7 فایده رابطه جنسی برای مردان

رابطه جنسی فواید بسیاری دارد. فواید انجام رابطه جنسی برای مردان ممکن است شگفت‌زده‌تان کند. گفته می‌شود که رابطه جنسی درد را کاهش می‌دهد، استرس را رفع می‌کند و فشارخون را کم می‌کند. اما چگونه؟ در اینجا 7 فایده رابطه جنسی برای مردان را به شما نشان می‌دهیم:

سوزاندن کالری‌ها

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

رابطه جنسی کالری بدن را می‌سوزاند. طبق یک مجله بهداشت مردان یک مرد معمولی در طول رابطه جنسی 100 کالری می‌سوزاند. میزان سوزاندن کالری به مدت‌زمان رابطه جنسی بستگی دارد.

کاهش استرس

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

یافته‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های بدنی در مردان استرس آن‌ها را کاهش می‌دهد، درحالی‌که زنان این‌گونه نیستند. ازآنجایی‌که رابطه جنسی می‌تواند نوعی ورزش باشد، پس اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد. درحالی‌که استرس میل جنسی را کم می‌کند.

کاهش فشارخون

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

طبق گزارش سازمان بهداشت فشارخون در مردان بیش از زنان است. طبق این گزارشات مردانی که رابطه جنسی دارند، در مقایسه با مردان دیگر، در مقابل کاهش فشارخون واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند. درنتیجه می‌توان گفت که رابطه جنسی فشارخون مردان را کاهش می‌دهد.

استراحت بهتر

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

یکی از دلایل خواب بهتر پس از انجام رابطه جنسی ترشح هورمون اوکسی توسین است. اگرچه میزان این هورمون در زنان بیشتر است اما این هورمون در مردان پس از رابطه جنسی ترشح شده و خواب بهتری به آن‌ها می‌بخشد.

کاهش احتمال سرطان پروستات

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

سرطان پروستات دومین سرطان کشنده در مردان آمریکایی است. طبق گزارش مدرسه پزشکی هاروارد، مردانی که در ماه 21 انزال را تجربه می‌کنند، در مقایسه با مردانی در ماه چهار یا هفت بار انزال دارند، 33 درصد کمتر به سرطان پروستات دچار می‌شوند. طبق این گزارش انزال مواد مضری که باعث ایجاد سرطان پروستات می‌شود را از پروستات خارج می‌کند. این تحقیقات برای بررسی نقش انزال در سرطان پروستات انجام گرفت.

کاهش درد

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

رابطه جنسی درد را کاهش می‌دهد. در طول رابطه جنسی بدن هورمون‌های مختلفی ترشح می‌کند که یکی از آن‌ها را عنوان نمودیم. هورمون‌های اوکسی توسین و اندورفین که در طول رابطه جنسی ترشح می‌شوند درد را کاهش می‌دهند. طبق یافته‌ها این هورمون‌ها درد را کاهش می‌دهند، اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که هورمون اوکسی توسین دردهای مزمن را نیز رفع می‌کند.

افزایش طول عمر

7 فایده رابطه جنسی برای مردان

رابطه جنسی با کاهش استرس، فشارخون و درد، مطمئناً در طولانی شدن عمر نیز مؤثر است. طبق یکی از گزارشات مردانی که در هفته دو بار به ارگاسم می‌رسند، نسبت به مردانی که در ماه یک‌بار آن را تجربه می‌کنند، احتمال مرگ‌ومیرشان 50 درصد کمتر است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم