معرفی سریال “همتا” (Counterpart)؛ بازی‌های سیاسی و زندگی شکننده‌ی بشری

همه‌ي ما که در این نقطه‌ی دنیا و این برهه از زمان زندگی می‌کنیم، دیگر می‌دانیم بازی‌های سیاسی چه نقش مهمی در کیفیت زندگی‌مان و حتی امکان ادامه‌ی زندگی‌مان دارند. بازی‌هایی که در ظاهر واقعی می‌نمایند، اما در باطن دروغ‌های کثیف کوچک و بزرگی‌اند که از جانب دولت‌های بیگانه و خودی به خورد مردم داده‌ می‌شوند تا نظم و امنیت نسبی را حفظ کنند. اما اگر زمانی گروهی از آدم‌ها تصمیم بگیرند از زندگی با این دروغ‌ها دست بکشند و حقیقت را به هر قیمتی عریان کنند چه می‌شود؟ آیا دانستن حقایق وحشتناک برایمان بهتر از زندگی کردن در دریایی از دروغ‌ها و توهم‌هاست؟ یا حقیقت باعث بی‌نظمی و خسارت بیشتر و از بین رفتن زندگی‌هایمان می‌شود؟ سریال “همتا” در دنیایی می‌گذرد که شخصیت‌هایش با این پرسش‌ها روبرو شده‌اند و با سرعت زیادی به سمت یک فاجعه‌ی عظیم پیش‌می‌روند. در این مقاله به معرفی سریال “همتا” (Counterpart) پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “همتا” (Counterpart)
  • ژانر: درام علمی-تخیلی، هیجان‌انگیز
  • سازنده: “جاستین مارکس” (Justin Marks)
  • بازیگران: “جی.کی سیمونز”، “اولیویا ویلیامز”، “هری لوید”، “نازنین بنیادی”
  • سال تولید و پخش: 2019-2017
  • شبکه منتشر کننده: استارز (Starz)
  • تعداد فصل‌ها: دو فصل
  • تعداد قسمت‌های هر فصل: 10 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-56
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 100/100

تیزر سریال Counterpart

ماجرای این سریال در برلین می‌گذرد. جایی که در دهه‌ی ۸۰ میلادی و تحت تاثیر آزمایشات اتمی شکافی در فضا-زمان افتاده است و دنیا عینا کپی شده است. همه‌چیز در دنیای سریال همتا دوتا است. دوتا برلین، دوتا مکه و حتی دوتا نسخه از هر آدمی. دنیای دوم دنیای محروم‌تر و تیره‌وتار تری است. آدم‌هایی که دنیای دوم را به وجود آورده‌اند همیشه با بی‌رحمی و حسی از تحقیر با آن دنیا و ساکنینش برخورد کرده‌اند و حتی متهم هستند که باعث شیوع نوعی ویروس آنفولانزا در دنیای دوم شده‌اند که جمعیت آن دنیا را به طرز وحشتناکی کاهش داده و آدم‌هایش را در خطر انقراض قرار داده است.

این نابرابری‌ها باعث به وجود آمدن گروهی انقلابی شده است که دست به تربیت اعضای خطرناکی زده‌اند که هیچ حس همدردی انسانی یا شفقتی ندارند و تنها یک چیز می‌خواهند: انتقام از مردم ساکن دنیای اول. تنها به این دلیل که در رفاه و آسایشی زندگی کرده‌اند که از ساکنین دنیای دوم دریغ شده است.

داستان آشنایی نیست؟ شما را یاد جهان سوم، داعش، طالبان و خون‌ریزی‌های بی‌پایان در دنیای خودمان نمی‌اندازد؟ درست است که پیدایش چنین مشکلاتی ریشه در صدها سال تاریخ دارد، اما تماشا کردن سریال همتا می‌تواند تا حد زیادی به ما بینشی درمورد چگونگی اوضاع جهان و دلیل پیدایش خشونت بدهد. درکنار این داستان سرایی و فضاسازی زیبا و غمگین، این هنر بازیگری بازیگران این سریال است که شایسته‌ی تقدیر است.

جی.کی سیمونز، اولیویا ویلیامز، نازنین بنیادی و هری لوید بازیگران اصلی این مجموعه‌اند و بدون شک این جی.کی سیمونز است که با استعدادهای انکار نشدنی خود در بازیگری چشمان همه را خیره کرده است. او نقش دو نفر را بازی می‌کند. هر دو نسخه از مردی به نام هاوارد سیلک که در دنیای اول کارمند دون‌پایه‌ی وزارت اطلاعات و امنیت است. مردی مهربان و فروتن که عشق همسرش برایش کافی ‌است. هاوارد سیلک دنیای دوم اما مردی به غایت جاه‌طلب و باهوش و مکار است که انگیزه‌هایش مشخص نیست و تا آخرین لحظات هم نمی‌توان ذهن او را خواند. هنرنمایی جی.کی سیمونز در خلق این شخصیت‌های متفاوت، عنصری است که سریال همتا را بیش از پیش دوست‌داشتنی و جذاب می‌کند.

اگر به دنبال سریالی می‌گردید که داستانی بامعنی، هوشمندانه و زیبا داشته باشد و بازیگران و موسیقی و طراحی صحنه بی‌نظیر، سریال همتا را از دست ندهید.

تصاویری از سریال “همتا”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم