معرفی فیلم “هنوز آلیس” (Still Alice)؛ روایتی غم‌انگیز از پذیرفتن ناخواسته‌های زندگی

فیلم “هنوز آلیس” با بازی درخشان جولیان مور، داستانی عمیقا ناراحت‌کننده را روایت می‌کند که بعد از دیدن آن شاید تا مدت‌ها درگیرش باشید. “هنوز آلیس” از آن دسته فیلم‌هایی است که برای همراه کردن مخاطب با خود به جای به‌کار بردن دیالوگ‌های عمیق و یا فلسفی، از اتفاقات روزمره زندگی و احساسات شفافی استفاده کرده‌ که به این وسیله حس همدردی را در مخاطبش بیشتر کرده‌است. “هنوز آلیس” با وجود داستان غم‌انگیزی که دارد، می‌تواند درس بزرگی برای زندگی و برخورد با پیشامدهای آن باشد. در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “هنوز آلیس” (Still Alice)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: ریچارد گلتزر (Richard Glatzer)
  • بازیگران: جولیان مور، کریستن استوارت، الک بالدوین
  • سال تولید: 2014
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای جولیان مور
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 85/100

تریلر فیلم

همه ما در زندگی به دنبال اهدافی هستیم که برای رسیدن به آنها سخت تلاش می‌کنیم و حتی در مواقعی حاضریم از خواسته‌هایمان دست بکشیم تا به موفقیت برسیم. اما چه چیزی می‌تواند این موفقیت را بعد از حاصل شدنش از ما بگیرد؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ممکن است بعد از سال‌ها زندگی همراه با تجربه کردن خاطرات تلخ و شیرین و رسیدن به موفقیت‌های کوچک و بزرگ ناگهان همه‌چیز را فراموش کنید؟ چند درصد از ما حاضر به ادامه دادن چنین شرایطی هستیم؟ آیا در این شرایط مرگ را به زندگی ترجیح نمی‌دهیم؟

فیلم “هنوز آلیس” فیلمی است که نگاهی عمیقا دلسوزانه به زندگی کسی دارد که به تدریج توانایی‌هایش را در اثر بیماری آلزایمر از دست می‌دهد و در عین حال در تلاش است که زندگی و روابط نرمال خود را حفظ کند.

داستان “هنوز آلیس “داستان غم‌انگیز استاد زبان شناسی‌ای (با بازی جولیان مور) است که با بیماری آلزایمر مواجه می‌شود. این داستان در زندگی شخصی ریچارد گلرتز، کارگردان فیلم، هم اتفاق افتاده است. خود گلرتز به بیماری ای اس ال مبتلا بود و مدت کمی پس از انتشار فیلم در گذشت. شاید به همین دلیل فیلم رابطه‌ی احساسی مستقیم و قابل فهمی با شخصیت مور برقرار می‌کند. مور این دردها و احساسات شخصی را به خوبی درک کرده و نقشی را ایفا کرده که بسیار پراحساس و تلخ و شیرین است. جولیان مور که برای ایفای نقش در این فیلم برنده جایزه اسکار شد، جایزه‌اش را به گلرتز تقدیم کرد.

اما این تمام داستان فیلم نیست؛ فیلم “هنوز آلیس” به طرز شگفت‌آوری بر روابط بین شخصیت‌ها و نحوه برخورد آنها با مشکل پیش آمده می‌پردازد و در مرکز آن رابطه شخص آلیس با دختر کوچکترش لیدیا (استوارت) قرار دارد که بار احساسی زیادی دارد. فیلم “هنوز آلیس” با فضاسازی مناسب، فیلمبرداری تأثیرگذار و اجرای دیدنی و تماشایی جولیان مور، توانسته است قسمتی از رنج فردی را نشان دهد که کاملا ناخواسته و ناگهانی در بدترین شرایط ممکن قرار می‌گیرد و تا آخرین لحظه نیز برای کنار آمدن با شرایطش می‌جنگد و تلاش می‌کند تا تغییر همیشگی زندگی‌اش را بپذیرد.

تصاویری از فیلم “هنوز آلیس”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم