیلی سینماها و عدم تمایل بازگشت علاقه‌مندان به سالن‌های سینما خواهیم بود. فیلم پرستاره “تل‌ماسه” یکی از فیلم‌های بلاک‌باستری و مهم سال 2020 به شمار می‌رفت که طرفداران امیدوار بودند تا پایان سال جاری شاهد اکران سراسری آن باشند.

“دنی ویلنوو” (Denis Villeneuve) ، کارگردان ۵۱ ساله کانادایی، که فیلم‌هایی مثل “ورود” (Arrival)، “سیکاریو” (Sicario) و “دشمن” (Enemy) را کارگردانی کرده است، کارگردانی ربیوت فیلم “تپه” را بر عهده داشته است.

داستان فیلم “تپه” بر اساس رمان‌های علمی- تخیلی و حماسی نوشته “فرانک هربرت” نوشته شده است. کتاب “تپه” در سال ۱۹۶۵ میلادی نوشته شده است و داستان مبارزات خانواده‌های اشرافی در آینده برای تسلط بر سفرهای فضایی و دانش فضانوردی را روایت می‌کند. خاندان “اتریدز” درحال مبارزه برای دست‌یابی به قدرت هستند و با خیانت امپراطور و دیگر خاندان‌های پر قدرت رو به رو می‌شوند. “پاول”، فرزند جوان خاندان اتریدز (با بازی تیموتی شالامی)، مجبور می‌شود همراه با مادر خود، بانو “جسیکا” (با بازی ربکا فرگوسن)، به سرزمینی بیابانی و دور افتاده سفر کند. در آنجا آنها با خاندان بومی “فریمن” ملاقات می‌کنند و “پاول” بر اساس یک پیشگویی، رهبر مذهبی آنها می‌شود. “خاویر بادرم” نقش “استیلگارد”، رهبر بومیان را بازی خواهد کرد. “جاش برولین” نیز قرار است نقش مرد مبارزی به نام “گاردنی هلک” را بازی کند که در لباس نوازنده‌ای دوره گرد پنهان شده است. او در بیدار شدن نیروهای مافوق طبیعی خاندان “اتریدز” و اتفاق افتادن انقلاب نقش کلیدی دارد. “جیسون موموآ” هم نقش “دوکان آیداهو” را در این فیلم بازی خواهد کرد. “دوکان” جنگجویی خشن است که در خدمت خاندان “آتریدز” است و از آن ها محافظت می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم