معرفی سریال “نیروی اهریمنی‌اش” (His Dark Materials)

ژانر تخیلی یکی از پرطرفدارترین ژانرهاست، و اگر شبکه‌ای باشد که بتواند بینندگان را با دنیای باشکوهی که تنها محدودیت آن تخیل فرد است آشنا کند، فقط و فقط شبکه HBO می‌باشد. “نیروی اهریمنی‌اش” که بر اساس کتاب “سر فیلیپ پالمن” ساخته شده است، سعی بر این دارد که برنامه‌ای جادویی بسازد که بینندگان را میخکوب کند. این مجموعه سری کتابهای سه گانه دارد، بنابراین می‌دانیم که هم اکنون داستان زیادی برای ساخت سریال دارند و همچنین برای فصل دوم نیز تمدید شده‌است. علاوه بر داستان جذاب و سرگرم‌کننده‌ی این سریال، ستارگانی در آن حضور دارند که سابقه درخشانی داشته و نقش‌آفرینی‌شان به این سریال جان بخشیده‌است. در ادامه با معرفی کامل سریال “نیروی اهریمنی‌اش” با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “نیروی اهریمنی‌اش” (His Dark Materials)
  • ژانر: درام، فانتزی، ماجراجویی
  • سازنده: لوری بورگ (Laurie Borg)
  • بازیگران: دافنه کین، جیمز مک‌آووی، روث ویلسون، کلارک پیترس
  • سال تولید و پخش: 2019
  • شبکه: HBO
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 8 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-50 دقیقه
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 81/100

تریلر سریال

بعد از موفقیت بی حد و اندازه‌ی سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones)، شاهد اقتباس‌های مختلفی از داستان‌های جادویی و فانتزی که فضایی تاریخی و رازآلود دارند بودیم که همگی سعی داشتند تا به نحوی جای خالی این سریال را پُر کنند. سریال “نیروی اهریمنی‌اش” هم یکی از همین آثار بود که در سال 2019 منتشر شد. این سریال گرچه با استفاده‌ی حرفه‌ای از جلوه‌های ویژه تصویری موفق به ساخت فضایی متفاوت و هیجان‌انگیز شده، اما نتوانسته در بخش شخصیت‌پردازی و روایت داستان به شکلی منطقی موفق عمل کند.

داستان سریال “نیروی اهریمنی‌اش” در دنیایی می‌گذرد که همه‌ی انسان‌ها یک جفت به اسمِ دیمون دارند که در ظاهرِ یک حیوانِ سخنگو همه‌جا همراهی‌شان می‌کنند؛ مثلا دیمونِ لایرا، دختر نوجوان و شخصیت اصلی داستان، که پـن نام دارد تا پیش از بزرگسالی‌اش که یک شکلِ ابدی پیدا خواهد کرد، مدام تغییر شکل می‌دهد. دنیا در این سریال توسط یک حزبِ دینی به اسم “ستاد مرکزی کلیسا” اداره می‌شود که هر دانشی که آموزه‌هایش را زیر سؤال ببرد سرکوب می‌کند.

داستان از همان ابتدا به سمتی می‌رود که زندگی لایرا و جستجوی‌اش برای یافتن دوستی گمشده او را متوجه نقشه‌های شوم کودک دزدی و پدیده‌ای اسرارآمیز به نام “داست” (Dust) می‌کند. همچنانکه او در دنیاهای موازی سفر می‌کند، با پسری به نام ویل آشنا می‌شود. آن‌ها در کنار هم با موجودات عجیب برخورد می‌کنند و باید سرنوشت موجودات زنده و مرده را رقم بزنند. جیمز مک‌آووی در این سریال نقش لرد اسریل را بازی می‌کند، دانشمندی که دایی لایرا است و برای مقابله با قوانین  کلیسا سخت تلاش می‌کند.

یکی از نقدهایی که بر سریال “نیروی اهریمنی‌اش” وارد است، ضعف آن در فیلمنامه بوده که باعث شده بخش زیادی از اتفاقات این سریال تکراری، خسته‌کننده و حتی بی‌معنی جلوه کند. ویژگی‌ای که می تواند یک داستان ماجراجویی را به نابودی بکشاند و ذهن مخاطب را آنطور که شایسته است با خود همراه نکند.

تصاویری از سریال “نیروی اهریمنی‌اش”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم