معرفی فیلم “آینده” (Things to Come)، فیلمی که از حقایق زندگی حرف می‌زند

فیلم‌های درامی که داستان زندگی شخصی را با صبر و حوصله روایت می‌کنند و تلاشی در جهت بزرگ جلوه دادن اتفاقات زندگی ندارند، معمولا تاثیر زیادی بر روی مخاطب گذاشته و چیزی بیشتر از تجربه تماشای یک فیلم را برای بیننده‌شان به ارمغان می‌آورند. فیلم فرانسوی “آینده” نیز یکی از همین فیلم‌هاست که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “آینده” (Things to Come)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “میا هانسن-لووه” (Mia Hansen-Løve)
  • بازیگران: “ایزابل هوپر”، “رومان کولینکا”
  • کشور: فرانسه
  • سال تولید: 2016
  • جوایز: شیر طلایی جشنواره فیلم برلین
  • امتیاز آی ام دی بی: 7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 99/100

تریلر فیلم

 شاید بازیگر نقش اول این فیلم یعنی “ایزابل هوپر” را برای بازی بی‌نظیرش در فیلم “او” (Elle) بشناسید. “هوپر” که بازی در نقش زن‌های قوی و تنهایی که با مشکلات زندگی‌شان خیلی خوب دست و پنجه نرم می‌کنند را به بهترین شکل ممکن ایفا می‌کند، در این فیلم هم یکی از حرفه‌ای‌ترین اجراهای خود را به نمایش گذاشته است.

داستان فیلم درباره یک معلم فلسفه به نام ناتالی (با بازی ایزابل هوپر) است؛ معلمی که عاشق رشته و کارش است و به‌طور کامل در فلسفه و کتابهایش غرق شده و کمتر به دنیای اطرافش توجه می‌کند. ناتالی دو فرزند دارد و به همراه همسرش در یک آپارتمان زندگی ‌می‌کند. اوضاع زندگی او خوب پیش می‌رود تا زمانی که دختر خانواده متوجه می‌شود که پدرش با زن دیگری در رابطه است. این موضوع باعث جدایی ناتالی از همسرش شده و آغاز یک زندگی جدید و پرچالش برای او به حساب می‌آید.

ناتالی در طول سال‌های تدریسش تنها با یکی از شاگردانش به نام فابین رابطه صمیمی داشته و هرازگاهی با او ملاقات می‌کند. از گفتگوهایی که میان این معلم شاگرد رد و بدل شده مشخص می‌شود که این دو برخلاف گذشته با یکدیگر به اختلاف‌نظرهایی رسیده و این یعنی ناتالی اکنون با افکار و اعتقاداتش تنها مانده است. فابین، ناتالی را به محل زندگی جدیدش که در یک کوهستان خوش آب و هواست دعوت می‌کند و در اینجا فیلم از آشفتگی‌های زندگی او کمی فاصله گرفته و وارد دنیای تازه‌تری می‌شود. در اینجا ناتالی از شهر شلوغ و مردم عادی فاصله گرفته و وارد یک محفل جدید می‌شود؛ جایی که چند دوست جوان با یکدیگر زندگی کرده و به بحث و گفتگوهای فلسفی و اجتماعی می‌پردازند. درست در همین جاست که کارگردان فیلم برای دومین بار همگام نبودن ناتالی با نسل جوان را به تصویر کشیده و انعطاف‌ناپذیر بودن او را به ما نشان می‌دهد. با اینکه ناتالی زنی پخته و باتجربه است، اما در هیچکدام از بحث‌های این گروه جوان شرکت نکرده و ترجیح می‌دهد با همان سبک خودش به تفکر و زندگی ادامه دهد.

یکی از نکات دیگری که هنگام تماشای این فیلم زیبا نباید از آن غافل باشیم، موسیقی متن عالی آن و همچنین حالات چهره‌ی بازیگر نقش اول است. چهره‌ی سرد و بی‌روحی که انعطاف‌ناپذیری و سرسختی شخصیت ناتالی را خیلی خوب نشان می‌دهد. اما این حالات رفته رفته کمی تغییر کرده و در پایان داستان خبر از ایجاد تحولات درونی این شخص می‌دهد.

درواقع داستان زندگی ناتالی، داستان روبرو شدن با حقایق تلخ زندگی و قصه‌ی زنی است که  ذره ذره زندگی‌اش از هم می‌شکافد تا به درک تازه‌ای از زیستن برسد. تماشای فیلم “آینده” به فاصله گرفتن از دنیای اطراف و زندگی روزمره‌تان کمک زیادی خواهد کرد!

تصاویری از فیلم “آینده”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فاطمه

    آذر 6, 1398

    خیلی عالی مینویسی و در عین ساده بودن اطلاعت و دید جالبی رو ارائه میدی. آفرین کارت خوبه ادامه بده

    پاسخ