معرفی فیلم “رفتگان” (The Departed)؛ تعقیب و گریزی بی‌پایان و خطرناک

بدون شک مارتین اسکورسیزی یکی از بزرگترین، هنرمندترین و موفق‌ترین کارگردانان تاریخ است. بیش از پنجاه سال است که این مرد به ساختن فیلم‌هایی مشغول است که در تاریخ سینما جاودانه شده‌اند و مخاطبان، نسل از پی نسل، تماشایشان می‌کنند و از آن‌ها لذت می‌برند. فیلم جذاب “رفتگان” یکی از آثار اقتباسی این کارگردان است که در سال 2006 اکران شد و توانست بسیاری از جوایز مهم سینمای هالیوود را به دست آورد. این فیلم سرشار از نقش‌آفرینی‌های درخشان و تعلیق‌های بی‌نظیر است و داستانی بسیار درگیر کننده و جذاب دارد و مطمعنا شاهکار اسکورسیزی در دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی است. در ادامه این مقاله به معرفی فیلم “رفتگان” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “رفتگان” (The Departed)
  • ژانر: درام، جنایی، مهیج
  • کارگردان: “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese)
  • بازیگران: “لئوناردو دیکاپریو”، “مت دیمون”، “جک نیکلسون”، “مارک والبرگ”، “ویرا فارمیگا”
  • سال تولید: 2006
  • جوایز: برنده چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91/100

تریلر فیلم

فیلم “رفتگان” تمام آنچه از یک فیلم گانگستری، جاسوسی و جنایی انتظار داریم را در خود جای داده‌است. کارگردانی اسکورسیزی و بازی تیم حرفه‌ای بازیگران این فیلم نیز تاثیر زیادی در هرچه جذاب‌تر شدن آن داشته و در کنار دیگر عناصر دیدنی به کار رفته شده در این فیلم، داستانی درگیرکننده، هیجانی و غیرقابل پیش‌بینی را به وجود آورده‌است. در فیلم “رفتگان” با شرایطی روبرو می‌شویم که هر لحظه خطرناک‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و شخصیت‌های حاضر در داستان را با خود به چالشی می‌کشاند که حل کردن آن کاری غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

داستان از این قرار است: یکی از مأموران اداره پلیس شهر بوستون به اسم بیلی کاستیگان (با بازی لئوناردو دیکاپریو) از سوی دو تن از فرماندهانش یعنی کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام مأموریت پیدا می‌کند تا به صورت ناشناس در تشکیلات یک باند گانگستری بسیار مهم و خطرناک که رهبری آن برعهده فردی به اسم فرانک کاستلو (با بازی جک نیکلسون) است، نفوذ نماید تا خبرهای آنجا را به اداره پلیس منتقل کند. از سوی دیگر یکی از افراد مهم و وفادار به کاستلو به اسم کالین سالیوان (با بازی مت دیمون) به عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می‌پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند. پس از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی پی می‌برد که گانگسترها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و کالین نیز از سوی دیگر متوجه می‌شود فردی در تشکیلات آن‌ها برای اداره پلیس جاسوسی می‌کند. با این وجود کالین و بیلی از مأموریت و هویت واقعی همدیگر اطلاعی ندارند و هر کدام در تلاشند تا هر چه زودتر فرد جاسوس را بدام بیندازند.

فیلم “رفتگان” در مدت زمان دو ساعت سی دقیقه‌ای خود، به هیچ وجه دچار کلیشه‌گویی و یا افراط بیش‌از حد در روایت داستانش نمی‌شود و تا آخرین لحظه مخاطبش را شوکه می‌کند. این فیلم یکی از بهترین آثار ژانر خودش است که شاید اگر تیمی غیر تیم تولید کنوکی آن را ساخته بود، موفق به این چنین درخششی در بیان داستانش نمی‌شد. “رفتگان” به روایت شخصیت‌هایی می‌پردازد که در سیستمی فاسد و اشتباه گیر افتاده‌اند و مدام درحال فرار از چرخه‌‌ای هستند که پایان آن همراه با نابودی خودشان خواهد بود.

تصاویری از فیلم “رفتگان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Far from love

    مرداد 6, 1399

    اسکورسیزی یکی از بهترینای تاریخه و توی هر دهه حداقل یک فیلم خوب داشته ، این فیلمم از بهتریناشه
    پایان بندی این فیلم خیییییلی خوبه
    همه بازیگرای این فیلمم بدون استثنا به بهترین شکل بازی میکنن ،
    محشره ⁦❤️⁩

    پاسخ