10 کوه زیبای جهان

زمانی که درباره یک منظره زیبا فکر می‌کنید چه به ذهنتان می‌رسد؟ افراد سلایق متفاوتی دارند اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به یک کوه زیبا نگاه کنند. ما به‌عنوان انسان اغلب به ارتفاعات جذب می‌شویم. کوه‌ها واقعاً زیبا هستند و کوچک بودن ما را ثابت می‌کنند. همچنین، زمانی که به یک کوه خیره می‌شویم خودمان را در آن ارتفاع می‌بینیم. بنابراین تجربه کوهنوردی می‌تواند یک تجربه بسیار جالب باشد.

حتی اگر نمی‌تواند از کوه‌های زیبا دیدن کنید بازهم تماشا کردن تصاویر آن‌ها خالی از لطف نیست. شاید دیدن این تصاویر زیبا باعث شود که تصمیم بگیرید از آن‌ها دیدن کنید.

1. ماترهورن (THE MATTERHORN)، سوئیس

10 کوه زیبای جهان: ماترهورن

این قله در بسیاری از لیست‌ها قرار دارد و یکی از زیباترین کوه‌های جهان است. با دیدن این قله سریع آن را خواهید شناخت، حتی اگر تنها تصاویر آن را مشاهده کرده باشید. این قله در رشته‌کوه‌های آلپ سوئیس قرار داشته و تجربه یک صعود هیجان‌انگیز و خطرناک را در اختیارتان قرار می‌دهد. این منطقه آب‌وهوای غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و کوهنوردی را با مشکل ایجاد می‌کند. این آب‌وهوا زیبایی این قله را دوچندان می‌کند.

2. دنالی (DENALI)، آلاسکا

10 کوه زیبای جهان: دنالی

اگر می‌خواهید از کوهی دیدن کنید که در افق می‌درخشد، باید از کوه دنالی دیدن کنید. سالانه گردشگران بسیاری از این قله 6000 متری دیدن می‌کنند. اگرچه این قله مرتفع‌ترین قله جهان نیست اما تفاوت ارتفاع از پایه تا قله کوه و چشم‌انداز زیبا، آن را به یک قله زیبا تبدیل می‌کند. حتی با دیدن تصاویر این کوه هم لذت خواهید برد. تصور کنید ماندن در پای کوه و نگاه کردن به قله چقدر زیباست.

3. کیرکجوفل (KIRKJUFELL)، ایسلند

10 کوه زیبای جهان: کیرکجوفل

این کوه چندان مرتفع نیست و مشخصه آن افقی بودنش است. خطوط افقی این کوه را به یک مجسمه هنری تبدیل می‌کنند. شیب صاف دامنه تصویر متقارنی به این کوه می‌بخشد. بنابراین بااینکه یک کوه بزرگ محسوب نمی‌شود اما زیبایی هنری منحصربه‌فردی دارد. این کوه یکی از زیبایی‌های ایسلند است و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

4. کوه تیبل (TABLE MOUNTAIN)، آفریقای جنوبی

10 کوه زیبای جهان: کوه تیبل

این کوه هم مانند کیرکجوفل یک کوه افقی است که ارتفاع چندانی ندارد. اما زیبایی منحصربه‌فردی دارد، بخصوص از این لحاظ که در مقابل دریا قرار گرفته است. این کوه از کوه‌های دیگر متمایز است و با یک نگاه متوجه آن خواهید شد.

5.  اما دابلام (AMA DABLAM)، نپال

10 کوه زیبای جهان: اما دابلام

این کوه زیبا چشم‌انداز منحصربه‌فردی دارد. با دیدن آن متوجه می‌شوید که این کوه صخره‌های تیز و شیب‌دار دارد که با نشستن برف بر روی آن‌ها بیشتر مشخص می‌شوند. این کوه بدون شک یکی از زیباترین کوه‌های جهان است. این کوه 6856 متر از سطح دریا فاصله داشته و اولین بار در سال 1961 توسط گیل بیشاپ و وارد صعود شد.

6. کوه ایگر (MOUNT EIGER)، سوئیس

10 کوه زیبای جهان: کوه ایگر

این کوه باابهت بسیار زیباست. صخره‌های آن صعود را مشکل می‌سازند اما کوه‌نوردان از پس آن برآمده‌اند. این کوه اولین بار در سال 1938 توسط آندرل هکمار از سمت شمالی صعود شد.

7. ماچوپوچار (MACHAPUCHARE)، هیمالیا

10 کوه زیبای جهان: ماچوپوچار

این کوه با ارتفاع 7000 متر به معنای “ماهی سیاه” است. این کوه قله تیز و زاویه‌داری دارد و با قله‌های پوشیده از برفش منظره زیبایی به وجود می‌آورد.

8. اسپکتر (THE SPECTRE)، جنوبگان

10 کوه زیبای جهان: اسپکتر

این کوه با قله‌های موجی شکل و پوشیده از برف منظره بسیار زیبایی به وجود آورده است. بلندترین این قله‌ها اسپکتر نام دارد اما نمی‌توان گفت که یکی از این قله‌ها از دیگری زیباتر است. زمین‌شناسی به نام ادموند استامپ زمانی گفت، “هرگز تصور نمی‌کردم چند قله بتوانند تا این اندازه زیبا و کامل باشند.”

9. ماونا لوا (MAUNA LOA)، هاوایی

10 کوه زیبای جهان: ماونا لوا

این کوه آتش‌فشانی با وسعت 5271 کیلومترمربع بزرگ‌ترین آتش‌فشان زمین است که نیمی از جزیره هاوایی را می‌پوشاند. اگرچه قلعه صاف و هموار آن از سطح دریا ارتفاع چندانی ندارد اما ارتفاع آن از قعر دریا 9168 متر است.

10. آلپامایو (ALPAMAYO)، پرو

10 کوه زیبای جهان: آلپا مایو

یک قله هرمی شکل با خطوط عمودی پوشیده از برف که هیچ کوهی در جهان این‌گونه نیست. طبق یکی از نظرسنجی‌های یکی از مجلات آلمانی در سال 1966 این کوه لقب زیباترین کوه جهان را دریافت نمود.

هرچند که سلایق شخصی متفاوت هستند اما هرکدام از این کوه ازجمله زیباترین کوه‌ها و قله‌های جهان هستند. در هر نقطه از جهان قله‌هایی وجود دارد، حتی در قطب جنوب. پس در اطراف خود جستجو کرده و این مناظر و قله‌های زیبا را شکار کنید.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. جواد

    بهمن 18, 1400

    سلام
    از کوه بسیار زیبای کایلاش در تبت اسمی نبردید. دور از انصاف بود.
    ضمنا نام صحیح کوه دنالی، مک کاینلی است که لازمست اصلاح شود. دنالی اسم پارک حفاظت شده آنجاست. .با تشکر

    پاسخ