معرفی فیلم “دفترچه امیدبخش” (Silver Linings Playbook)؛ عاشقانه‌ای که از دل یک دیوانگی برمی‌خیزد

گاهی اوقات به تماشای فیلمی نیاز داریم که حقیقت تلخ زندگی را طوری نشانمان دهد که احساس سرزندگی کنیم و به بهتر شدن اوضاع امیدوار شویم! فیلم “دفترچه امیدبخش” چنین فیلمی است، فیلمی که با شخصیت‌های دیوانه‌اش داستانی کمدی و عاشقانه را تحویلمان می‌دهد. شخصیت‌هایی که هر کدامشان کامل کننده داستان فیلم هستند و می‌توانند برای همیشه در زمره بهترین‌ کارکترهای سینمایی جای گیرند. “دفترچه امیدبخش” بدون شک یکی از بهترین آثار ژانر کمدی-عاشقانه دهه اخیر است که داستان فراموش‌نشدنی و کارکترهای جذابش هیچوقت از ذهن مخاطب پاک نمی‌شود. در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “دفترچه امیدبخش” (Silver Linings Playbook)
  • ژانر: درام، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: “دیوید او راسل” (David O. Russell)
  • بازیگران: “جنیفر لارنس”، “بردلی کوپر”، “رابرت دنیرو”، “جکی ویور”
  • سال تولید: 2012
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای جنیفر لارنس و نامزد پنج اسکار در بخش‌های دیگر
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92/100

تریلر فیلم

تاکنون فیلم‌های زیادی با موضوع مشکلات روانی افراد ساخته شده که هر کدام در نوع خودشان تماشایی هستند، اما فیلم “دفترچه امیدبخش” با تمام فیلم‌هایی که با این مضمون دیده‌ایم فرق می‌کند؛ شاید مهم‌ترین دلیل آن هم کنار هم قرار دادن شخصیت‌هایی باشد که از بیان و ابراز قسمت تاریک و دیوانه وجود خودشان هیچ ابایی نداشته و تصمیم گرفته‌اند با آن به زندگی معمولی‌شان ادامه دهند. خوشبختانه تیم بازیگری این فیلم متشکل از حرفه‌ای‌ترین بازیگران سینما بوده که باعث شده هرکدامشان با هنر و استعداد خود، هویت قابل لمس و خیره‌کننده‌ای به کارکترهایشان بدهند.

داستان فیلم “دفترچه امیدبخش” از این قرار است: پت (با بازی بردلی کوپر)  که به دلیل کتک زدن مردی که با زنش رابطه داشته در بیمارستان بستری بوده و به اختلال دوقطبی دچار شده، پس از مرخص شدن در خانه والدینش به سر می‌برد. او دوست دارد همسر سابقش را یافته و دوباره در کنار او باشد؛ اما قوانین بیمارستان روانی که برای او وضع شده مانع رسیدن او به خواسته‌اش است. پت پس از ملاقات با یک زن افسرده به نام تیفانی (با بازی جنیفر لارنس)، متوجه می‌شود که او تنها کسی است که می‌تواند نامه‌ای از طرف پت به دست همسرش برساند. اما تیفانی تنها زمانی حاضر به انجام این کار است که پت او را در مسابقه رقص شب کریسمس همراهی کند. به این ترتیب این دو نفر برای رقابت در مسابقه رقص باهم تمرین می‌کنند.

فیلم “دفترچه امیدبخش” هر لحظه پرتنش‌تر و جذاب‌تر می‌شود و درست زمانی که فکر می‌کنیم به پایان داستان نزدیک شده‌ایم با یک اتفاق هیجانی دیگر شگفت‌زدمان می‌کند. اتفاقی که انجام آن از شخصیت‌های درگیر داستان بعید نبوده و فقط هیجان و جذابیت داستان را بیشتر و بیشتر می‌کند.

“دفترچه امیدبخش” داستان آدم‌های شکست‌خورده‌ای است که تصمیم می‌گیرند از یک جایی به بعد در مسیر متفاوتی قدم بگذارند و با پذیرفتن ریسک‌های زندگی، گذشته را رها کنند. می‌توان گفت این فیلم برای افراد زیادی در زمره آثار الهام‌بخشی قرار می‌گیرد که باید به صورت دوره‌ای تماشا کنند.

تصاویری از فیلم “دفترچه امیدبخش”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم