معرفی فیلم “خون به پا خواهد شد” (There Will Be Blood)

میان فیلمسازان حاضر، هیچکس به اندازه “پل توماس اندرسن” در فیلم‌هایش سعی در نشان دادن حقیقت واقعی زندگی و عمق شخصیت‌های حاضر در داستان را ندارد. سبک فیلمسازی این کارگردان توانا و با استعداد شاید مورد علاقه عده زیادی نباشد، اما آثار ساخته شده توسط او همواره در رده بالایی قرار داشته و تماشای آنها می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز باشد. فیلم “خون به پا خواهد شد” یکی از فیلم‌هایی است که دیدن آن بر هر سینما دوستی واجب است؛ حتی اگر آثار اندرسن را دوست نداشته باشید، باید فیلم “خون به پا خواهد شد” را تماشا کنید! در ادامه با معرفی کامل این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “خون به پا خواهد شد” (There Will Be Blood)
  • ژانر: درام، تاریخی
  • کارگردان: “پل توماس اندرسن” (Paul Thomas Anderson)
  • بازیگران: “دنیل دی- لوئیس”، “پل دانو”، “کوین جی اکونر”
  • سال تولید: 2007
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91/100

تریلر فیلم

تماشای یک فیلم بدون نقص و تمام و کمال چیزی نیست که همیشه برای ما اتفاق بیفتد! گاهی اوقات داستان یک فیلم را دوست داریم اما متوجه کاستی‌های آن در زمینه کارگردانی می‌شویم و این امر چندان خوشایند نیست باعث می‌شود لذت تماشای فیلم را کمی از دست بدهیم. اما برخی فیلم‌ها هستند که به زحمت می‌توان در آنها عیب و ایرادی یافت و تنها کاری که باید بکنیم این است که از دیدن آن حیرت‌زده شویم و حتی چندین بار تماشایش کنیم. “خون به پا خواهد شد” یک چنین فیلمی است که با هر بار دیدنش فقط می‌توان قدرت بازیگری دنیل دی- لوئیس و نحوه کارگردانی “پل توماس اندرسن” را مورد تحسین قرار داد. فیلمی که موسیی متن، فیلمبرداری و نحوه روایتش منحصر به فرد است و به تمام اجزایش با دقت پرداخته شده است.

داستان فیلم درباره مردی به نام  “دنیل پلین ویو” ( با بازی دی-لوئیس) است که به طور شخصی به حفاری زمین‌های نفت‌خیز مشغول است در این راه حاضر به مشارکت با هیچ کمپانی و نهادی نیست. دنیل بعد از اینکه از نفت‌خیز بودن زمین‌های یک دهکده دورافتاده با خبر می‌شود، تمام زمین‌های آن دهکده را از صاحبانشان می‌خرد و با استخدام تعدادی کارگر شروع به استخراج نفت کرده و روز به روز ثروتمندتر می‌شود.

از آنجایی که تمرکز اصلی فیلم بر روی شخصیت دنیل است، هرچه فیلم جلوتر می‌رود ابعاد شخصیتی او هم برای ما روشن‌تر شده و با اجرای خیره‌کننده‌ای که دی-لوئیس از خود به نمایش می‌گذارد، تصمیمات این کاراکتر و حالات رفتاری‌اش برای ما نیز قابل لمس‌تر شده و در نهایت به جایی می‌رسد که حتی شوکه‌کننده و غیر قابل انتظار هم می‌شود.

دنیل شخصیتی است که در طول زندگی‌اش از برقراری رابطه نزدیک و صمیمی با آدم‌ها دوری کرده و به گفته‌ی خودش، به هیچکس اعتماد ندارد. با این حال، او به پسری که به فرزندخواندگی قبول کرده اهمیت زیادی می‌دهد و او را خانواده‌ی خودش می‌داند. اما طولی نمی‌کشد که او فرزند خود را هم برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر قربانی می‌کند و او را هم مانند احساسات و انسانیتش زیر پا می‌گذارد.

فیلم “خون به پا خواهد شد” روایت شخصیتی است که بدون اغراق، به تک‌تک خواسته‌هایش می‌رسد و در این راه از هیچ کاری سر باز نمی‌زند؛ شخصیتی که در انتهای فیلم درحالی که مخاطب را میخکوب کرده،‌ از خشنودی و رضایتش بابت کاری که انجام داده سخن می‌گوید و کل داستان هیجان‌انگیز فیلم را با یک جمله به پایان می‌رساند: “کارم تموم شد”.

تصاویری از فیلم “خون به پا خواهد شد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم