معرفی فیلم “هرگز رهایم مکن” (Never Let Me Go)؛ اندوهی بی‌پایان و عشقی نافرجام

گاهی اوقات به تماشای یک فیلم غم‌انگیز نیاز داریم تا در لحظه به لحظه‌ی آن غرق شویم و خود را به جای شخصیت‌های غمگین درمانده آن تصور کنیم. تماشای یک فیلم غم‌انگیز همیشه هم بد نیست و خیلی اوقات می‌تواند زندگی‌مان را از حالت یکنواخت خارج کند و یا حتی حس امید را در ما زنده کند. به هر حال اگر از علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های غم‌انگیز هستید، فیلم “هرگز رهایم مکن” انتخاب خیلی خوبی برای تماشا است که در این مقاله به معرفی کامل آن پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “هرگز رهایم مکن” (Never Let Me Go)
  • ژانر: درام، علمی- تخیلی، عاشقانه
  • کارگردان: “مارک رومنک” (Mark Romanek)
  • بازیگران: “کری مولیگان”، “کایرا نایتلی”، “اندرو گارفیلد”
  • سال تولید: 2010
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 70/100

تریلر فیلم

داستان‌هایی بر این پایه که دختر و پسر داستان قبل از رسیدن به رابطه عاشقانه‌شان باید بمیرند، بارها و بارها در سینما استفاده شده است تا اندوه در قلب بینندگان برانگیخته شود. چه بیماری لاعلاج باشد و یا خانواده‌ها ترجیح دهند که فرزندانشان بمیرند اما با هم نباشند، داستان عشق بی فرجام دو عاشق همیشه ناراحت کننده است. فیلم “هرگز رهایم مکن” چنین داستانی دارد اما مشکلات آن فقط برای شخصیت‌های اصلی نیست بلکه برای اخلاقیات و انسانیت است.

داستان درباره دنیایی است که در آن برخی کودکان پرورش داده می‌شوند تا تنها اعضای خود را به دیگران اهدا کنند تا طول عمر آن افراد افزایش یابد. “کیتی” و “تامی” در یک مدرسه شبانه روزی عاشق یکدیگر می‌شوند، اما قبل از اینکه بتوانند آن را بیان کنند “روث” وارد ماجرا می‌شود. داستان عاشقانه‌ی این فیلم بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد درگیرکننده، پیچیده و ناراحت‌کننده است. فیلم روایتش را در سه دوره مختلف بیان می‌کند، که هرکدام به نحوی مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مرگ و زندگی در دنیایی تاریک و محدود به اندازه کافی وحشتناک و نا امیدکننده است اما همه اینها زمانی بدتر می‌شود که اتفاقی مانند عشق هم نتواند ناجی انسان‌های گیر افتاده در آن دنیا باشد. امید واهی، ترس، اضطراب و انتظار برای فرا رسیدن زمان مرگ از جمله عناصری هستند که هر یک از شخصیت‌های فیلم “هرگز رهایم مکن” با آن درگیر هستند و هیچ راهی جز رو به رو شدن با سرنوشت تلخ خود ندارند.

علاوه بر داستانی که هر لحظه تلخ‌تر می‌شود، فضای داستان به‌گونه‌ای است که بیننده را غرق در دنیای سرد و بی‌روحش می‌کند و به شکلی هنرمندانه با استفاده از ترکیب رنگ‌های زیبا و شات‌های چشم‌نواز فضای غم‌زده‌اش را به مخاطب القا می‌کند. شاید بعد از تماشای فیلم “هرگز رهایم مکن” تا ساعت‌ها ناراحت باشید و قلبتان از شدت غم فشرده شود، اما مطمعن باشید که این فیلم می‌تواند دیدگاهتان به برخی مسائل را تغییر دهد و حتی کمی امیدوارتان کند!

تصاویری از فیلم “هرگز رهایم مکن”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم