آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 142)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. پرتقال کوکی – 1971 – A Clockwork Orange

ژانر: درام، جنایی، علمی-تخیلی

کارگردان: استنلی کوبریک

بازیگران: مالکوم مک‌داول، پاتریک مگی، آدرین کوری

تریلر فیلم

یک مجرم جوان به خاطر جرم‌هایش زندانی شده و حالا در یک برنامه تجربی از او استفاده می‌شود تا رفتارهای مجرمانه‌اش درمان شود. داستان پیچیده این فیلم یک نقد اجتماعی قوی را پیش‌رو می‌گذارد. با یک خط دیالوگ پایانی، که یکی از زیباترین دیالوگ‌های سینمای استنلی کوبریک است، پایان داستان به یک صحنه رویایی بدل شده و ایدئولوژی و طرز تفکر قهرمان داستان را به بیننده نشان می‌دهد. این پایان با عناصر طنز و کمدی خود و شیوه تکمیل داستان، برای این فیلم پیچیده بهترین پایان ممکن بوده است.


2. روبان سفید – 2009 – The White Ribbon

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: میشائیل هانکه

بازیگران: کریستیان فریدل، اولریش توکور، کریستیان برگر

تریلر فیلم

شاهکاری از میشائیل هانکه و یکی از پیچیده ترین و دقیق ترین فیلم های دهه از نظر پیام رسانی و محتوا، که از لحاظ مضامین کاملا باورهای هانکه را دنبال می کند. تابوها به دلیل بحث برانگیز بودن و سروصدا کردن در محافل و فستیوال های سینمایی همیشه برای هانکه جذاب بودند. کارگردان می خواهد شرارت و عواقب آن را در یک خانواده ثروتمند ساکن یک شهر کوچک آلمانی پس از جنگ جهانی اول نشان دهد. این فیلم نامزد چندین جایزه بین‌المللی از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.


3. انتقام – 2017 – Revenge

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: کورالی فارگیت

بازیگران: ماتیلدا اینگرید، کوین جانسنس، وینسنت کلمبه

تریلر فیلم

جن توسط دوست پسر پولدار اما مسن خود به خانه‌ای صخره‌ای در صحرا برده می‌شود. یکی از دوستان مرد به او تجاوز کرده و سپس هر سه آنها او را رها می‌کنند تا بمیرد. اما نمی‌دانند که جن زنده مانده و شاید بهتر بود او را می‌کشتند تا اکنون از آنها انتقام نگیرد. کارگردانی فارگیت باعث شده که این فیلم نگاه مردانه بسیاری از فیلم های انتقام جویانه را کنار بگذارد. فارگیت با نشان ندادن صحنه تجاوز از جنسی کردن این مسئله پیشگیری کرده و بر روان زخم او تاکید می‌کند.


4. عجیب و غریب – 2020 – Freaky

ژانر: ترسناک، کمدی

کارگردان: کریستوفر لندون

بازیگران: وینس وان، کاترین نیوتون، آلن راک

تریلر فیلم

پس از اینکه بدن یک دختر جوان دبیرستانی به‌شکلی جادویی با یک قاتلِ سریالی مرگبار تعویض می‌شود، او متوجه می‌شود که کمتر از ۲۴ ساعت برای جلوگیری از دائمی شدن این تغییر فرصت دارد. وقتی قاتل سریالی داستان، میلی را با چاقوی جادویی‌اش زخمی می‌کند، جای آنها با قرار گرفتن یک آدمکش بی‌رحم در بدن یک دختر نوجوان و انتقال ذهن یک دختر توسری‌خور به بدن یک قاتل مخوف، با یکدیگر عوض می‌شود. گرچه عجیب‌و‌غریب از لحاظ داستانگویی حاوی نوآوری غافلگیرکننده‌ای نیست، اما نه تنها لندون جذابیت‌های بالفطره‌ی نهفته در فرمول تعویض بدن را به خوبی اجرا می‌کند، بلکه تماشای کمدی فیزیکی وینس وان که به‌طرز باورپذیری وحشت‌زدگی یک دختر نوجوان را ترسیم می‌کند.


5. یادداشت عالی – 2020 – The High Note

ژانر: درام، عاشقانه، موزیک

کارگردان: نیشا گاناترا

بازیگران: داکوتا جانسون، تریسی الیس راس، بیل پولمن

تریلر فیلم

یک خواننده‌ی بسیار مشهور و دستیار پرکار او ناگهان با یک انتخاب به‌خصوص مواجه مواجه می‌شوند؛ با تصمیمی که به‌معنی واقعی کلمه می‌تواند زندگی حرفه‌ای هر دو آن‌ها را برای همیشه تغییر دهد. درحالی‌که یکی از آن‌ها فکر می‌کند که به قله‌ی افتخارات هنری رسیده است و دیگری هنوز شاید بخواهد به آرزو حقیقی خود چنگ بزند. گرچه داستان فیلم کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما بخش عاشقانه‌ی آن جذاب بوده و اثر دلنشینی را پدید آورده‌است.


6. امواج – 2019 – Waves

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: تری ادوارد

بازیگران: تیلور راشل، کلوین هریسون، الکسا دمی

تریلر فیلم

 این فیلم به موضوعات تاثیرگذاری از جمله رفتار خشونت‌آمیز در خانه و نتایج احتمالی درباره بدبختی می‌پردازد. “امواج” درباره یک دانش آموز دبیرستانی به نام “تایلر ویلیامز” می‌باشد. پدر تایلر، “دونالد”، به پسرش فشار می‌آورد تا به یک ستاره کشتی‌گیر تبدیل شود. این موقعیت موقعیت باعث می‌شود تایلر دیوانه شود و به فاجعه دست بزند، این کار باعث می‌شود کل شبکه و همچنین خانواده ویلیامز تحت تأثیر قرار بگیرند.


7. پیکسی – 2020 – Pixie

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: برانابی تامپسون

بازیگران: اولیویا کوک، بن هاردی، کریس والی

تریلر فیلم

این فیلم داستان یک دزدی از یک گروه گنگستری را دنبال می‌کند که همه چیز به خوبی و طبق نقشه پیش نمی‌رود و حالا پیکسی که این نقشه را کشیده، ضمن فرار از گروه‌های گنگستری باید راهی برای فروش بسته‌های مواد مخدر پیدا کند و با سرنوشتش مواجه شود. این فیلم یکی از فیلم‌های دست‌کم گرفته‌شده‌ی سال 2020 است که توانست نظر منتقدان را جلب کند و ارزش یک بار دیدن را دارد.


8. آخرین شاهزاده – 2016 – The Last Princess

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: هور جین-هو

بازیگران: سون یه-جین، پارک های-ایل

تریلر فیلم

دیوک‌های آخرین شاهزاده ی پادشاهی چوسان در دوران حکومت استعمارگران ژاپنی، به اجبار به ژاپن منتقل می‌شود. او در تقلا برای حفظ وقار یک شاهزاده روزهایش را با دلتنگی برای خانه سپری می‌کند. او پس از چند تلاش ناموفق با کمک جانگ هان یار دوران کودکی‌اش برای آخرین بار شانس خود را برای بازگشت به خانه می‌آزماید.


9. فنا – 2006 – Fanaa

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: کونا کوهلی

بازیگران: عامرخان، کاجول، ریشی کاپور

تریلر فیلم

زونی (با بازی کاجول)، دختری کشمیری است که از کودکی بینایی‌اش را از دست داده و اکنون با مردی به نام ریحان (با بازی عامرخان) ازدواج می‌کند. ریحان راهی برای درمان زونی می‌یابد اما همه‌چیز آن‌طور که این زوج برنامه‌ریزی کرده بودند پیش نمی‌رود و در لحظات آخر حادثه وحشتناکی زندگی آنها را زیر و رو می‌کند.


10. سیاره گنج – 2002 – Treasure Planet

ژانر: ماجراجویی، خانوادگی

کارگردان: ران کلمنتس

صداپیشگان: جوزف گوردون، برایان مری، اما تامپسون

تریلر فیلم

این انیمیشن ماجراجویی و علمی-تخیلی روایتی از رمان نمادین رابرت لوئیس استیونسون، جزیره گنج است. با این حال، همه اتفاقات آن به‌جای اینکه در خشکی و دریا رخ دهند، در فضا اتفاق می‌افتد. داستان در مورد پسری ۱۵ساله است که نقشه‌ای را پیدا می‌کند که او را به یک ماجراجویی سوق می‌دهد که کاملاً و به معنای واقعی کلمه خارج از این جهان است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم