10 خاصیت شگفت‌انگیز نوشیدن آب داغ بر سلامت بدن

آب برای زندگی بسیار مفید است. زیرا برای زندگی تنها به اکسیژن و آب نیاز داریم. فواید آب بی‌شمار است. همه می‌دانند که آب بهترین نوشیدنی جهان است. همه ما درباره فواید آب چیزهای مختلفی شنیده‌ایم. آب سرد نوشیدنی موردعلاقه اغلب مردم است. در حقیقت چیزی بهتر از آب سرد نمی‌تواند تشنگی‌تان را برطرف کند. بااین‌حال درباره فواید آب داغ چیزی نمی‌دانیم. اما باید بدانید آب داغ هم فوایدی دارد.

شاید آب داغ به‌اندازه آب سرد نتواند تشنگی را برطرف کند. اما هیچ‌کس نمی‌تواند نقش آب داغ را زیرسوال ببرد. بنابراین بیایید درباره فواید مختلف آب داغ صحبت کنیم.

10. گردش خون بهتر

زمانی که آب داغ می‌نوشید دمای آن گردش خون را افزایش داده و باعث می‌شود که بهتر جریان داشته باشد. نه‌تنها خون بلکه مواد مغذی هم بهتر به مقصد می‌رسند. گردش خون بهتر کار اکسیژن‌رسانی را هم سریع‌تر می‌کند. افزودن کمی لیمو به آب داغ می‌تواند گردش خون را تحریک کند.

9. تقویت سیستم ایمنی

آب داغ سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. برای نتیجه بهتر کمی عسل و لیمو را به آب داغ اضافه نموده و هرروز صبح بنوشید. در این صورت از شر سموم بدن خلاص شده و سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود. برای مزه بهتر می‌توانید کمی زنجبیل را هم به آن اضافه کنید. شاید هیچ راه بهتری نتواند سیستم ایمنی‌تان تقویت کند.

8. تسکین درد

اگر به درد روماتیسم یا مفاصل دچار باشید آب داغ می‌تواند دردتان را تسکین دهد. شاید سریعاً درد را کاهش ندهد اما حالتان را بهتر می‌کند. آب داغ درد را تسکین داده و اعصاب و ماهیچه‌تان را تسکین می‌دهد. علاوه بر نوشیدن آب داغ می‌توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید. مخلوط آب داغ و زنیان رومی هم می‌تواند قدرت تسکین دهندگی را دوچندان کند. آب داغ برای دردهایی مانند درد بدن، معده درد، سردرد و غیره، مؤثر است.

7. درمان طبیعی سرفه

بهترین راه برای درمان سرفه نوشیدن آب داغ و مخلوطان با عسل است. این ترکیب می‌تواند انواع سرفه‌ها را درمان کند و ب اندازه شربت‌های سرماخوردگی تأثیر دارد، به‌علاوه اینکه عوارض آن کمتر است. آب داغ نه‌تنها برای درمان سرفه بلکه انواع بیماری‌های عفونی مؤثر است. برای بهبود درد گلو آب داغ را با نمک مخلوط کرده و بنوشید. این بهترین ترکیب برای درمان گلودرد است.

6. خداحافظی با پیری

شاید عجیب به نظر برسد اما آب داغ می‌تواند عوارض پیری را کاهش دهد. آب داغ سموم بدن را خارج نموده، آسیب‌های پوستی را درمان نموده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین نوشیدن آب داغ باکتری‌های پوست را از بین برده و جوش را درمان می‌کند. بنابراین با نوشیدن آب داغ با چروک‌های خود خداحافظی کنید.

5. درمان یبوست

آب داغ می‌تواند یبوست را درمان کند. زیرا هضم را آسان‌تر نموده و یبوست را از بین می‌برد. هرروز صبح پیش از صبحانه و با معده خالی یک لیوان آب داغ بنوشید. همچنین برای درمان نفخ و گاز معده هم می‌توانید آب داغ بنوشید.

4. موهای سالم و براق

اسپری و شامپوهای گران‌قیمت را فراموش کنید. برای داشتن موهای سالم و براق آب داغ بنوشید. نوشیدن آب داغ موهایتان را 10 برابر براق نموده و ریشه آن را محکم می‌کند. درنتیجه رشد موهایتان نیز افزایش می‌یابد. باید بدانید که آب داغ می‌تواند شوره سر را نیز درمان کند. زیرا شوره سر براثر خشکی پوست سر ایجاد می‌شود. آب داغ می‌تواند خشکی پوست سر را درمان کرده و شوره را از بین ببرد. بنابراین پوست سرتان نیز سالم خواهد شد. آب داغ می‌تواند آکنه را درمان کند و پوستتان را جلا دهد. همچنین شستن پوست صورت با آب داغ حفره‌های پوست را باز نموده و باعث درخشندگی آن می‌شود، درست همانند یک مرطوب‌کننده.

3. کاهش وزن

آیا می‌توانید تصور کنید که آب داغ وزنتان را کاهش دهد؟ یعنی دیگر مجبور نیستید از رژیم‌های دشوار استفاده کنید. آب داغ متابولیسم را افزایش داده و اسیدهای معده را تنظیم می‌کند. بنابراین می‌تواند هضم را بهتر نموده، بدن را آب‌رسانی کرده و سموم بدن را خارج کند. همچنین می‌تواند اشتها را کاهش دهد. درنتیجه وزنتان کاهش می‌یابد. علاوه براین، آب داغ اسید بدن، سوزش معده و ورم را کاهش می‌دهد. برای کسب نتیجه بهتر و سلامت بیشتر چند قطره لیمو را هم به آب داغ اضافه کنید. آب داغ خواص هضم‌کننده و ضدعفونی‌کننده دارد. همچنین قند خون را تنظیم نموده و چاقی و دیابت را از بین می‌برد.

2. از بین بردن سموم

یکی از بهترین خواص آب داغ از بین بردن سموم بدن است. با نوشیدن آب داغ دمای بدن به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد. درنتیجه بیشتر عرق می‌کنید. با عرق کردن سموم بدن به‌صورت عرق از بدن خارج شده و بدن پاک‌سازی می‌شود و درعین‌حال آب بدن تأمین خواهد شد.

1. افزایش میزان متابولیسم

تحقیقات نشان داده که نوشیدن 2 لیوان آب داغ در طی 40 دقیقه متابولیسم را 30 درصد افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهد میزان آن را افزایش دهید کمی آب‌لیمو و زنجبیل به آب داغ اضافه کرده و منتظر نتایج آن باشید. با این کار اشتها برای خوردن غذاهای غیرمفید کاهش می‌یابد. می‌توانید هر ساعت از روز که می‌خواهید – پس از هر وعده غذایی، صبح روز پیش از صبحانه و یا حتی شب قبل از رفتن به رختخواب – آن را بنوشید. برای نتیجه بهتر آب داغ را به همراه آب‌لیمو و زنجبیل تازه بنوشید. از آب‌لیموی صنعتی استفاده نکنید زیرا مواد نگهدارنده در آن در متابولیسم طبیعی‌تان تداخل ایجاد می‌کند.

هیچ‌کدام از ما تابه‌حال درباره نتایج آب داغ چیزی نمی‌دانستیم. اما آب داغ فواید بسیاری دارد. بنابراین به‌جای نوشیدن نوشیدنی‌های بی‌فایده آب داغ بنوشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم