معرفی فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” (The Perks of Being a Wallflower)

هرچقدر هم که از دنیای نوجوانی و مشکلات و خوش‌گذرانی‌های آن فاصله گرفته باشیم، تماشای یک فیلم که حال و هوای دنیای نوجوانان را داشته باشد می‌تواند حس خوبی به ما دهد و یا حتی درسی از زندگی برایمان باشد. خوشبختانه تعداد فیلم‌های با ارزش و تماشایی در این ژانر کم نیست و فیلم زیبای “مزایای گوشه‌گیر بودن” هم یکی از آن‌هاست که داستان جذاب و فوق‌العاده‌اش می‌تواند حس زندگی را در شما زنده کند. در این مقاله به معرفی کامل فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “مزایای گوشه‌گیر بودن” (The Perks of Being a Wallflower)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: “استیون شباسکی” (Stephen Chbosky)
  • بازیگران: اما واتسون، لوگان لرمان، ازرا میلر
  • سال تولید: 2012
  • امتیاز آی ام دی بی: 8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86/100

تریلر فیلم

یکی از دلایل متفاوت بودن فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن”، شخصیت‌های جالبیاست که خلق کرده؛ در واقع شخصیت اصلی داستان این فیلم، برخلاف آنچه تصور می‌شود نوجوانی پر انرژی و خوش‌صحبت نیست و هیچ دوستی هم ندارد. این ویژگی‌ها شاید برای خیلی‌ها عجیب و غیرقابل لمس باشند، اما هدفی که فیلم دنبال می‌کند را خیلی خوب نشان داده و از این ویژگی‌های شخصیتی به‌درستی استفاده می‌کند.

داستان فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” درباره پسری به نام چارلی است؛ او که به‌تازگی وارد دبیرستان شده، هیچ دوستی ندارد و اوقات فراغتش را با نوشتن نامه به دوست خیالی‌اش پر می‌کند. او در مدرسه مدام مورد آزار دانش آموزان سال‌های بالاتر قرار می‌گیرد اما سعی می‌کند با این موضوع کنار بیاید. یک شب که چارلی به ورزشگاه رفته تا بازی فوتبال را تماشا کند با یکی از همکلاسی‌های خود به‌نام پاتریک برخورد می‌کند و سپس با خواهر ناتنی او یعنی سم (با بازی اما واتسون) آشنا می‌شود.

آشنایی با سم و پاتریک زندگی چارلی را دگرگون می‌کند. چارلی با سم و پاتریک به رستوران و مراسم رقص می‌رود و به واسطه آن‌ها با جمعی از محبوب‌ترین بچه‌های دبیرستان آشنا می‌شود که باعث می‌شود زندگیش به مرور تغییر کند. در جریان یک مهمانی که سم و چارلی در حال صحبت هستند، چارلی به سم می‌گوید که بهترین دوستش بنام مایکل یک ماه پیش خودکشی کرده و برای همین است که هیچ دوستی ندارد. سم از شنیدن این خبر جا می‌خورد و سعی می‌کند رابطه‌اش را با چارلی نزدیک‌‌‌‌‌‌‌تر کند. همچنین در جریان همین مهمانی، چارلی متوجه می‌شود که پاتریک همجنس گراست اما پاتریک از او می‌خواهد چیزی به بقیه نگوید.

رابطه چارلی با سم و پاتریک به مرور بیشتر و صمیمی‌تر می‌شود و آنها با اتفاقات و حوادث مختلفی روبرو می‌شوند که هرکدام از این اتفاقات چالش جدیدی برایشان محسوب شده و کم‌کم آنها را برای زندگی جدی‌تر آماده می‌کنند. شوخی‌های لطیف و بامزه، موسیقی بسیار لذت‌بخش و شنیدنی و فضاسازی همدردانه‌ای که فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” از آن برخوردار است، باعث شده تا در سراسر فیلم با اینکه در لحظاتی غم و ناراحتی شخصیت‌ها را می‌بینیم، باز هم حسی سرشار از سرزندگی و غلبه بر مشکلات داشته باشیم. “مزایای گوشه‌گیر بودن” به ما می‌آموزد که دوستان در زندگی همه ما چه نقش پر رنگ و با اهمیتی دارند و اگر در مسیر زندگی گاهی احساس تنهایی و شکست کنیم، باز هم می‌توانیم با کمک عشق و دوستی به راهمان ادامه دهیم.

تصاویری از فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد

    اردیبهشت 15, 1399

    جزو بهترین فیلماییه که دیدم. به همه توصیش میکنم. شدیدا با شخصیت اصلی احساس همذات پنداری میکردم😍😍❤️مخصوصا که اما واتسون هم هست توش

    پاسخ