معرفی فیلم “قلمرو طلوع ماه” (Moonrise Kingdom)؛ داستانی غیرمعمول از یافتن عشق حقیقی

“وس اندرسن” از آن دسته کارگردان‌هایی است که آثارش روایت و فضای خاص خودشان را داشته و ممکن است همه‌ی مخاطبان را راضی نگه ندارد. در تمام آثار این کارگردان خوش ذوق، رگه‌هایی از اتفاقات سورئال همراه با طنزی خلاقانه وجود دارد که باعث ایجاد شخصیت‌هایی عجیب و غریب و شرایطی ویژه و استثنائی می‌شود و همین امر لذت تماشای فیلم‌هایش را دو برابر کرده است. ویژگی قابل لمس دیگری که در فیلم‌های اندرسن وجود دارد، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز و زیبا به همراه طراحی صحنه حرفه‌ای و مناسب با فضای فانتزی داستان است که جایزه اسکار را هم برای این کارگردان به ارمغان آورده است. در این مقاله به معرفی فیلم دیدنی “قلمرو طلوع ماه” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “قلمرو طلوع ماه” (Moonrise Kingdom)
  • ژانر: درام، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: “وس اندرسن” (Wes Anderson)
  • بازیگران: “بروس ویلیس”، “ادوارد نورتون”، “بیل موری”، “فرانسیس مک دورموند”، “تیلدا سوئینتن”
  • جوایز: نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93/100

تریلر فیلم

هرچقدر یک داستان خالص‌تر و بدون سر و صدا باشد،‌ تماشایش جذاب‌تر می‌شود و می‌توان با لحظه به لحظه آن ارتباط برقرار کرد و با کارکترهایش همراه شد. در فیلم زیبای “قلمرو طلوع ماه” این ویژگی به‌خوبی دیده می‌شود. شخصیت‌های اصلی این داستان را افراد نوجوان و کم سن و سال تشکیل داده‌اند، که دنیای پیچیده‌ای ندارند و فقط به واسطه‌ی زندگی متفاوت و احساسات ناشناخته‌شان قدم در راهی می‌گذارند که به پایان آن فکر نمی‌کنند و هر ریسکی را با آغوش باز می‌پذیرند. این فیلم سعی کرده با روایت داستانی جالب، تضاد دنیای بچه‌ها و بزرگسالان را به نمایش بگذارد و به موضوعی مثل عشق، از زاویه دید آنها بپردازد.

“قلمرو طلوع ماه” داستان پسری دوازده ساله به نام سم را روایت می‌کند که در محل زندگی‌اش و بین هم سن و سالان خود هیچ محبوبیتی ندارد و سعی می‌کند برای فرار از جایی که در آن گیر افتاده، با دختر مورد علاقه‌اش، سوزی، فرار کند. فراری که ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود و مشکلات زیادی را سر راهشان قرار دهد.

در سراسر فیلم “قلمرو طلوع ماه” شاهد دیالوگ‌هایی هستیم که نشان‌دهنده سادگی شخصیت‌های بزرگ و کوچک‌اند و به طرز ظریف و ماهرانه‌ای به رنج هریک از افراد داستان در رابطه با زندگی و اتفاقات ناخواسته‌اش اشاره می‌کنند. داستان فیلم از ابتدا تا انتها فراز و نشیب‌های بسیاری دارد اما ریتم آن به‌گونه‌ای است که حتی در حساس‌ترین شرایط هم حوادث با همان خونسردی مخصوص آثار اندسن پیش می‌روند.

این فیلم روایت یک عشق عجیب و پرشور و شوق در دوران بلوغ است و طوری به تک‌تک جزئیات صحنه‌ها و داستان می‌پردازد که اگر موسیقی متن پرشور آن نبود شاید به یک فیلم کسل‌کننده تبدیل می‌شد. اما به تصویر کشیدن مسائلی مثل عشق حقیقی و سرنوشت در این فیلم با به‌کارگیری عناصر طنز و در عین حال جدی، باعث شده تا روایت کلی آن از هر کلیشه و تکراری به دور باشد و به یکی از سرخوشانه ترین فیلم‌های اندرسن تبدیل شود.

تصاویری از فیلم “قلمرو طلوع ماه”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم